Hoeveelheid aanpassen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Adnalie, 27 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Mijn dochter drinktop het moment flesjes van 100cc. Maar de ene dag komt ze voor 6 flessen, de andere dag 7 flessen.
    Moet ik, als ze voor 7 flessen komt, de hoeveelheid per voeding aanpassen? Meestal merk ik pas gedurende de dag hoeveel flessen ze die dag krijgt.
    Ik denk dat ze op dit moment 3,3 kg is.

Bedankt alvast!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Je kindje mag maximaal 600 ml voeding per dag drinken. Je kunt kijken of je kindje ook tevreden is met 85 ml voeding, dat mag ze 7 keer drinken. Dan maak je 90 ml met 3 schepjes aan en giet je een beetje af.

Groetjes Eveline

3. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    en vanaf wanneer ga ik dan 6 flessen van 100 cc geven? de afgelopen dagen kwam ze voor 6 flessen, maar bijv. vandaag voor 7. Maar dat merk ik pas gedurende de dag....

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Als het kan en je merkt gedurende de dag dat het meer flesjes gaan worden, kan je kijken of je die bijvoorbeeld 2 flesjes, dezelfde hoeveelheid water maar 1 schepje minder voeding kan geven. Je zou kunnen bijhouden of de komende weken minder dagen gaan voorkomen dat ze om 7 voedingen vraagt. Dan zou je wel een keer iets meer mogen geven, maar alleen als het dan meer een uitzondering gaat worden. 7 voedingen is de eerste weken nog heel normaal, je kindje gaat het aangeven wanneer ze eraan toe is,
    succes
    groeten Femke

Deel Deze Pagina