1e menstruatie na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door toerist18, 30 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik ben weer ongesteld geworden (was eerst met pil begonnen voor de menstruatie natuurlijk af te wachten)
    Maar nu heb ik het erger als vroeger, en heb ook meer buikpijn.
    Is dat omdat dit de 1e menstruatie weer is?of blijft dit dan altijd?
    En zou het nu ook langer duren voordat het over is?,normaal had ik 5 dagen.
    ---------------------------------------------------------------------------------
    En Steven ligt sávonds onder een laken met dekentje, die deken heb ik dubbel, omdat die niet zo dik is, maar is dit wel warm genoeg?,z'n handjes en gezichtje zijn altijd best wel koud, hij heeft gewone kleertjes aan of pyama met een romper eronder.
    Hoe moet ik dat dan doen als het nog kouder word, een slaapzak, of deken er bij over?
    Verwarming staat op 15 graden, maar is dicht op z'n kamertje een klein tikje is het open.
    Wij hebben namelijk zelf ons winterdekbed ook al weer op het bed.
    Bedankt alvast vd antwoorden. groetjes Mensi.
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi Mensi,

    Een menstruatie na een bevalling kan inderdaad anders zijn dan voorgaande menstruaties. Het kan pijnlijker zijn, langer duren, korter duren, meer bloedverlies, minder bloedverlies. Je bent natuurlijk aan het ontzwangeren, (9 maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren zeggen ze wel eens), maar je cyclus moet weer even zijn normale weg weer vinden. Het kan ook zijn dat je in het begin nog onregelmatig bent. Met de pil is dit natuurlijk beter te regelen.

    Handjes van een baby voelen vaak wat koud aan. Het beste om de temperatuur van je baby te voelen is met jouw hand in z'n nekje voelen. Als dit lekker warm aanvoelt is het goed. Je moet daar even vertrouwen in krijgen.
    Op een babykamer kan het beter wat killer aanvoelen dan te warm d.m.v de verwarming want daar krijg je erge droge lucht van. Is niet fijn voor de baby.

    Persoonlijk denk ik dat een laken en een dubbelgeslagen deken voor nu meer dan voldoende is. Mocht het dan straks nog kouder worden, dan kan Steven een slaapzak erbij aan. Je krijgt dan romper met pyama en slaapzak.
    Om nog een extra deken erover te doen lijkt mij niet nodig. Je pakt die kleintjes al snel te warm in.
    Bij extreme kou buiten is het anders, maar zover zijn we nog niet.

    En wat ook belangrijk is, luister naar je eigen gevoel.

    Groet ilja
     
  3. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    ok bedankt, voor je antwoord.
     

Deel Deze Pagina