1e kindje AAA, tweede ligt ook AAA: problemen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Piet, 16 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piet

    Piet Actief lid

    26 aug 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Mijn eerste zoontje is met een AAAligging ter wereld gekomen. Hierdoor schoot hij achter het geboortekanaal en kon er niet goed uitkomen.
    Hij is, nadat zijn hartslag kelderde tijdens en na een perswee, geboren mbv flinke knip en pomp.

    Nu vertelde de plaatsvervangende gyn vorige week dat deze beeb weer AAA ligt. Hij is wel goed ingedaald en ligt vast in mijn bekken.
    Heb ik nog kans dat beebje anders gaat liggen of kan ik me weer voorbereiden op een drama-bevalling?
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Piet,

    je kindje kan zeker nog draaien en dat zal ie ook wel voordurend doen. En ook tijdens de bevalling draaien ze meestal in de juiste positie met hun hoofd, Aav, omdat dit de meeste éenvoudige' weg voor het hoofdje is om geboren te worden. Soms lukt dit echter niet en komt het bv in Aaa. Maar stel dat dit bij een tweede weer het geval is, zal het wel iets makkelijker gaan als bij de eerste; de weg is toch al wel gebaand. Maar er is dus geen verhoogde herhalingskans oid ook al lag het kindje laatst op die manier.

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina