1e poging IVF-ICSI mislukt, wie heeft er positieve ervaringe

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door petra1978, 14 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petra1978

    petra1978 Lid

    13 jun 2007
    13
    0
    0
    ziekenverzorgster in thuiszorg
    kerkrade
    Afgelopen week is de eerste IVF-ICSI poging van mijn man (30jr) en mij (28jr) mislukt. Er waren 2 embryoos teruggezet en ik was er van overtuigd dat het gelukt was, wat een domper op alle voorpret!
    Ik heb in het verleden met een vorige partner 2 miskramen gehad, een met 7 weken waar ze pas met 16 weken achter kwamen en een leeg vruchtzakje. Helaas is mijn man pas op 13 jarige leeftijd geopereerd aan 2 niet ingedaalde ballen, wat dus nu voor de vruchtbaarheidsproblemen zorgt. Dat de 1e poging niet is gelukt, heeft net zoveel impact op me als toendertijd met de 2 miskramen, het verdriet voelt hetzelfde, heel raar.
    Ik heb heel veel behoefte aan verhalen van mensen die ook via ivf-icsi een of meerder kindjes hebben gekregen. (of met een cryobehandeling, daar beginnen we nu aan aangezien je eerst de ingevroren embryoos krijgt teruggeplaats voor de 2e icsi poging).
    Ik denk dat heel veel mensen wel weten hoe vaak het mis gaat en dat er heel veel stellen zijn die graag wat positievere berichten willen horen. Als er al een topic over loopt, dan heb ik dat over het hoofd gezien..dan hoor ik het wel..

    Wie heeft er voor ons, de mensen die bezig zijn met icsi/cryo, positieve berichten? En na hoevaak proberen is het gelukt?
     
  2. Hannah

    Hannah Fanatiek lid

    19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Jeetje meid wat ontzettend balen zeg!

    Maar er zijn zeker meiden hier met positieve verhalen hoor!
    Dat zijn onze voorbeelden hier.

    Ik noem: Elmo, Lydia, Lenneke, Aldonza, Sonnetje, Jaycey, Damie en Caruli!
     
  3. Elvira

    Elvira VIP lid

    6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Petra,

    Allereerst welkom hier. Jammer dat we weer iemand welkom moeten heten op dit onderdeel van het forum.

    Er zijn hier op het forum inderdaad meerdere voorbeelden. Zelf was ik ook zwanger, dit is wel om een mk uitgelopen maar het kan echt.

    Ik zou zeggen schrijf lekker met ons mee op het ivf/icsi topic.

    Groetjes,
    Elvira
     
  4. lydia31

    lydia31 Fanatiek lid

    7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Hoi Petra,

    Wij zijn na de eerste ivf zwanger geraakt.
    Er was maar 1 embryo teruggeplaatst.
    Het kan dus ook goed gaan.
    Anders kun je misschien eens lezen bij zwangerschap.
    Daar staan meerder verhalen met positieve berichten.

    Sterkte met de verdere verloop van jullie behandeling.

    Liefs Lydia
     
  5. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Hallo Petra,

    Helaas welkom hier! Op dit vroege uur, voor mijn werk aan zal ik je ons verhaal even kort doen.
    We hebben 2.5 jaar over het resultaat gedaan...maar het mag er dan ook wezen!

    We zijn in Groningen met IVF/ICSI in eigen cyclus begonnen. Je spuit dan minder hormonen dan bij standaard en werkt zeg maar met je eigen eicellen (geen kans op overstimulatie) maar per ronde veel minder kans van slagen. Gelukkig mag je dan ook 6x. Dit telt samen voor 1 standaard behandeling (in je verzekering).
    Gelukkig had ik alle 6 de keren een eicel (je kan een lege follikel hebben of de pech hebben dat je eisprong al is geweest). Mijn lichaam lijkt zich dus keurig aan de regels en de hormonen te houden ;)

    Meteen de eerste keer een tp. Een matige emmy maar dat mag de pret niet drukken.
    De bloedtest is na 2 weken licht positief maar het zh verwacht een vroege mk. Dit gebeurd ook....

    De tweede keer gaat alles weer zo goed maar er is geen bevruchting. Geen tp dus.

    De derde keer is een herhaling van de eerste keer. Alles prima, goede bevruchting. Mooi embryo....thuis positieve test op de testdatum maar de bloedtest is weer niet overtuigend genoeg.
    Ik ben wel zwanger maar blijf het w.s. niet.
    Idd...na een aantal dagen krijg ik de mk.

    Poging 4, 5 en 6 geen bevruchting meer....we gaan op voor de standaard ICSI.

