1e keer zwanger, 1e trimester

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door onkruidbloem, 20 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onkruidbloem

    onkruidbloem Actief lid

    27 jun 2017
    142
    80
    28
    Vrouw
    Hoi Hoi, het lijkt mij leuk om in contact te komen met meiden die ook voor het eerst (pril) zwanger zijn :) Wie kletst er mee?
     
  2. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    831
    518
    93
    Hoi. Ik heb al regelmatig meegelezen met verschillende topics, maar zie inderdaad veel meiden die een tweede of derde kindje krijgen. Alles is zo nieuw voor ons, dus klets graag hier mee.
    Ik ben 25 jaar en na 9 maanden zwanger van de eerste. Ben nu 7 wkn en 4 dagen en 4 maart uitgerekend.
    We hebben vorige week een echo gehad met kloppend hartje, dus helemaal gelukkig.
    Jij hebt je eerste echo ook al gehad toch?
     
  3. onkruidbloem

    onkruidbloem Actief lid

    27 jun 2017
    142
    80
    28
    Vrouw
    Gezellig dat je mee wil kletsen! Klopt, afgelopen dinsdag hadden wij ook een hartje. :) Waarom hadden jullie zo vroeg al een echo? Gefeliciteerd in ieder geval!

    Ik ben nog wel erg onzeker hoor, ik blijf namelijk dagelijks bloed verliezen nu al 11 dagen op rij. Het is niet heel veel maar ik maak me er toch zorgen om. Over 3 weken heb ik de termijn echo, hopelijk is dan alles goed en kan ik wat meer gaan genieten.
    Hoe gaat het verder met jou?

    Ik ben trouwens 28 jaar en zwanger in de 5e ronde.
     
  4. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    831
    518
    93
    Gefeliciteerd! Dat stelt vast gerust na al dat bloedverlies. Heb ik geen ervaring mee, geen druppel bloedverlies gehad gelukkig.
    Ik heb ooit een longembolie gehad door het slikken van de pil. Daarom extra risico op trombose tijdens de zwangerschap. Moet elke dag medicijnen spuiten in mijn bovenbenen. Dat is best heftig. Ik ben daarom onder behandeling bij de gynocoloog en de internist.
    Ik heb over 2 weken de termijn, kijk er zo naar uit. Hopelijk gaat de tijd snel, dan kun je na de termijn echt gaan genieten.
    Ik ben verder erg misselijk. Vannochtend, weer 2x moeten spugen ondanks medicijnen. En hoe gaat het met jou qua symtomen?

    Hoop dat er nog meer meiden komen meekletsen!
     
  5. onkruidbloem

    onkruidbloem Actief lid

    27 jun 2017
    142
    80
    28
    Vrouw
    Ik ben ook misselijk, maar heb nog niet overgegeven. Verder ben ik hartstikke moe.

    Lijkt me leuk als meer meiden hier mee komen kletsen! :)
     
  6. Leooonie

    Leooonie Bekend lid

    26 mrt 2017
    541
    481
    63
    NULL
    NULL
    Hey meiden ik klets ook graag af en toe mee!! Zit nu nog in het groepje uitgerekend februari begin maart maar inderdaad veel meiden die al meerdere zwangerschappen hebben gehad.
     
  7. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    831
    518
    93
    Gezellig Leooonie.
    Heb jij al een echo gehad en hoe voel je je?
     
  8. Leooonie

    Leooonie Bekend lid

    26 mrt 2017
    541
    481
    63
    NULL
    NULL
    @Lammetje91 afgelopen woensdag de echo gehad en die was helemaal goed!:) jullie?
    ik voel me trouwens redelijke goed ben wel de hele dag door licht misselijk en vooral in de ochtend spugen , 2 weken gelden hele erge buikpijn gehad omdat mijn darmen niet meer mee wilde werken maar dat is inmiddels weer opgelost:D
     
  9. Leooonie

    Leooonie Bekend lid

    26 mrt 2017
    541
    481
    63
    NULL
    NULL
    Wat heftig trouwens @Lammetje91 zo'n longembolie is niet niks! Went dat spuiten al een beetje?
    @onkruidbloem wat naar dat je zo lang al bloedverlies hebt! Mocht je niet voor een vroege echo ter geruststelling?
     
  10. onkruidbloem

    onkruidbloem Actief lid

    27 jun 2017
    142
    80
    28
    Vrouw
    Ja heb ik gehad en hartje klopte (afgelopen dinsdag). Alleen zou het fijn zijn als het bloed stopte ;)
     
  11. Duizend

    Duizend Lid

    9 jul 2017
    44
    31
    18
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ook hier voor de eerste keer zwanger! Ik heb nog geen echo gehad maar het zal nu zo'n 7.4 week zijn. 2 augustus heb ik een echo, super spannend.

