19.00 reserveren in restaurant. Te laat voor kind 9

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mamavoorde2x, 10 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavoorde2x

    mamavoorde2x Bekend lid

    25 jul 2010
    602
    79
    28
    Mischien een beetje een rare vraag maar heb namelijk wat commentaar gekregen .

    Zaterdag is man jarig en wilde we vieren gezellig met wat familie in een wokrestaurant.
    Kinderen van 14 en dus bijna 9 vinden dit altijd erg lekker.
    Nu belde ik op om te reserveren en moesten we kiezen tussen 2 zittingen.
    Of om half 5 aankomen en dan tot 19.00 of van 19.00 tot half 10.
    Nu heb ik gekozen voor de laatste om dat ik half 5 erg vroeg vind. Ook zo ongezellig .

    Maar had het toevallig tegen collega's gezegd en die vonden van 19.00 tot 21.30 veel te laat voor een kind van 9.
    En ze zeiden dat hij dan vast het enige kind is wat er dan nog zit
    Nu weet ik dat je daar maling aan moet hebben maar wil natuurlijk ook niet heel raar aangekeken worden daar.
    Andere dag is het zondag dus kan hij uitslapen

    Wat denken jullie ?
     
  2. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Lekker laten kletsen ;)
    Door de weeks zou ik het te laat vinden, maar daarom plannen wij zoiets altijd ook in het weekend. En dan zijn het echt niet de enige kinderen hoor, zeker niet bij een wok.
     
  3. liefwolkje

    liefwolkje Actief lid

    1 nov 2016
    402
    359
    63
    mensen moeten zich niet zo ongevraagd bemoeien met wat andere mensen doen. Gewoon lekker gaan tot 21.30! Al zou je kind van 9 elke dag om 21.30 naar bed gaan hoeven mensen daar niet ongevraagd commentaar op te geven.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Lijkt mij geen probleem, hier ook wel eens dingen die tot 22u duren met de jongste van 5, gaat gewoon prima. Zelfs de volgende dag weer naar school bleek geen probleem de vorige keer. We doen het niet dagelijks natuurlijk, maar zelfs als dat wel zo was...
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Wat maakt het jou uit wat anderen daarover denken joh?

    Wij gaan altijd met kinderen rond 19h uit eten. Dat is voor mij het vroegste tijdstip om in een restaurant te eten, eerder vind ik het absoluut niet gezellig.
    Thuis eten we ook om 19h.

    En een kind van 9 valt echt niet om om 22h. Vind het altijd zo mega overdreven
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.903
    113
    noord holland
    Lijkt mij dat je vooral moet doen wat je zelf wil toch? Jij weet wat voor jullie leuk en fijn is.
    Voor onze kinderen zou dat 's avonds later juist niet prettig zijn. Dan waren ze gewoon niet meer op hun gezelligst op die leeftijd.
    Als ze dat bij jullie wel zijn en je zelf half 5 ook ongezellig vroeg vindt dan is t toch duidelijk dat om 19:00 een prima tijd voor jullie is.
    Ik zou me echt niet druk maken over wat een ander daarvan vindt. :thumup:
     
  7. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Joh het is zaterdag en een verjaardag, een uitzondering! Waar bemoeien mensen zich mee.... Het is niet alsof de politie vanaf 20:00 gaat patrouilleren in restaurants om te zien of alle 9jarigen al op bed liggen :|
     
    Syane, hummeltje5, GossipGirlxoxo en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Zonnetje19

    Zonnetje19 VIP lid

    26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Laat mensen kletsen, lekker gaan eten en genieten van elkaar. Kind overleeft het wel hoor een keertje later naar bed. Is toch hartstikke leuk en zondag uitslapen:)
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  9. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.091
    4.265
    113
    Home
    Lekker gaan
    Het is weekend en een feestje en met 9 jaar prima te doen
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  10. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.130
    1.370
    113
    Gewoon gaan, ik vind het voor een kind van 9 niet bijzonder laat. Mijn dochter van 6 blijft elke zaterdagavond tot 21.30 op, wat zullen je collega's daar dan van zeggen?! ;)
     
