17 weken zwanger en zoooooo duizelig

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door lilo77, 8 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilo77

    lilo77 Bekend lid

    2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    De eerste weken nergens last van gehad. Ik behoorde tot de uitzondering die fluitend het eerste trimester doorkwam....
    Maar daarna kwamen de "kwaaltjes": verschrikkelijk duizelig en met vlagen ook heel misselijk. Ik kan nauwelijks werken en ook in de winkels begint alles vaak te draaien!
    Mijn bloed is geprikt en alles was goed (ook ijzer, wat de vk eerst dacht). Wel was mijn bloedruk vrij laag. Verder niks aan te doen, behalve zout en drop eten!
    herkent iemand dit?? Bij mijn andere zwangerschappen nooit gehad en volgens de "boekjes" ga je je na het eerste trimester toch juist beter voelen ipv slechter?
     
  2. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Hier na het eerste trimester ook heel lang duizelig geweest en zelfs een paar keer flauwgevallen. Kwam echt door bloeddruk daling en daar kun je helaas vrij weinig aan doen.
     
  3. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    743
    420
    63
    Vrouw
    Ja ik had het ook. Vooral in de nacht of vroeg in de ochtend. Inderdaad plotse bloeddruk daling. Heb dan ook zoute dropjes naast mn bed gezet. Heeft me er goed doorheen geholpen.
    Als je bloeddruk weer goed is voel je je meest een stuk minder beroerd.
     
  4. lilo77

    lilo77 Bekend lid

    2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb het eigenlijk de hele dag door! wanneer ging het bij jou weer over?

     
  5. lilo77

    lilo77 Bekend lid

    2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    Wanneer ging het bij jou weer over?

     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Lage bloeddruk :)

    Ik heb dat al bij de eerste meting haha, heb het onder controle door zoethout thee te drinken en dropjes te eten en altijd drinken bij mij onderweg en wat te eten.

    Gewoon rustig opstaan en als je duizelig wordt kun je ook je beenspieren heel stevig aanspannen of even hoofd tussen de benen
     
  7. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik had het ook. Echt een lage bloeddruk. Mid pregnancy dip ofzo. Het lijkt wat beter te gaan inmiddels. Bouillon is ook nog een tip.
     
  8. kimmaikel24

    kimmaikel24 Fanatiek lid

    22 nov 2012
    1.013
    638
    113
    Bij 20 weken zoiets ging het stukken beter.
    Maar met de warmte afgelopen tijd heb ik er ook weer wat last van gehad.
    Als ik het voel aankomen neem ik bouillon met tuinkruiden zit veel zout in.
     
  9. debby25

    debby25 Fanatiek lid

    17 okt 2010
    1.773
    324
    83
    Verkoopster Juwelier
    Tilburg
    Hier ook meteen een lage bloeddruk 96/59 ik heb altijd tuc's in en tas van die kleine meeneem pakjes, zoute drop en een opkikker zakje. Verder regelmatig eten en drinken helpt bij mij ook. De vorige keren ging mijn bloeddruk pas omhoog na de 32 weken. Maar door me eigen spulletjes toch een heeeeel stuk minder laat van gehad.
     
  10. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Mijn vk gaf aan dat het beter was om je bloedsuikerspiegel op peil te houden. Dus meerdere kleine porties verdeeld over de dag :thumup:
     
  11. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.145
    541
    113
    Utrecht
    Ik heb ook tijdens mijn zwangerschap last gehad van een erg lage bloeddruk gecombineerd met laag Hb en laag glucosegehalte. Hierdoor was ik al vanaf 11 weken zwangerschap thuis. Ik had de hele dag door last van flauwtes, kon niet rechtop zitten, laat staan lopen en staan. Mij werd inderdaad aangeraden om regelmatig te eten om glucose dalingen te voorkomen, echter, doordat ik echt niets kon, lukte het mij niet om optijd te eten. Ik had wel overal in huis makkelijk te openen tussendoortjes liggen, zoals bananen en liga's. Ik kon namelijk ook ineens heel erg misselijk worden wat verdween zodra ik een hap eten in mijn mond had.
    Pff. Ik ben zo ziek geweest verder de hele zwangerschap. Heb ook nauwelijks spullen kunnen aanschaffen in winkels. Ik moest in winkels ook heel vaak zitten of zelfs snel naar de auto om daar te zitten omdat niet in alle winkels een plek is om te zitten. Vreselijk!
    Maar ja, met de baby ging alles goed, gelukkig.
    Ik heb mij erg eenzaam gevoeld tijdens de zwangerschap, lag hele dagen alleen thuis op de bank te hangen. Was ook best eng, omdat ik zelfs als ik op de bank lag, ook flauwtes kon krijgen die niet wegtrokken.
    En toch heb ik ook echt genoten van de zwangerschap, van mijn dochter in mijn buik. Vanaf het moment dat ik haar voelde bewegen was het genieten!
    Ik heb niet veel tips voor je. Behalve veel drinken, ook waar suiker in zit. Vaak kleine beetjes eten en op bepaalde plekken in huis (nachtkastje, tafel bij de bank) iets makkelijks neerleggen om snel te kunnen eten. Dropjes hielpen bij mij niet. Verder echt rustig aan doen.
    Mijn laagst gemeten bloeddruk in het ziekenhuis bij verloskundige was 80/50 mmHg. Echter, ik weet heel zeker dat mijn bloeddruk nog veel lager is geweest tijdens mijn vele flauwtes.
    Ik voelde mij toen bij de verloskundige ook zeker niet goed, erg flauw met veel geeuwen en zuchten, maar bleef nog wel redelijk op de been.
    Sterkte en ik hoop dat je je snel beter mag voelen!
     
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Wat mijn redding voor onderweg is, is een flesje sportdrank van Aquarius. Heb je gelijk wat zouten en suikers binnen en omdat het vocht is, heb je een snelle opname.
     
  13. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Ik heb altijd sultana hartig bij mij! En anders komkommer met pure opkikkertje erop doen, of puur opkikkertje wat op hand doen en oplikken.
    Heb van mezelf al lage bloeddruk en nu door zwanger zijn nog meer.
     
  14. Lynn85

    Lynn85 Actief lid

    28 feb 2008
    270
    3
    18

Deel Deze Pagina