17 jaar en hele grote kinderwens

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door debbie1988, 11 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbie1988

    debbie1988 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Hey allemaal

    Ik heb een vraagje ik ben 17 jaar en ik heb een hele grote kinderwens
    Ik heb ook echt al het gevoel dat ik er klaar voor ben, en financieel is het ook geen probleem.

    Maar nu is mijn vraag wat vinden jullie ?
    Is het te jong ?
    Zijn er risico's aan verbonden ?
    Is het echt heel erg zwaar ?
     
  2. Sharona

    Sharona Lid

    7 nov 2005
    7
    0
    0
    Administratief bediende
    Maldegem Oost-Vlaanderen
    Ik ben 25 jaar en ik vind dat dit voor mij soms al jong genoeg is, maar als je de ervaring en volwassen genoeg voor bent, ga er dan voor.
    veel succes Sharon
     
  3. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Wil je niet studeren o.i.d.?
     
  4. laura

    laura Actief lid

    6 nov 2005
    207
    0
    0
    taxixhauffeusse
    hoogeveen
    heej hoi

    in mijn ogen is t wel te jong maar ja dat is natuurlijk je eigen keuze ik ben zelf 25 en ben er ook echt aan toe maar ja
    als je t financieel kan doen en je vriend wil t ook zal ik zeggen ga dr voor

    liefs laura
     
  5. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Hey,

    Ik denk dat iedereen je alleen zijn/haar persoonlijke mening kan laten horen. Als jij het gevoel hebt dat je er klaar voor bent (en je vriend/man ook) dan moet je er uiteraard voor gaan!
    Ik persoonlijk vind 17 jaar erg jong. Geniet van je jeugd, vrijheid, algehele ontwikkeling, studie/werk, enz. Maar dit is uiteraard mijn mening. Ik ben blij dat ik me verder heb kunnen ontwikkelen en ben nu tevreden met alles wat ik heb gedaan. Als je nog een paar jaar zou kunnen wachten, zou ik het doen. Anders zou ik zeggen, ga ervoor!
    Suc 6 met je beslissing! ;)
    Liefs L4a
     
  6. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Tja, ik zou ook nog eventjes wachten, maar dat is een persoonlijke mening, ik ben nu 23 en dat vinden veel mensen nog erg jong, maar ben er nu samen met mijn man (hij is 31) klaar voor.
    Voor mij zou wel meespelen of ik een huisje heb en of het verder financieel te bolwerken is.
    Je vraagt of het echt heel zwaar is, ik weet het niet uit ervaring maar wel van om me heen, en Ja het is echt zwaar..
    je krijgt er ook ontzettend veel voor terug, maar het is wel 24uur per dag 7 dagen per week verantwoordelijkheid.
    Succes!
     
  7. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Hoi Debbie,
    Mijn moeder was ook 17 toen ze mijn zus kreeg, en 20 toen ze mij kreeg. Ze heeft het zwaar gehad: 's nachts opstaan omdat de baby huilde, 's morgens weer vroeg op. Het is 24 uur per dag 7 dagen per week verantwoordelijkheid dragen voor je kind.
    Ze heeft ons altijd op ons hart gedrukt dat wij niet eerder aan kinderen moesten denken voordat we een studie hadden afgerond.
    Toen mijn zus ging trouwen en we een vrijgezellenfeest organiseerde waar mijn moeder ook aan mee deed, kwam mijn moeder voor de eerste keer in haar leven in een discotheek (mijn moeder was toen 40 jaar). Na afloop begon ze te huilen en zei heb ik dit vroeger allemaal moeten missen. Ze heeft zich heel goed geamuseerd dat wel maar ze zei meteen ik had jullie voor geen goud willen missen, maar ik moest effe mijn jeugd inhalen. :)
    Wat ik hiermee wil zeggen: je bent nog jong, en je hebt nog tijd genoeg. Geniet van je jeugd!!!
    Dit is slechts een advies, je moet de beslissing zelf maken.
    Veel suc6 verder.
    Groetjes Nancy
     
  8. Niet meer actief

    Ik vind 17 jaar wel jong maar niet te jong. Zelf wilde ik ook heel snel kinderen en uiteindelijk was ik 20 toen ik zwanger raakte maar dit werd een miskraam.

