19 weken zwanger, hevige bloeding, ziekenhuisopname, bang

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sunkiss, 4 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunkiss

    Sunkiss Actief lid

    26 apr 2015
    217
    79
    28
    Ik wil toch graag even van me afschrijven. Voel me bang en alleen met mijn gedachten en word er een beetje gek van.

    Na een moeilijke 16 weken zwangerschap (een vruchtje van de twee is gestopt met groeien, ontzettende misselijkheid waarvoor voortdurend medicijnen) voelde ik mij net twee weken beter. Minder misselijk, rustiger in mijn hoofd, vertrouwen dat het met de ander wel helemaal goed ging komen, goede NIPT, goede 13 weken echo en keek ik uit naar de komende periode. Aanstaande maandag stond de 20 weken echo gepland. Nog wel wat zenuwen daarvoor, maar lang niet meer zoveel zenuwen als dat ik de weken daarvoor steeds heb gehad.

    Tot medio deze week. Ik ben op mijn werk, voelde me ineens heel erg onrustig en toen ik opstond voelde ik mijn broek nat worden. Helemaal in paniek, het bleef stromen en was bloed. Na telefonisch overleg met de vk direct doorgestuurd naar het ziekenhuis, mocht alleen in een rolstoel en ze stonden mij al op te wachten. Ik dacht dat het klaar was. Gelijk een echo gehad maar de baby bewoog en het hartje klopte heel erg goed!! Verder niet te zien waar het bloeden vandaan kwam. Wel had ik ook flinke buikpijn en is er gesproken over vroeggeboorte. Nog meer onderzoeken gehad (speculum, nog twee echo’s met betere apparatuur, bloedonderzoek) en uiteindelijk werd ik opgenomen. Na de laatste echo in de avond werd aangegeven dat ze wel een bloeding zagen naast de placenta maar geen oorzaak konden vinden. De boodschap was duidelijk en hard: als het bloed achter de placenta gaat zitten zou het ergste geval zijn dat deze geheel of gedeeltelijk loslaat en dat overleeft de baby niet. Ze kunnen op deze termijn ook niets doen voor de baby en alleen voor mij. Hoewel ik dat ook wel al wist, is het echt niet fijn om te horen. Ook is de kans groot dat ik nog meer bloedingen zou gaan krijgen of dat ik door de bloedingen weeen krijg. Inmiddels was het bloeden al wel een heel stuk minder en werd ik daar iets rustiger van. Het werd ook wat bruiner en dat was volgens de artsen in elk geval goed. De dag erna zouden we verder kijken met meer onderzoek (ook inwendig als het bloeden zou zijn gestopt) en de 20 weken echo van maandag moest ik afzeggen omdat het ziekenhuis dit de dag erna zelf wilde doen in combinatie met een GUO. Ik mocht alleen maar in bed liggen en naar de wc en kreeg een infuus zodat als ik nog meer hevige bloedingen zou krijgen ze gelijk konden ingrijpen.

    Ik heb een slaappil gekregen en ben uiteindelijk van 00u tot 02u in slaap geweest. Daarna niet meer kunnen slapen. Hoewel ik steeds moest plassen durfde ik eigenlijk niet goed op te staan. Uiteindelijk toch gegaan en tot mijn opluchting leek het bloeden wel bijna gestopt en wat er was, was alleen nog bruin. Ook de buikpijn was gezakt. De rest van de nacht naar de klok gestaard en toen ik s morgens weer naar de wc ging opnieuw paniek want het bloeden was weer begonnen en niet meer bruin maar weer helderrood. Ze konden dus geen inwendige echo maken.

    Wel andere controles gehad, weer bloedgeprikt en uiteindelijk s middags de 20 weken echo/GUO gehad. Alles was helemaal in orde met de baby, gelukkig. De gynaecoloog zag wel drie bloedingen: eentje aan de rand van de placenta en twee “bloedlakes”. Ze kon echter ook geen oorzaak vinden (dus de vierde arts al niet) en dus nog steeds die onzekerheid. Het enige positieve dat we hoorden was dat het er voor nu op leek dat het bloed niet achter de placenta zit, maar dat was het dan ook.

    Uiteindelijk wederom bloedgeprikt en een uitstrijkje gemaakt om te kijken of er misschien sprake is van infecties. De uitslag daarvan moet ik nog krijgen.

    Omdat het bloeden later weer afnam/bruin werd, mocht ik even rondlopen om te kijken wat dat deed. Het leek erop dat dit niets deed dus uiteindelijk is besloten dat ik thuis verder mag afwachten. Weer met de boodschap dat ze op dit moment alleen voor mij iets kunnen doen als het fout gaat en daarvoor hoef ik dan niet in het ziekenhuis in bed te liggen; maar kan dat ook thuis. Ik ben nu net thuis en maandag moet ik me terug melden in het ziekenhuis voor controle, tenzij ik weer hevig ga bloeden dan moet ik direct terugkomen. Hoewel het bloeden in de laatste uren ziekenhuis dus weer vrijwel gestopt was, is het ineens weer terug en ook weer helderrood en ik merk dat ik doodsbang ben. Het is gelukkig niet meer zoveel als toen ik opgenomen werd, maar het maakt me bang dat het steeds weer terugkomt nadat het afnam en ook weer verandert naar rood. Ik lig in bed te duimen en te hopen, maar mijn gedachten schieten alle kanten op en ik kan alleen maar slechte dingen denken. Het duurt nog zo lang voor ik überhaupt op 24 weken zit en dan nog wil je niet dat er iets gebeurt (!) en ik heb voor mijn gevoel zoveel onzekerheid en kan niets anders dan afwachten, rusten en hopen. Elk steekje in mijn buik verontrust me.

    Ik wilde het gewoon van me afschrijven omdat dat misschien helpt. Hopen jullie met mij mee dat alles goed gaat komen? Dat het bloeden stopt; ze maandag misschien zeggen dat het (ver) weg is op de echo; dat het niet op een heel gevaarlijke plek zit, alleen maar positief?
     
  2. Habibati

    Habibati Niet meer actief

    Och meid, heel veel sterkte. Hopelijk blijft alles goed gaan met de baby en blijft hij nog lang in jouw buik zitten.
     
  3. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.602
    2.172
    113
    Wat naar om te lezen, ik hoop echt voor je dat het bloeden stopt, en dat de baby er geen last van heeft, heel veel sterkte!
     
  4. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Wat heftig zeg, ik duim voor goed nieuws maandag. :(
     
  5. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Veel sterkte Meis. Dit is niet niks, snap je zorgen. Per dag bekijken hoe het gaat en duimen dat het kindje blijft zitten. Ik duim met je mee.
     
  6. Precious03

    Precious03 Actief lid

    5 dec 2022
    326
    216
    43
    Vrouw
    Wat een nachtmerrie! Ik wil je heel veel kracht toewensen. ♡ Hopelijk stopt het bloeden.
     
  7. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.953
    1.712
    113
    Wat vreselijk eng en akelig. Ik duim voor je mee! Veel sterkte.
     
  8. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.812
    7.141
    113
    Vrouw
    Wat een nachtmerrie! Ik duim heel hard dat je baby'tje nog heel lang lekker gezond en veilig in je buik mag blijven zitten ❤️❤️
     
  9. Sunkiss

    Sunkiss Actief lid

    26 apr 2015
    217
    79
    28
    Bedankt allemaal. De tijd kruipt ..
     
  10. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.209
    3.923
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Och wat rot :( Hopelijk blijft je baby nog lang zitten!
     
  11. Doortje25

    Doortje25 Fanatiek lid

    25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    @Sunkiss, hoe is het nu met je?

    Vreselijk waar je doorheen gaat. Ik hoop zo dat het naar omstandigheden goed gaat!
     
  12. xPoppetje

    xPoppetje Fanatiek lid

    8 okt 2013
    2.654
    183
    63
    Wat ontzettend heftig, wat een paniek en onzekerheid! Ik ben ook heel benieuwd hoe het met jullie gaat. Veel sterkte daar!
     
  13. Wishfull123

    Wishfull123 Fanatiek lid

    26 mei 2021
    4.346
    4.048
    113
    Vrouw
    Wat een nare situatie ben je in terechtgekomen. Voel met je mee!
    Ben je maandag nog voor controle geweest en hoe is het nu met je?
     
  14. Sunkiss

    Sunkiss Actief lid

    26 apr 2015
    217
    79
    28
    Lief dat jullie ernaar vragen. Ik ben maandag terug geweest en de echobeelden waren onveranderd ten opzichte van vrijdag. Dus niet slechter, maar ook niet beter. Nog altijd bloedingen te zien. Ik heb nu ook ijzertabletten gekregen. De uitslag van het uitstrijkje heb ik nog niet. Verder ben ik vooral heel moe, maar kan ik niet goed slapen, dus dat blijft. Ik lig zoveel mogelijk in bed, maar dat valt niet mee want weinig afleiding en dan ga ik weer vervelende dingen denken. En alles voel ik x10 (met paniek). Morgen alweer een week verder, vandaag dus ook de 20 weken gehaald dus dat is goed. We blijven duimen en ik hoop echt dat het niet weer gebeurt en dat het ook nog heel lang duurt voordat er een baby geboren wordt hier.
     
  15. Wishfull123

    Wishfull123 Fanatiek lid

    26 mei 2021
    4.346
    4.048
    113
    Vrouw
    Weer een week verder, zo is iedere week er 1. Kan mij voorstellen dat het heel lastig is om niet te verzanden in negatieve gedachtes als je je zo rustig moet houden.
    Hoop ook dat die kleine beeb nog een hele tijd veilig blijft zitten. Heel veel sterkte ❤️
     
  16. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Ik heb vanaf 20 weken ook rust gehouden. Ik zocht mijn afleiding in series (Netflix had ik toen nog niet:)), fotoboeken maken, wen grote puzzel maken, iedere week na 24 weken iets leuks kopen voor de baby.

    succes, ik weet dat het een lange zit is…
     
  17. Sunkiss

    Sunkiss Actief lid

    26 apr 2015
    217
    79
    28
    Voor de zoveelste nacht op rij dat ik rond 3/3.30 wakker word om te plassen; toch weer meer bloedverlies zie dan de avond ervoor en daarna dus niet meer kan slapen. Zit nu alweer twee uur beneden op de bank voor me uit te staren en in paniek. Ik weet eerlijk gezegd echt niet hoe ik de komende tijd door moet komen.
     
  18. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Wat vreselijk pittig waar je doorheen moet.. en zeker de nachten zijn dan lang en angstig. Wil je heel veel sterkte wensen, en ik hoop echt voor je dat de baby veilig blijft zitten!!
     
  19. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.953
    1.712
    113
    Wat vreseljjk eng en akelig. Heel veel sterkte.
     
  20. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Snap ik heel goed, wat een rot situatie! Heb je veel hulp uit je omgeving? Krijg je veel begrip?
     

Deel Deze Pagina