    Syane en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.441
    1.686
    113
    Ik vroeg het net aan mijn 9 jarige en hij keek heel vreemd.
    Half 16:30 vind ik echt een tijd voor een gezin met baby of dreumes, maar een 9 jarige in het weekend.
    Pfff lekker laten kletsen hoor of laat ze hun 9 jarigen maar om 19 uur in bed stoppen.
     
    chrystel73 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. Armina

    Armina Niet meer actief

    19:00 uur is een prima tijd om te gaan wokken met een 9-jarige. Eerlijk gezegd zou het mij verbazen als hij rond die tijd de enige is van die leeftijd. En wat anderen ook al zeggen: als jij dit een prima tijd vindt dan maakt het toch niet uit wat een ander denkt?
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  13. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.482
    2.382
    113
    Voor onze kinderen zou dat echt te laat zijn. Voor je thuis bent en ze in bed liggen is het al gauw 23 uur.

    Als jouw kind daar tegen kan dan is dat jullie keuze toch. Dus lekker doen.
     
  14. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Ligt aan het kind. Mijn kinderen zouden het prima redden (ook die van 7). Aan uitslapen doen ze niet, maar lekker boeiend voor die ene keer. Met oud en nieuw gaan ze ook pas tegen tweeën naar bed. ;)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Onze 9 jarige is een echt avondmens dus zou dat echt goed kunnen.

    Ik ken ook een kind dat rond die leeftijd ( ze is nu inmiddels 11) om 19.00 uur omviel van de slaap.

    Ik zou verder niet kijken of er ook andere kinderen wel of niet nog zijn.

    Wij gaan ook weleens wokken en dan lopen er rond 21.00 uur nog hele kleintjes rond.
     
    Dinges1012 vindt dit leuk.
  16. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Onze kinderen van 11,9 en 5 gaan elke vrijdag tussen 21.30 en 22 uur naar bed, dan hebben we film of spelletjesavond, zelfs die van 5 redt dat prima en zaterdagochtend staat iedereen weer om 7.30 naast het bed, zonder problemen.

    Als je kind hebt dat echt op tijd naar bed moet/wil/gaat dan had je die eerdere tijd wel genomen. Je kent je eigen kind het beste!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.153
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Die van mij trekt dat slecht - maar met de keuze die jullie hebben - zou ik ook voor die ene keer dan kiezen voor 19.00 uur.... zondag zien we weer wel verder ;)
     
  18. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.647
    3.459
    113
    Vrouw
    Mijn ervaring is dat collega's zonder kinderen meestal zoiets zeggen. :roflmao:

    Voor een 9jarige kan dit prima. Mijn zoon is een ochtendmens dus die is zelf helemaal moe om 20u maar zelfs hij zou dat geweldig vinden en hij is net geen 7 jaar. Met hem zou ik het dus ook aandurven.
     
  19. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Nee hoor, prima tijd voor een 9 jarige. Mijn zoon gaat in het weekend vaak rond half 10/10 op bed.

    En ze kunnen inderdaad de zondag lekker rustig aan doen.
     
  20. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Ligt aan de dag. Zou dat bijv vrijdag en zaterdag of vakantie ook doen. Vind dat prima kunnen hoor. Mijn kinderen hebben vaker vaker laat gegeten met uit eten en ging prima.
    Met uitzondering zou ik het zelfs op deze leeftijd door de weeks doen bijv dinsdag als ze dag er op maar halve dag hoeven.

    Mijn zoon is echt ochtend mens net zijn moeder . Maakt niet uit hoelaat hij gaat slapen, is altijd optijd wakker . Zoon 10 gaat weekend vaakp 12 uur slapen
    Dochter 12 slaapt weekend vaak pas 1 uur .

    Het is niet dat je het elk weekend doet. Weekendje wat langer opblijven moet kunnen toch. Hoe doen jullie dat het oud en nieuw bijv
     

Deel Deze Pagina