1e iui behandeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kiem23, 5 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiem23

    Kiem23 Lid

    24 jun 2012
    11
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Aanstaande maandag hebben wij onze eerste iui behandeling, hebben jullie ook ervaring met de eerste keer en is het bij sommigen de eerste keer ook gelukt?
    Wij vinden het erg spannend en hopen dat het ook gaat lukken natuurlijk!

    Groetjes kim
     
  2. gritje

    gritje Lid

    29 apr 2012
    75
    0
    6
    Verkoopmedewerkster
    Buurt van Eindhoven
    Bij ons is het de 1e keer niet gelukt, we hebben vandaag poging 3 gehad.
    Ik vind het niet zo heel veel voorstellen. De eendenbek is een beetje vervelend gevoel maar ik heb er verder niet veel pijn aan ervaren. Daarna kan je gewoon je dagelijkse dingen vervolgen.
    Maar weten ze nu al dat je maandag de iui hebt? Ik hoor dat meestal 1 of 2 dagen van te voren als uit de FM blijkt dat mn eitjes goed gegroeit zijn.

    Groetjes Ingrid
     
  3. faithley

    faithley Lid

    20 apr 2012
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo iedereen,
    ik heb vandaag mijn eerste iui gehad.
    vond het totaal niet pijnlijk terwijl ik toch best gevoelig ben in mijn buik.
    het is misschien een beetje een vreemd gevoel, maar meer niet!

    ik heb alleen een vraag en ik hoop dat er mensen zijn die hier antwoord op kunnen geven.
    ik heb gisteravond mijn eisprong overduidelijk gevoeld. vandaag mijn iui gehad. ik heb het gemeld bij het ziekenhuis en daar vertelde de zuster mij dat dat niets uitmaakt omdat je na eisprong nog bevrucht kan raken.
    de iui was ongeveer 12uur na het gevoel van de eisprong.

    is er nog evenveel kans op slagen of is het doordat het eitje waarschijnlijk al gesprongen is nog minder kans op bevruchting?
    ik heb al flink onderzoek gedaan op google. maar eigenlijk vrij weinig kunnen vinden.
    ik vond het erg jammer dat er niet even tijd gemaakt werd om voor de zekerheid een echo te maken om er zeker van te zijn dat het eitje gesprongen is of dat het pre eisprong pijn was.
    ik hoop zo graag dat het (na 6jaar!!) in een keer raak is, en ik wil graag weten of het erg reeel is om hoop te hebben als je weet dat je eisprong voor de iui gevallen is..

    iedereen die bezig is met iui succes!
     
  4. beebie82

    beebie82 Bekend lid

    27 mei 2008
    521
    0
    0
    Hier gister 1e iui gehad viel me reuze mee!

    We hebben een dochter van 2,5 jaar en bij haar zijn we ook 2 jaar bezig geweest. Uitendelijk net voor dat we zouden starten met iui spontaan zwanger geraakt.
    Stiekem had ik de hoop dat het dit keer ook wel weer zou lukken maar helaas... Mijn vriend is verminderd vruchtbaar vandaar dat het niet zo lukt.

    Wat waren eigenlijk jullie score's bij ons in totaal 6,4 miljoen zaad cellen waarvan 47% beweeglijk.. Hopelijk is het genoeg.

    Wij doen trouwens eerst 3 maanden in eigen cyclus. Zonder hormonen.

    Spannend hoor succes allemaal.
     
  5. SabineMerel

    SabineMerel Actief lid

    6 mei 2012
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend allemaal hoor!

    Wij hebben vandaag inwendige echo,om te kijken hoe het met eicellen is en hoogstwaarschijnlijk morgen iui 4. Wij doen ook iui zonder hormonen.
    We hadden gisteren namelijk al een licht streepje maar nog geen echte lh-piek.

    De eerste iui dachten we dat we wel zwanger waren,maar dat het al heel in het bgein was misgegaan. we hebben hier verder niets meegedaan.

    De tweede iui was helemaal niets. En 3x is scheepsreht,dus bij de derde poging was het ook raak! Helaas een miskraam gehad na 8 weken.
     
  6. Kiem23

    Kiem23 Lid

    24 jun 2012
    11
    0
    0
    Hoi ingrid,

    Ik heb een spuit meegekregen die mijn eisprong moet opwekken, daarmee moet ik zaterdag avond spuiten, vandaar!

    Groetjes
     
  7. Justb

    Justb Actief lid

    26 mrt 2011
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kiem: dan zitten er bij jou wel veel dagen tussen zonder follikelmeting?

    Ik kreeg meestal op dag 10 een FM, en moest dan dag 11 of 12 spuiten (pregnyl) en meestal minder dan 24u later al de iui.
    Dat wist ik dan ook pas bij de laatste FM, dan gaat het snel als je follikels de goede grootte hebben, dan is de IUI binnen 24 tot 36 uur normaal gesproken.
     
  8. Lieke86

    Lieke86 Fanatiek lid

    16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Hoi Kiem

    bij ons poging 1 ook niet gelukt..

    Is dat toevallig de Ovitrelle die je meegekregen hebt? Ik heb afgelopen maandag mijn 2e iui gehad..dit keer was het wat gevoeliger dan de eerste keer..toen voelde ik nix..zaterdags ovitrelle gespoten..en maandag iui..had mooi eitje van 14 mm..dus zit nu op het wachtbankje..erg spannend!
     
  9. Kiem23

    Kiem23 Lid

    24 jun 2012
    11
    0
    0
    Ik heb pregnyl spuiten meegekregen, morgen heb ik nog een echo en dan horen we of het maandag of dinsdag gaat gebeuren! Spannend zeg! Ik hoop het voor jullie!
     
  10. 80suus80

    80suus80 Lid

    3 apr 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Kim,
    Wij hebben een zoontje 2.5 jaar. hebben we 4 jaar over gedaan en onderbehandeling geweest. maar uiteindelijk spontaan zwangerschap! Meteen hierna (3 maandjes rust) voor een 2de kindje gegaan omdat het bij ons lang duurd om zwanger te worden. Het is maar goed dat we zo dachten inmiddels bijna 2.5 jaar bezig voor een 2de.
    In Juni eerste IUI gehad: en?? zwanger!! we geloven het nog steeds niet nu afwachten of het allemaal goed zit! Maar de behandeling zelf voel je echt niks van!! Alleen de eendebek is niet zo prettig maar ook weer zo over. bij mij maakte ze hem eerst warm onder de kraan! Ze laten eerst het buisje zien wat je man/vriend ingeleverd heeft!! Ik heb nadat het erin was gebracht een tijdje in de stoel gezeten/gelegen met mijn bekken gekanteld een kwartiertje. Thuis heb ik 2 tot 3 uurtjes rustig op de bank een filmpje gekeken en daarna mijn daaglijkse ding gedaan!! Ik heb pregnyl gespoten en clomid gebruikt!
    Heel veel suc6 !!!!!!!! en blijf hoop houden!!!
     
  11. Natasja25

    Natasja25 Actief lid

    3 okt 2011
    153
    0
    0
    Curacao
    Bij ons is het de eerste keer ook niet gelukt.
    ik werd precies 2 weken na de IUI ongesteld (dat was gister)
    Dus nu op naar de volgende behandeling.
    Mijn vriend heeft ook 'zwak zaad' dus die moet nu een echo van zijn balzak gaan maken om te kijken of er geen spatader in zit.
    En de volgende behandeling word waarschijnlijk pas in augustus om de de gyn op vakantie is.

    Meiden op het wachtbankje ik zal voor jullie duimen!
     
  12. Trudy90

    Trudy90 Lid

    12 jun 2012
    36
    0
    0
    Hallo allemaal!!

    Spannend zeg! Wij hebben binnenkort ook een iui behandeling! Moet dinsdag voor een echo om te kijken of ze al groot genoeg zijn.. Dus ben benieuwd wanneer ik de iui heb!!
    Dit is voor ons de 1e keer dus ben ook wel benieuwd hoe het allemaal gaat!!

    Succes allemaal!!
     
  13. smurf80

    smurf80 Lid

    5 jul 2011
    62
    0
    0
    helaas waar iedereen mee bezig is hier
    Hallo allemaal
    Ik ben een tijdje uit de running geweest op de site,maar heb het gevoel dat ik maar weer eens iets moet plaatsen.
    Vorige week de eerste Iui gehad,spannend,maar achteraf steld het echt niet voor.nu 3 dagen later vreemde trekjes in de buik,warm gevoel.ik weet niet of dit iets is.
    Blijf wel realistisch denken,je wilt zo graag iets dus je denkt ook van alles te voelen.
     
  14. beebie82

    beebie82 Bekend lid

    27 mei 2008
    521
    0
    0
    Ik zit dus nu 4 dagen na de iui. En heb licht bloedverlies... Snap er geen snars van! Heb ook wel benhoorlijk buikpijn Krampjes en een warm gevoel!! Iemand heer bekent mee.

    Het voeld echt alsof ik ongie ga worden.
     
  15. smurf80

    smurf80 Lid

    5 jul 2011
    62
    0
    0
    helaas waar iedereen mee bezig is hier

    Ik zie dat je 1 dag verder bent dan mij,ik voel hetzelfde als jij heb alleen geen bloedverlies.

    Als ik hurk of diep buk voel ik ook iets,geen flauw idee.
    Dit onze eerste keer,wachten tot nod dag......
     
  16. beebie82

    beebie82 Bekend lid

    27 mei 2008
    521
    0
    0

    Tja het bloeden is nu ook gestopt, kan het eigenlijk ook geen bloeden noemen meer en sliertje/druppel... Nou het zal er wel bijhoren.
    Toch raar dat je lijf je kan blijven verassen;) gewoon wachten dan maar..
    Voor jou ook spannend. Crossed fingers...
     
  17. hennah

    hennah Lid

    25 aug 2009
    43
    0
    0
    Verpleegkundige
    Hallo!

    Ook ik heb 1,5 week geleden mijn eerst IUI behandeling gehad. ( vrijdag 29-6). Met hormonen ( puregon/pregnyl)
    En inderdaad, je lichaam laat je vanalles voelen..Gisterenavond en vannacht last gehad van buikpijn/krampen. Mijn (.) (.) doen nogal zeer.

    Maar het is best spannend. Veel van deze "klachten" kreeg ik ook als ik ongesteld moet worden, dus zeg het maar...

    Mijn vriendin heeft 9 (!) IUI behandelingen gehad. Met en zonder hormonen. Haar ervaringen waren verschillend. Vaak licht bloeden na de behandeling, tot een dag erna spontaan ongesteld. Geen 1x zwanger.

    Zij gaf ook wel aan, en ik merk het zelf ook, dat je gewoon overal op let, en denkt: zou het?

    Zelf 1 VMK gehad ( tenminste dat ik weet), dus ben wel benieuwd, mocht het positief zijn, of het dan blijft.

    Hoe hebben jullie de IUI ervaren? Ik vond het niet zoveel voorstellen, deed niet pijn o.i.d. Moest ook 15 min blijen liggen. (er werd "romantisch" en kookwekker gezet:p)
    En hoeveel eitjes hadden jullie? Ik 2.

    Groetjes!!
     
  18. beebie82

    beebie82 Bekend lid

    27 mei 2008
    521
    0
    0
    Ik heb iui in eigen cyclus dus maar een eitje! (denk ik) ik vond het idd ook weinig voorstellen. Tja echt romantisch is het niet... Hihi sowieso geen pijn.
    Heb normaal ook veel klachten voor mijn menstruatie hoor dus daar pin ik me eigenlijk niet zo aanvast. Maar bloedverlies was nieuw voor me..

    Ik verwacht er ook niets van, maar heb stiekem toch hoop..

    Toen ik zwanger was van mijn dochter, heb ik niets gemerkt.. Ik was eigenlijk alleen maar aan het wachten wanneer ik ongie ging worden, maar die kwam maar niet;)
    Wanneer kun je testen?:)
     
  19. Vlinderr

    Vlinderr Fanatiek lid

    11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik ben gelijk zwanger geworden na de eerste IUI. Binnenkort...over een aantal weken... krijg ik de tweede IUI (voor een tweede kindje), dus maar hopen dat het weer zo snel mag gaan!
     
  20. hennah

    hennah Lid

    25 aug 2009
    43
    0
    0
    Verpleegkundige
    @ beebie82: A.s. vrijdag is het 14 dagen geleden, en mag ik testen. Ik heb wel vorige week een test gedaan, om te kijken of de pregnyl "uitgewerkt" was. Door de miskraam ( ik bleef wel 3 weken positief testen) ben ik daar een beetje onzeker over. Ik wil dus zeker weten ALS ik positief test, dat het van een zwangerschap is, en niet van de pregnyl! De test was een week na de spuit, en helemaal negatief, dus dat was uitgewerkt. En jij? wanneer mag jij testen? En hoe is je eigen gevoel erover?

    @ Vlinderr: Kijk, dat zijn nog eens positieve berichten! Je hoort toch niet vaak dat het naar 1x IUI gelijk raak is! Wat een geluk! En nu dus voor de tweede. Wanneer ga je IUI-en/ ( nieuw werkwoord:D)
     

Deel Deze Pagina