1e echo week terug gezet?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door geneeke, 4 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Vandaag onze eerste echo gehad met (wat eerst berekend was) 7.0 weken.

    we hebben follikelmetings gehad en daarbij zei de arts op 1 Oktober dat het eitje al gesprongen was. Deze arts deed het snel snel en zoals ik kon zien op het scherm lagen er nog wel andere eitjes omheen, geen idee hoe groot want het was erin en eruit.

    op 14 Oktober hele lichte positieve test, maar daarna doorgetest en een week later duidelijke knaller en ook 2-3 op de clear blue.

    nu zei de gynaecoloog dat het vruchtje qua meting nu precies op 6.0 zit dus een volledige week achterligt. Je zag wel mooi het vruchtzakje en het vruchtje waarvan we het hartje zagen kloppen:

    zou er laterna een ander ei gesprongen zijn, en is die bevrucht?? Of is dit een meetfoutje geweest vandaag.. ik was eerst heel positief maar hoe meer ik erover nadenk hoe meer onzeker ik ervan wordt :(
     
  2. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    @RoGiJuLi jij zag nav mijn testen toen al dat ik nog niet zo ver was.. heb jij enig idee voor een verklaring? Kan toch niet zijn dat de ene op zondag springt en de andere op bv donderdag? Of had de arts ongelijk en was er nog geen eisprong geweest?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Nee... je kan geen dubbele eisprong hebben met dagen verschil.
    Als je een dubbel ei hebt, springen ze tegelijk.
    Ik zeg dus dat je gyn het verkeerd gezien hebt en je ei later was (dat had ik toen idd ook al gezegd).
    En dan klopt de echo prima :).
     
    geneeke vindt dit leuk.
  4. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Nee dat dacht ik dus ook niet. Kans is groot dat de gyn het verkeerd gezien heeft, was sowieso al niet een man met veel inlevingsvermogen of geduld. Laten we het hopen.. ben er op dit moment niet erg gerust op.
     
  5. LilyB

    LilyB Niet meer actief

    Er zou ook nog een diapauze plaatsgevonden kunnen hebben.. ik snap dat je hier behoorlijk ongerust van bent geworden.. en wie weet kom je bij de volgende echo wel weer op de eerste termijn uit. Zo niet, dan is idd je ei toch later geweest dan gedacht of een late innesteling.
     
    geneeke vindt dit leuk.
  6. Sniekie

    Sniekie Bekend lid

    1 aug 2012
    832
    412
    63
    Ik denk net als Rogijuli dat je minder ver bent!
     
    geneeke vindt dit leuk.
  7. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ja minder ver of een meetfoutje (is zo gemaakt met deze termijn). Bij mij ook een week achteruit gezet. Kwam ze uit op een tijdspanne voor de eisprong die helemaal niet kon (geen seks gehad). Bij latere echo's totaal weer 4 dagen vooruit gezet. Maar ik was er ook behoorlijk onzeker door hoor! Echt afgeteld tot volgende echo (ze stelde toen 4 weken voor! Maar had gelijk n afspraak gemaakt voor 2 weken later).
     
    geneeke vindt dit leuk.
  8. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Wat apart he?! Ik tel ook echt af maar het duurt nog zoo lang.. heb echt moeite mezelf positief te houden :( Denk alleen maar, dalijk is het toch foute boel..
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  9. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik was de eerste echo ook vijf dagen terug gezet en hierdoor heel onrustig. Resultaat ligt nu in de co-sleeper. Dus ik snap helemaal dat je je ongerust maakt, maar het hoeft helemaal niets te betekenen. Ik duim voor je dat hij de volgende keer lekker is meegegroeid!
     
    geneeke vindt dit leuk.
  10. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ja ik begrijp je helemaal. Op mijn zwangerschapskaart staat ook als notitie bij 1e echo dat ik onzeker was en dat vk angsten niet heeft kunnen wegnemen. Voor de tweede echo was ik echt zo ontzettend bang, zeker omdat ik wat bruinverlies had en mijn kwaaltjes minder leken te worden op sommige dagen. Gelukkig was t toen allemaal goed en 3 dagen vooruit gezet. Bij termijnecho nog n dagje erbij.
    Ik duim voor je hoor, sterkte met wachten!
     
    geneeke vindt dit leuk.
  11. geneeke

    geneeke Fanatiek lid

    4 nov 2013
    1.534
    1.255
    113
    Vrouw
    Op een of andere manier heb ik geen melding van je berichtje gekregen, sorry voor mijn late reactie!

    ik hoop dat het bij mij net zo positief als bij jou mag resulteren, al ben ik nu wat rustiger. Ik denk idd dat de gyn het verkeerd gehad heeft, want mijn test met wat ik dacht 14dpo komt echt niet overeen. Super licht meer zo’n 10dpo.. dus dan klopt het gewoon allemaal prima. Daar houd ik mijzelf aan vast..
     
    sarah28 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina