1e bezoek vk, is dit normaal?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door anoul26, 8 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoul26

    anoul26 Fanatiek lid

    11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Wij hebben 4 okt. onze eerste afspraak bij de verloskundige. Nu vertelde de assistente mij dat de eerste afspraak puur informatief is en dat er pas met 16 weken een lichamelijk onderzoek volgt. Betekent dat dat ik ook pas met 16 weken een eerste echo heb. Lijkt me zelf wat laat...
    Hoe denken jullie hierover?
    Ik weet dat ik mijn vraag het beste aan de verloskundige zelf kan stellen maar ben benieuwd naar jullie reacties voordat ik contact met haar opneem.
     
  2. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Nee hoor, is heel normaal. Rond de 10 a 12 weken ga je voor je eerste bezoekje en dan is het puur informatief. De gezondheidsgeschiedenis van jou en je man en ook familieziektes enzo worden besproken.
    Er wordt geen onderzoek gedaan omdat je dan eigenlijk nog niks kan voelen of horen.
    Wel wordt er een afspraak gemaakt voor een echo.
    Bij de 16 week ga je voor de 2e maal naar de vk en dan krijg je wel een onderzoek en gaan ze het hartje zoeken.

    Dus een heel normale gang van zaken hoor.
    De vragen die jij hebt kun je dan ook stellen, maar goed dat kan altijd.

    Groetjes Kalush
     
  3. sab85

    sab85 VIP lid

    24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    nou ik vind het wel wat laat maar het zal misschien verschillen per vk?

    ik had mijn intake gesprek met 6 weken al,
    en had met 9 weken mijn eerste echo, en krijg met 11 weken alweer een tweede echo.

    lijkt me erg lang wachten tot 16 weken .... zou het iig eventjes navragen.
     
  4. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Jouw situatie is uitzonderlijk sab!
     
  5. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik moest voor het eerst langskomen rond 10 wk en toen werd er eigenlijk gewoon besproken of er erfelijke ziektes zijn etc en je krijg een echo of echoformulier mee. de keer erop dus z'n 4 wk later gaan ze voelen hoe je baarmoeder groeit en wordt je bloedruk opgemeten. ivaak proberen ze wel bij de eerste controle het hartje te luisteren en k denk dat je die wel zult horen als je dan al 12 wk bent.

    veel succes.
     
  6. dolphin

    dolphin Fanatiek lid

    1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    ik moet maandag komen en over 2 weekjes krijg ik mijn eerste echo.., dus ik denk dat het per VK verschillend is..
     
  7. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ik vind het ook vrij laat.
    Bij mijn vorige zwangerschap mocht ik met 9 weken komen voor een intake en met 12 weken voor controle en met 11 weken had ik een echo.
     
  8. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik moest met 8 weken voor het eerst komen, dit was een informatief gesprek met partner erbij. Ook namen ze wat bloed af (voor bloedgroep en antistoffen) en moest ik even in een potje plassen. Ik kreeg ook een verwijsbrief/formulier mee om een termijnecho te laten maken rond 8 a 10 weken.
    De eerste periode moet je om de 4 weken komen, dus ik ben met 12 weken weer gegaan. Toen hebben ze ook controles gedaan, zoals gewicht, bloeddruk, baarmoederhoogte. Ook gingen ze naar het hartje luisteren.
     
  9. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    bij mijn eerste had ik met 12 weken de intake en eerste echo
    bij mijn tweede had ik met 9 weken en 5 dagen de intake en eerste echo

    hier is het overal vaak tussen de 10 en 12 weken
     
  10. busybusy

    busybusy Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Met 9 weken intake
    Met 11 weken eerste echo
    Met bijna 13 weken eerste keer hartje luisteren
     
  11. Niet meer actief

    vind het ook laat, hier krijgt iedereen met 8/9 weken de eerste controlel gelijk wegen , bloeddruk, ziektegeschiedenis word besproken, je krijgt ook een echo, en de volgende is dan met 12/13 weken waarna weer een echo of hartje luisteren.
     
  12. linda81

    linda81 Fanatiek lid

    7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    ik vindt het heel laat,ik kreeg met Shanna met 8 weken een inwendige echo en intake gesprek.
    En nu met de 2e zwangerschap[ zelfs met 7.5 weken...
    Succes verder groetjes linda
     
  13. anoul26

    anoul26 Fanatiek lid

    11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Ik vermoed dat we bij de intake misschien een afspraak maken voor de echo. Ik wacht even die eerste afspraak af. Bedankt voor jullie heel verschillende reacties.
     
  14. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    men moet voor 14 weken beslising of er ene prenatale screening gedaan moet worden...Kortom 16 weken is te laat dan!

    meestal intake rond week 10 echo een weekje later...
     
  15. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    Helemaal mee eens. Met 13 weken krijg je tegenwoordig standaard de echo vergoed. Met 16 weken kunnen ze dat niet eens meer nakijken.
     
  16. Sassefras1980

    11 sep 2007
    38
    0
    0
    Projectsecretaresse
    Rotterdam
    Hoi!

    Ik heb afgelopen maandag ook gebeld voor een afspraak en kan 9 oktober erheen, ben dan zo 10 weken zwanger, heb gelijk gevraagd of ik ook een echo krijg maar die krijg ik niet alleen een intake, dan wordt er wel gelijk een afspraak gemaakt.. Dan denk ik met 10 weken zie je toch van alles al.. en dat ze dan het hartje nog niet laten horen omdat het te vroeg is oke maar dan zie je wel alvast het hartje op de echo en ben je toch meer gerustgesteld dat alles in orde is!
     
  17. angela80

    angela80 Fanatiek lid

    8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ik had een intake met 9 weken en ze heeft meteen gekeken of ze het hartje al kon vinden met de doptone,en dat kon ze dus het hartje hebben we al gehoord met 9 weken...
     

Deel Deze Pagina