    Ik moest om medische redenen wachten met zwanger worden. Toen ik toestemming kreeg was ik overigens meteen zwanger, zo bijzonder en we hadden er helemaal geen rekening mee gehouden!
     
  12. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    831
    518
    93
    Gefeliciteerd Duizend! Wat fijn dat het gelijk gelukt is, aangezien de wens er dan al een tijdje was.
    Wij hebben bijna een jaar gewacht, omdat we eerst wilde trouwen, daarna was het bij de 9de keer raak. De maand ervoor ben ik zo onzeker geweest of het uberhaupt wel zou lukken, maar nu de te gelukkiger met de zwangerschap.

    @Leooonie dat spuiten went nu redelijk, al blijft het vervelend. Ik moet donderdag naar de internist en vandaag bloedprikken. Moet die spuit zetten 5 uur voor het bloedprikken, dus dat is best even irritant. Ik zal donderdag wel horen of alles goed gaat.
    En volgende week alweer een echo bij 9,4 weken zwanger.

    Hoe gaat het met jullie meiden? Wanneer hebben jullie een (volgende) echo?
     
  13. Duizend

    Duizend Lid

    9 jul 2017
    44
    31
    18
    Vrouw
    Ik mag volgende week woensdag voor de eerste echo! Leuk en spannend, maar het duurt vooral erg lang haha :D

    En nu moet ik snel op de fiets, anders kom ik te laat op mijn werk!
     
  14. onkruidbloem

    onkruidbloem Actief lid

    27 jun 2017
    142
    80
    28
    Vrouw
    @Duizend Welkom!
    Ik heb op 11 augustus de termijn echo, dus dat duurt nog even, ben dan bijna 10 weken. Maar ik verlies sinds dit weekend geen bloed meer en vorige week natuurlijk het hartje al gezien dus ik heb er een goed gevoel bij :)

    Hoe oud zijn jullie trouwens? Ik 28, en 29 als het kindje komt.
     
  15. Duizend

    Duizend Lid

    9 jul 2017
    44
    31
    18
    Vrouw
    Wat een fijn idee dat het bloeden gestopt is!

    Ik ben 32 en volgens de eerste grove berekening op mijn verjaardag uitgerekend, dus het hangt er een beetje om hoe oud ik dan ben.

    Ik vind het op m'n werk wel lastig, soms worden er dingen gezegd over zwangeren (dat het nooit uitkomt enzo) en dan denk ik.... oh ik moet het ze straks ook gaan vertellen. Maar goed, ik hoop toch (en ga er vanuit) dat ze blij voor me zullen zijn.
     
  16. onkruidbloem

    onkruidbloem Actief lid

    27 jun 2017
    142
    80
    28
    Vrouw
    Oh wat een rare opmerking zeg.. mag toch hopen dat ze wel blij voor je zijn inderdaad! Anders tijd voor een nieuwe werkgever ;)
     
  17. Duizend

    Duizend Lid

    9 jul 2017
    44
    31
    18
    Vrouw
    Nou, het is meer omdat er nooit een goede oplossing wordt bedacht en het extra werk bij collega's komt te liggen... dus ergens snap ik het wel. Verder zijn mijn collega's heel aardig Haha!

    Ben wel benieuwd, ze moeten nog even geduld hebben voor ze het te weten komen :)
     
  18. onkruidbloem

    onkruidbloem Actief lid

    27 jun 2017
    142
    80
    28
    Vrouw
    Ohh dan is het goed haha! Ik moet na deze week nog 2 weken werken en dan lekker 2 weekjes op vakantie. Ben van plan het daarna te vertellen! Maar familie en vrienden zijn er al een aantal die het weten :)
     
  19. Duizend

    Duizend Lid

    9 jul 2017
    44
    31
    18
    Vrouw
    Lekker vakantie in het vooruitzicht! Ik heb hem er al opzitten, maar heb nog een weekje aan het eind van augustus.

    Ik ben vooral benieuwd naar de reactie van mijn moeder!
     
  20. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    831
    518
    93
    Fijn onkruidbloem dat het bloeden gestopt is.
    Vervelend van de opmerkingen op het werk Duizend.
    Op mijn werk zit ik 2 plekken naast een collega die 30 weken zwanger, wil er zo graag over praten als zij het over haar zwangerschap heeft, maar nog even wachten.
    2 collega's en 2 leidinggevende weten wel wat ik zwanger dan. Heb 3 afspraken in 4 weken dus vind het wel netjes om het te zeggen.
    Wanneer vertellen jullie het op het werk? En wanneer mag het algemeen bekend zijn?
    Lekker dat jullie nog vakantie hebben. Ik heb er helaas al 3 weken opzitten.

    Ik ben trouwens 25, bijna 26.
     

Deel Deze Pagina