Geen zaadcellen gevonden!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Vlindertje13, Aug 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlindertje13

Nov 9, 2008
    65
    0
    0
    Vorige week heeft mijn vriend een potje weggebracht naar het lab voor een zaadonderzoek.
    Omdat mijn eigen huisarts op vakantie is heeft een vervangend arts gebeld naar het lab. Vrijdag om 15.30 uur stond de uitslag op mijn voicemail.....

Ze hebben helemaal geen enkele zaadcel gevonden. Ook geen dode, lege, kromme, trage... helemaal geen een zaadcel!

De vervangende huisarts was zelf niet meer te bereiken op vrijdagmiddag

En daar sta je dan met je kinderwens... en nu?
    Mijn vriend moest na de uitslag 2 uur later weg voor 5 dagen om te werken... Ook lekkere timing...

Voel me zo alleen! Wat moeten we nu? Ik ben zo onzeker!

Moest ff mijn verhaal kwijt :(:(

2. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    ah meis , dat is heel erg , vooral dat ze je dat gewoon op de voicemail ook zo zeggen!
    Het kan altijd een 2e test beter zijn.
    Anders kan ik je aanraden verder te gaan naar een gyn, en hij/ zij zal je zeggen wat de mogelijkheden zijn.
    Wij kregen deze uitslag zo'n 3 jaar geleden, we gaan nu met tese -icsi beginnen.
    Ik weet dat je kapot bent , maar houdt aub hoop!!!!!!!

een hele dikke knuffel voor je van mij
    xxx elif

3. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Ach meis wat een ontzettend naar en vervelend nieuws. En helemaal omdat het dan op een voicemail staat, niet te geloven!!

Ik ben het met Elif eens, laat je doorverwijzen naar een gyn of fertitliteitsarts. Wie weet is dit een misser en is het volgende onderzoek beter.

Sterkte meid.

Liefs

4. Em85

Em85 Actief lid

Mar 30, 2009
    174
    0
    0
    Hoi Vlindertje,

Wij zitten in hetzelfde schuitje! Mijn man moest zijn zaad voor de tweede keer inleveren maar helaas weer geen resultaat. Voor je gevoel zak je door de grond. Je denkt" daar gaat mijn wens dan!!!"
    Wij hebben woensdag een gesprek met een uroloog.
    Hebben jullie een idee wat de oorzaak is voor de slechte kwaliteit van het zaad? Bij ons komt het doordat mijn man diverse bahandelingen met radioactief jodium heeft gehad ivm kanker. Sterkte meid....

5. Vlindertje13

Nov 9, 2008
    65
    0
    0
    Dank jullie wel voor de reacties.
    Op de voicemail zei de dokter dat we een tweede keer een potje moesten inleveren. En toch is mijn hoop nihil dat het de tweede keer opeens wel zaadjes in zouden zitten. Omdat er echt helemaal niks in zat vorige week.
    Ik en mijn vriend weten allebei niet waarom er geen zaad in zit.
    Geen medische dingen die wij weten. Mijn vriend is geadopteerd en weet helemaal niks van zijn ouders dus daar kunnen we ook niks aan vragen.

We gaan over 1 1/2 week op vakantie
    Mijn vriend wil de ene kant niet voor de vakantie nog een potje inleveren omdat hij niet in de zenuwen wil zitten op vakantie of de uitslag horen in de vakantie als die weer negatief is
    Ik wil het de ene kant wel omdat ik nu toch al heel negatief erover denk Dan weten we de uitslag en dan kunnen we gaan bedenken wat we willen. Maar ja om daar de vakantie door te laten verpesten pffffff moeilijk hoor!

Wat is er daarna allemaal mogelijk? Waar moeten we ons op voorbereiden? Wat gaan ze bij een uroloog doen?

Sorry meiden maar ik zit echt vol vragen....

6. leeuwinnetje

May 10, 2009
    9
    0
    0
    Hoi vlindertje,

wat een rotmanier om zo'n bericht op je voicemail in te spreken!!
    Ik hoop dat ik wat vragen bij je weg kan nemen.
    Wij hebben bijna hetzelfde bericht ook gehad een paar maanden terug, het enige verschil was dat er bij ons 1 zaadcel wa gevonden in het hele potje, ipv geen. Ook onze droom viel in 1 keer in duigen; je denkt dat je nooit samen kinderen kunt krijgen, maar er bleken al snel allerlei mogelijkheden! De wetenschap ik ver en daar kunnen wij misschien profijt van hebben!
    Wat jullie kunnen verwachten:
    - altijd een 2e zaadtest (bij ons bleek er de 2e keer in een ander lab toch iets meer zaad te zijn);
    - dan op zoek naar de oorzaak: er zal DNA/chromosomenonderzoek ingezet worden bij je vriend. Soms zie je dit beeld bij een chromosomenafwijking (klinefelter syndroom) of bij een deletie op het Y-chromosoom. Dit onderzoek duurt zo'n 12 weken.
    - echo van de testikels om te kijken of er bijv spataderen zijn.
    - bloedonderzoek om te kijken of er hormonale afwijkingen kunnen zijn die dit veroorzaken (zeldzaam)

Dan de eventuele mogelijkheden:
    - bij geen zaadcellen: mogelijk tese/mesa/pese (komt erop neer dat ze proberen om de zaadjes bij de plek waar ze gemaakt worden, in de ballen dus, weg te halen.) 50% kans dat daar wel wat zit terwijl het niet in het ejaculaat zit. Als dat zo is kunnen ze daar ICSI mee doen.
    - bij slechts een paar zaadcellen: zoekICSI
    Dus er is zeker nog hoop voor jullie. Heb alleen veel geduld de komende tijd want al die onzerzoeken nemen veel tijd in beslag.

