19 maanden borstvoeding en enorme productiedip

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ago, 14 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

    Ago Fanatiek lid

    11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    ik geef momenteel 19 mnd bv aan onze jongste. Maar de laatste week laat het tsr heel lang op zich wachten of blijft zelfs uit. Ons zoontje komt nu in de nachten ook weer vaker.
    Ik voed in principe nog op verzoek wat inhoudt dat hij overdag 3 x drinkt en in de nacht normaal gesproken 1 x.

    Maar nu weet ik niet waarom het tsr uitblijft, hij krijgt amper nog wat melk binnen. Overdag vaker aanleggen op mijn verzoek werkt niet. Heeft dan geen ‘zin’ om te drinken.

    Menstruatie is net geweest maar is alweer een jaar op gang dus dat is het niet. Maar wat dan wel... zou het zo jammer vinden als het nu al stopt... :(
     
  2. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Dat is balen. Ik herken het wel, maar wilde in inmiddels afbouwen. Zou warmte en massage je kunnen helpen...
    misschien hebben de andere dames nog tips. Anders kun je uiteraard je vraag bij la lecge of een lactatiekundige neerleggen hoe dit kan.
     
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.907
    3.324
    113
    Zwanger?
     
  4. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Ik heb ook van die momenten gehad. Vaak na een menstruatie. Wat hier hielp was gewoon stug doorgaan. En misschien een andere plek kiezen waar je voedt. Ik gaf mijn dochter in de ochtend een borst in mijn bed, voor haar middagslaapje(s) in haar kamer en voor het slapen gaan in de avond ook in haar kamer. Tot een bepaald moment voedde ik op verzoek, maar vervolgens kwamen we in een ritme met eten en drinken en 1 of 2 slaapjes overdag en die borst werd hier erg gewaardeerd voor het slapen gaan. Dat maakte het afbouwen ook makkelijker. Als je gaat minderen komt er altijd even een productiedip, maar de aanhouder wint en nu krijgt mijn dochtertje ongeveer nog 1 keer de borst op een dag en komt er nog steeds wat uit.
     
  5. Ago

    Ago Fanatiek lid

    11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Haha nee, had je stiekem kunnen afleiden uit mijn eerste bericht
     
  6. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.907
    3.324
    113
    Jaa maar je menstruatie had een innestelingbloeding kunnen zijn ofzo.

    Hier trouwens ook last van een traaaag tsr.
    Zeker als peuter ook in de buurt loopt, dan focus ik me niet genoeg op de voeding.
    Diep zuchten en doorademen en goed geconcentreerd aan t tsr denken helpt wat.
    Maar t resulteert ook vaak genoeg in bijten helaas.
     

Deel Deze Pagina