    Als je financieel het kan opbrengen en zelf verder geen wensen hebt zoals een vervolg studie of willen reizen. Waarom zal je er dan niet aan kunnen beginnen.

    Reken er wel op dat het zwaar is,maar ja dat is het ook voor iemand die 35 is en een kindje wil krijgen. Voor iedereen is het zwaar om een kind op te voeden en groot te brengen.
    Je hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel nodig om te kunnen zoorgen voor een baby, en ook moet je het niet heel erg vinden om gebroken nachten te krijgen en niet zo snel de deur uit te kunnen vliegen als je wat wilt halen.

    Denk er goed over na en als je echt wilt ben je niet te jong. Hoe is verder je relatie als je die hebt?
     
  9. debbie1988

    debbie1988 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Ik heb een vriend van 29 en ben zelf 17
    We gaan bijna 3 jaar met elkaar ( sinds 06-03-02 )
    We wonen bijna 2 1/2 jaar samen in amsterdam in een 3 kamer woning.
    In amsterdam west Bos en Lommer
    Ik heb een kat en een rat
    Ik werk bij ah als cassiere 3 dagen in de week
    Me vriend werkt bij ze vader, bij een dienstverleningsbedrijf ( schoonmaak )

    Ik doe op zaterdag ochtend een administratief mederwerkster opleiding
    Die duurt 6 maanden ( 1 oktober tot 22 april )
    Daarna ga ik een opleiding doen van 3 maanden, dat is medische kantoorvaardigheden ( dat is op een avond ) die is ook maar 1 dag in de week

    Verder zou ik het financieel goed redden als ik een kleintje zou krijgen, ik zou het geestelijk en lichamelijk ook goed redden, ik ben van mezelf af al heel volwassen ook omdat ik vroeg ging samen wonen enz.


    Als jullie nog meer willen weten kunnen jullie het vragen hoor ;)
     
  10. Niet meer actief

    je vriend heeft wel een goede leeftijdom vader te worden. Als hij er zelf ook voor 100% achter staat kun je er in ieder geval mee gaan starten. Als je nu zou beginnen wil het niet gelijk betekenen dat je direct zwanger bent.
    Maar als ik het zo lees wil je nog wel opleidingen doen en ben je er al mee bezig. Misschien kun je die beter afmaken en daarna gaan klussen voor een kleintje
     
  11. debbie1988

    debbie1988 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Ja ik wil deze afmaken en die volgende doen, Maar daar ben ik mei mee klaar met alle 2.
    Want deze duurt tot april en die andere begint februari en is mei afgelopen en ik krijg dan meteen werk dus.

    Eigenlijk komt het allemaal mooi uit ha ha, Ja me vriend heeft er inderdaad een mooie leeftijd voor, en ik weet gewoon dat ik er klaar voor ben, want een vriendin van mij die zei dat ze een site wist waar je een test koen doen die heten ben ik klaar voor het moederschap maar ze kan hem niet meer vinden die site helaas.

    Maar we zien het wel, ik ben namelijk pas sinds 1 week ong. gestopt met de pil en ik zou het echt heeeeeeeeeeeeel graag willen zo een kleintje en of het een jongen of een meisje wordt maakt me niet uit als het maar gezond is.


    Ik heb wel al een naam voor een meisje trouwens: Angel Daisy ( en dan der 8ter naam )


    Wat vind je van die naam ;) ??


    Groetjes Debjuh
     
  12. Angelaatje

    Angelaatje Actief lid

    14 sep 2005
    125
    0
    0
    hey meis

    ik ben ook gestopt met de pil en zit nu in de 2e ronde.
    ik ben ook 17 jaar mijn vriend en ik wonen samen en financieel is het allemaal goed.
    ik zou zeggen ga ervoor meis
     
  13. debbie1988

    debbie1988 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Ok Angel Heb jij toevallig msn ?
    Misschien heb je zin om een x te msnen ?
    Want ja omdat jij ook 17 ben kunnen we ff lekker
    babbelen ha ha ha

    Ik hoor het wel

    Groetjes
     
  14. debbie1988

    debbie1988 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen






    :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:







    Ja ik wil deze afmaken en die volgende doen, Maar daar ben ik mei mee klaar met alle 2.
    Want deze duurt tot april en die andere begint februari en is mei afgelopen en ik krijg dan meteen werk dus.

    Eigenlijk komt het allemaal mooi uit ha ha, Ja me vriend heeft er inderdaad een mooie leeftijd voor, en ik weet gewoon dat ik er klaar voor ben, want een vriendin van mij die zei dat ze een site wist waar je een test koen doen die heten ben ik klaar voor het moederschap maar ze kan hem niet meer vinden die site helaas.

    Maar we zien het wel, ik ben namelijk pas sinds 1 week ong. gestopt met de pil en ik zou het echt heeeeeeeeeeeeel graag willen zo een kleintje en of het een jongen of een meisje wordt maakt me niet uit als het maar gezond is.


    Ik heb wel al een naam voor een meisje trouwens: Angel Daisy ( en dan der 8ter naam )


    Wat vind je van die naam ??


    Groetjes Debjuh
     
  15. Niet meer actief

    het is een leuke naam debjuh

    Heel veel succes met het klussen en hou ons op de hoogte he. Gezellig hier mee kletsen.
     
  16. debbie1988

    debbie1988 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.608
    0
    0
    Thuismoeder + Oppasmoeder
    amstelveen
    Zal ik zeker doen hoor jullie op de hoogte houden ;)

    Groetjes debbie
     
  17. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    hoi ik ben chantal en ik ben bijna 17 en ben ook gestopt met de pil ook ik woon samen en alles goed voor elkaar enzo.. je bent er klaar voor of je bent er niet klaar voor en ik voel me er wel klaar voor..:D groetjes chantal
     
  18. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Dames, ik laat mijn mening achterwege, maar kijk ook eens op www.tienermoeders.nl
    Hier word vooral veel info gegeven.

    Groetjes van Kiki
     
  19. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik vind 17 nog te jong.
    Of je jezelf nou wel of niet volwassen voelt, voor de wet ben je dat nog niet.
    En wanneer weet je nou of je er aan toe bent of niet?
    Dat weet je nooit, want je ziet negen van de tien keer alleen de leuke dingen en de minder leuke dingen niet.

    In Amerika zijn er heel veel jonge meisjes die een kind willen.
    Daar hebben ze van die speciale poppen, met computertjes erin, die poppen doen net als een echte baby huilen, lachen, schone luiers enzovoorts.
    Als je die programma's daar bekijkt dan schrik je ervan hoe sommige meiden met die pop omgaan, en dan vraag ik mij af hoe dat dan zou aflopen met een echte baby.
    Dat zijn dan misschien wel meisjes van een jaar of 15, maar toch ze zeggen er klaar voor te zijn, maar dat zijn ze dus helemaal niet.

    Ik denk dat het heel verstandig zou zijn als er in Nederland ook van die poppen zouden zijn. het zou eigenlijk zelfs een school project moeten zijn, dan zouden er een stuk minder "ongelukjes" gebeuren , omdat ze beter weten wat er te wachten staat.

    Hier werd een mening gevraagd.
    Dit is mijn kijk hierop, niet de bedoeling om iemand aan te vallen maar ik geef ook mijn mening.

    Verder moet iedereen gewoon doen wat hij of zij wil.

    Groetjes
     
  20. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik kan me de wens heel goed voorstellen maar bedenk je wel
    dat het geen klein hummeltje blijft.

    Heb je ook op je 17e wel zin in een dreumes/peuter/kleuter?

    Denk er heeeeeeel goed over na.

    Elmo
     

Deel Deze Pagina