1e cyclusdag ivm clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Linda, 10 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Moet binnenkort weer met m'n clomid beginnen.
    De vorige keren werd ik steeds in de ochtend ongi dus dat was makkelijk rekenen.
    Nu had ik gisteren de hele dag krampen, de bruine afscheiding werd steeds meer en vanaf 19.00 uur had ik bloed :evil:
    Ik was van plan om vandaag als dag 1 te rekenen.

    1) wat zouden jullie doen?

    2) weet iemand waarom sommigen op andere dagen met clomid starten? wat maakt het eiegenlijk uit een dag eerder of later? zelf moet ik op cd 3 beginnen.
     
  2. sjaandiaan

    sjaandiaan Actief lid

    1 mrt 2007
    484
    0
    0
    ik begon ook op cd 3 met clomid. en de dag dat ik als eerste bloed zag was dag 1. dus dan dag twee was meer bloed en dag drie was het wel heel duidleijk ongesteld.
    ze zeggen als je voor 12 uur snachts bloed hebt dan is dat dag 1.
    groetjes van sjaan
     
  3. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik zou inderdaad de eerste dag met echt helder rood bloed tellen als dag 1. Als ik je goed begrijp heb je gisteren al echt bloed gezien, dus dan zou mijns inziens vandaag dag 2 zijn. Dan zou je morgen dus moeten beginnen met Clomid. Ik weet niet hoe de andere meiden hierover denken... ben ook nieuwsgierig...!

    Trouwens, ik denk niet dat het heel veel uitmaakt hoor op welke dag dat je begint. Ik lees hier ook wel eens dat meiden op dag 5 moeten beginnen met Clomid. Succes meid!

    Groetjes,
    Josien
     
  4. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ja maak er er inderdaad niet echt druk om, mmm jullie zouden dus gister tellen. Misschien doe ik dat dan wel... wordt m'n eerste FM cd 14 is dat niet te laat? ik kan wel eerder gaan maar gezien mijn afgelopen cyclus denk ik niet dat het dan zo'n vaart loopt, ook wel leuk om dan misschien gelijk goed nieuws te krijgen.
     
  5. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lieve Linda,

    Even voor mijn duidelijkheid? Ga je aan IUI beginnen? Ik zou als je pas op dag 14 een afspraak hebt voor je eerste FM toch vragen of je eerder mag komen. Ik kreeg bij mijn eerste IUI te horen dat ik tussen dag 10 en 12 moest komen. Ik verklaarde ze bijna nog voor gek omdat ik anders mijn ovulatie op dag 17 had. Maar ik was maar blij ook... want mijn eitjes waren toen op dag 10 al 17mm groot en mijn ovulatie kwam vervolgens op dag 13.

    Maar ik zou gewoon even bellen met je gyn en daar je vraag voorleggen. Het is toch altijd weer een heel persoonlijk en niet twee vrouwen zijn hetzelfde...

    Groetjes,
    Josien
     
  6. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Nee geen IUI bij 100 mg had ik mijn ei op cd 19/20 en afgelopen keer met 150 mg heb ik geen FM gehad vanwege vakantie maar ik heb waarschijnlijk op cd 17/18/19/20 mijn ei gehad. Misschien bel ik wel even ja.
     
  7. Chantje

    Chantje Fanatiek lid

    5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Ik zou vandaag als dag 1 rekenen....

    Ik moet met clomid ook altijd op dag 3 beginnen, waarom anderen op een andere dag ...... geen idee!

    Succes wijfie!
     
  8. Denise85

    Denise85 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    @chantje: ff off topic, ik probeer de poli te bereiken maar ze pakken niet op zijn ze soms dicht/met vakantie...
     
  9. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Heb even gebeld en in het ziekenhuis zeggen ze dag 1 telt wanneer je voor 12.00 's middags ongi wordt. Dus dan moet ik vandaag als cd 1 tellen.
     
  10. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    En wat zeiden ze over de 14e dag voor je FM? Laten ze dat gewoon staan...

    Hmmm wel vreemd al die verschillende meningen over de eerste dag van je cyclus. Maar goed... ben blij dat je wat duidelijkheid hebt!

    Super veel succes deze ronde!

    Groetjes,
    Josien
     
  11. Chantje

    Chantje Fanatiek lid

    5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Fijn Linda, dat je duidelijkheid hebt!
     
  12. Linda

    Linda VIP lid

    24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    als ik vandaag tel als cd 1 dan wordt mijn afspraak cd 13. Heb eigenlijk niet meer gevraagd of dat goed was want tot nu toe ben ik altijd op cd 13 gekomen. Inderdaad wel raar want ik heb ook wel eens gehoord dat cd 1 geldt voor 17.00 uur maar ook wel eens voor 24.00 uur dus echt heel raar maar goed volgens mij is het allemaal niet zo heel erg. De een neemt tenslotte ook de pillen 's avonds en de ander 's ochtends, zit dan naturlijk ook tijdsverschil in. In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
     

Deel Deze Pagina