17 weken en 4 dagen zwanger; sinds gister licht roze bloedverlies bij afvegen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door JippieJeejOle, 22 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JippieJeejOle

    28 jun 2020
    96
    108
    33
    Vrouw
    Met een miskraam afgelopen juli maak ik me beetje zorgen. Donderdag een echo gehad en die was prima. Baby spartelt er lekker op los en hartje was goed te zien en te horen. Ik heb medicatie gekregen voor een te hoge bloeddruk en sindsdien een slechte stoelgang. Wel aandrang maar er gebeurd weinig. Nu sinds gister heb ik licht roze bloedverlies bij het afvegen. Niet elke keer maar wel een paar keer per dag. Zou dit kunnen door de slechte stoelgang en dus het "drukken"? Of is hier wat anders aan de hand? Het is niet veel maar toch schrok ik er wel even van. Overigens geen buikpijn/krampen of iets anders. Ben nu 17w5d zwanger.
     
  2. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik snap je bezorgdheid. Als je al een keer een miskraam hebt meegemaakt, is een zwangerschap toch minder onbezorgd. Toch denk ik dat je je er niet al te druk over hoeft te maken. Je hebt geen krampen. Wat roze verlies komt vaker voor. Het kan inderdaad door de moeizame stoelgang komen. Maar sowieso is die hele omgeving nu beter doorbloedt en wat gevoeliger. Er is dus wat minder voor nodig om toch een keer wat bloedverlies te veroorzaken. Zolang het bij af en toe wat roze blijft en je geen krampen hebt, kun je volgens mij gerust zijn.
    Laat je dat trouwens niet weerhouden om de verloskundige even te bellen als jij je toch zorgen blijft maken. Ik weet zeker dat ze je met liefde even gerust stellen. Je bent echt niet de enige zwangere die met deze zorgen en twijfels rondloopt.

    Hopelijk kun je de baby over een paar weken goed voelen. Ik kan je uit ervaring zeggen dat het dan weer wat makkelijker wordt, omdat je een paar keer per dag de bevestiging krijgt dat alles goed gaat. Ik vond het toen makkelijker worden om van de zwangerschap te gaan genieten.
     
  3. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.318
    3.615
    113
    Vrouw
    Het zou inderdaad best een gesprongen bloedvaatje kunnen zijn door het persen.

    Hier ook hoge bloeddruk en regelmatig (helderrood) bloedverlies tot ruim 16 weken zwangerschap. Vond het doodeng.

    Boven ligt er nu een kerngezonde zoon van 6 maandjes te slapen :)
     
  4. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Vaak is wat lichtroze verlies niet erg en is dit niks meer dan een gesprongen adertje. Zou goed kunnen komen door het harder drukken inderdaad. Zolang je geen krampen hebt en rood bloed verliest, zou ik me geen zorgen maken.
     

Deel Deze Pagina