    Deze poging wordt bijna afgeblazen. Mijn hormoonwaardes zijn veel te hoog. Kans op overstimulatie wordt veel te groot. Na afbouwen en stoppen met bepaalde hormonen mag ik toch voor de punctie.
    Ik had veel eiblaasjes en blijk dus ook een goede score te halen (weet de cijfers niet eens meer zo).
    8 goed bevruchtige emmy's blijven over! 1 topper wordt teruggeplaatst en zelfs 5 op nominatie om in te vriezen. 5 wordt 3 maar dat vind ik al super!
    Het embryo dat op 14 februari 2007 is teruggeplaatst woont inmiddels bijna 20 weken in mijn buikje en heeft het er heerlijk naar het zin volgens mij!

    Het is een heel verhaal maar zelfs als je denkt dat alles tegenzit is de kans op een zwangerschap en een kindje van jullie samen zeker nog niet verkeken.
    Hou moed!

    Liefs en sterkte!
    Elmo
     
  6. petra1978

    petra1978 Lid

    13 jun 2007
    13
    0
    0
    ziekenverzorgster in thuiszorg
    kerkrade
    Hoi meiden,
    Ik moet zeggen dat ik heel blij ben om te horen dat het ook goed kan gaan! Hoelang die weg ook zal worden, we weten waar we het voor doen.
    Afgelopen week kreeg ik namelijk verschillende negatieve reacties (alsof je al niet genoeg te verwerken hebt), bv: als het niet zo mag zijn, dan moet je niet ingrijpen in de natuur (tuurlijk jullie hebben geen medische hulp nodig gehad) weer een ander, ´ik ben nooit begonnen aan ivf want de kans van slagen is zooo klein´(en dank je wel..)..
    Door zulke reacties ga ik dus twijfelen, dan geef ik bijna de moed op..
    Dat terwijl ik heel sterk ben, net als jullie want we hebben ons doel voor ogen!
    Ik voel me heel welkom bij jullie door jullie warme reacties, ik ben blij dat ik een plekje heb gevonden (naast mijn man) met meiden die hetzelfde meemaken, waar we ons ei kwijt kunnen..

    Oja, vandaag begin ik met het slikken van de pil. Voor de 2 emmies die ingevroren zijn. Hier vestig ik niet al te veel hoop op, eerst maar eens zien of ze het ontdooien overleven en verder gaan delen.
     
  7. BabsieG

    BabsieG Niet meer actief

    Laat die lui die zulk soort dingen roepen lekker kletsen! Die weten niet waar ze het over hebben. Dat zijn mensen die volgens mij niet weten hoe het is om écht, maar dan ook écht graag zwanger te willen worden en dat het niet wil lukken. Iedereen hier maakt wel zulk soort reacties mee, ik ook. Wat bezielt mensen om iemand te veroordelen die zo'n beslissing neemt? Trek je er niks van aan. Het is jullie keuze en jullie moeten ermee leven, niet zij.
    BTW, zooooooo klein is de kans op slagen nou ook weer niet. Dat die ander het niet aandurfde of aankon of wat de reden dan ook mocht zijn, wil nog niet zeggen dat jij het niet doet! Vind het belachelijk dat ze jullie keuze dan op die manier de grond in boort. Kans van slagen is naar mijn weten tussen de 25 en 30% per poging. Dus zo rampzalig is dat toch niet?

    Wij zijn zelf met de 4e ICSI-poging bezig, dus ik kan je helaas nog geen positieve zwangerschapsverhalen vertellen, maar misschien wel iets anders, wat in mijn ogen ook heel positief is: je hebt emmy's gehad die sterk genoeg waren om in te vriezen, waardoor je nu misschien niet helemaal opnieuw hoeft te beginnen. Das ook al iets toch?

    Zet em op meis, het gaat vast een keertje lukken!
     
  8. Niet meer actief

    Ik ben het er helemaal mee eens:laat ze allemaal lekker kletsen!Waar halen ze het lef vandaan?!Onbegrijpelijk!Ik krijg ook zovaak te horen dat ik er 'gewoon' niet aan moet denken, dan is het zooo raak!
    Zijn gewoon domme, kortzichtige, tactloze mensen waar je geen energie aan moet besteden!
    Ik ga duimen dat je de volgende poging zwanger bent, altijd positief blijven hoor!
     
  9. Stienke

    Stienke Fanatiek lid

    15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Mijn zus werd bij haar eerste na 1x icsi zwanger en voor de 2e na 2x icsi dus er is hoop!
     
  10. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Hier nog een positief berichtje!

    Ik heb een terugplaatsing gehad met 1 embryo, welke niet heeft ingenesteld. Daarna had ik twee embryo's over.
    In de cryo cyclus zijn er toen twee teruggeplaatst. Daarvan gaat binnenkort een gezonde meid geboren worden!

    De cryo cyclus is door mij als prettiger ervaren. Ik hoefde niet met de progestan capsules aan de gang en het leek of mijn lichaam die hormooncyclus ook niet als prettig heeft ervaren. Maar goed, da's niet bewezen....

    Sterkte.

    Groetjes,
    Danielle
     

Deel Deze Pagina