Tip: alleen in het amc in amsterdam en het radboud in Nijmegen wordt tese uitgevoerd. Om tijd te sparen zou ik direct een afspraak maken bij een van deze ziekenhuizen (met een verwijzing van je huisarts); je zit dan meteen op de goede plek.

Heel veel sterkte de komende tijd; ik weet precies wat je voelt.
    Als je vragen hebt, stel ze gerust!

Leeuw

7. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Wat een rotuitslag is het he.
    Dikke knuff!

Een 2e test is alleen sluitend wanneer er 3 maanden overheen gegaan is van gezondheid.
    Zaad doet er namelijk 3 maanden over om aangemaakt te worden.
    Dus nu alweer een potje inleveren heeft geen nut.
    Ga dus eerst lekker op vakantie en kijk dan weer verder.

Sluit je anders aan bij het lopende topic: geen zaadjes.
    Zitten een heleboel meiden in dezelfde situatie!

Sterkte meis.

8. Vlindertje13

Nov 9, 2008
    65
    0
    0
    Wat erg voor jullie dat jullie dat bericht ook hebben gehoord...
    Die DNA test hoe gaat dat in z'n werk? Duurt 12 weken?

Ik had die dokter die mijn voicemail had ingesproken gebeld. Hij zei dat we een paar weken moesten wachten en dat 3 maanden echt onzin was?!?! En hij had het gelijk over adoptie...
    Eerst onderzoeken wat mogelijk is om zelf kinderen te krijgen lijkt mij?!?

Mijn vriend is zelf geadopteerd en wil als het niet lukt wel adopteren maar die weg is ook echt geen pretje om door te gaan.

Hebben jullie er wel eens over nagedacht om bij je vriend weg te gaan omdat hij onvruchtbaar is?
    Ik wil alles aangrijpen om te proberen om samen met hem een kindje te krijgen omdat ik onzettend veel van hem hou
    Maar in mijn hoofd spookt wel rond dat als we over 10 jaar uit elkaar zouden gaan om wat voor reden dan ook dat IK kinderloos blijf omdat ik dan te oud ben om zelf kinderen te krijgen....

9. leeuwinnetje

May 10, 2009
    9
    0
    0
    Hoi Vlindertje,

ieder ziekenhuis houdt andere normen aan wat betreft de tijd dat er tussen de spermatesten moet zitten. Bij ons (in het AMC) vonden ze 3 maanden wachten ook onzin, 2 weken was genoeg.
    Ik heb nooit serieus overwogen om bij mijn vriend weg te gaan na "de diagnose" alhoewel ik er natuurlijk soms wel over nadacht. Dan bedacht ik wat een moeilijke weg we in zullen gaan en dat het voor mij een simpele oplossing kon zijn om bij hem weg te gaan en kinderen met iemand anders te krijgen. Maar dit zijn meer vreemde gedachtespinsels dan dat ik het serieus overwoog. Wij moeten nog aan behandelingen beginnen, zitten ook nog steeds in het onderzoekstraject, maar we hebben er veel over gepraat en zijn er ook al over uit dat, wanneer de behandelingen geen succes hebben of onverhoopt toch niet door kunnen gaan, we zullen kiezen voor donorzaad. Het wordt dan allemaal wat anders dan we ons hadden voorgesteld maar je hebt maar te dealen met de situatie en om deze reden kinderloos blijven willen wij niet. En ik denk dat donorzaad een mooie mogelijkheid is om toch een gezin te kunnen stichten.
    Voor jou misschien te vroeg om aan dit soort dingen te denken, maar je raakt straks echt aan het idee gewend dat de situatie is zoals die is (al kun je je dat nu waarschijnlijk nog niet voorstellen en heb je het gevoel alsof je hele wereld instort).
    Maar inderdaad: adoptie of donorzaad is te vroeg; wat ik al schreef, er zijn mogelijkheden! Volgens mij weet niet iedere huisarts dit trouwens, dus goed dat je een paar ervaringsdeskundigen gevonden hebt die je een stukje verder kunnen helpen.
    Sterkte weer!

10. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    hoi meid wat een naar bericht... en dat nog wel op je voicemail...

ik zit niet in hetzelfde schuitje als jullie maar wilde wel even zeggen dat mijn man door medicatie even bijna steriel was... en 3 maanden later was het toch echt prima...er waren de 1e keer wel zaadjes maar bijna alles was dood of bijna dood.... ik ben zelf heilig in de overtuiging dat 3 maanden toch echt wel klopt... soms gaat er ook wel eens iets fout bij een test... ik wil je geen valse hoop geven er zal vast niet ineens te zien zijn dat er miljoenen zijn maar misschien wel een aantal waar nog iets mee kan..

ik wil je heel veel sterkte wensen en een fijne vakantie

gr Jose

11. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    Hey meid, stom dat je ha het via de voice-mail heeft verteld. Zou ik echt vreselijk vinden. Die van ons had een brok in zijn keel en kon zelf niet geloven dat dit de uitslag was. Kom meepraten in het topic wat Dreamer heeft gelinkt. Daar zitten meer meiden die in hetzelfde schuitje zitten als jij! Tot daar!

Share This Page