1e spiraal nooit ongesteld, 2e spiraal bijna altijd ongesteld

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Mammaaa, 9 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Pfff ik heb net al terug zitten lezen bij de andere topics maar blijf toch nieuwsgierig..

    Bij mijn eerste spiraal (februari 2014) ben ik echt bijna nooit ongesteld geweest. Heel soms wat spotting verder niet.

    Nu mijn tweede spiraal (okt 2019) blijft het maar aan de gang. Ik zit nu al op bijna 4 weken bloedverlies. Het is niet veel maar blijft wel doorgaan...
    En zo gaat het dus elke maand. Dan stopt het een weekje en dan begint het weer.

    Wie had dit ook, gaat dit nog veranderen? De eerste maanden dacht ik ahh nog wennen maar als het zo doorgaat dan haal ik dat ding eruit. Vooral voor de spiraal gekozen omdat de eerste zo top was... ;)
     
  2. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.614
    10.510
    113
    Ik heb een half jaar regelmatig/ vaak licht bloedverlies gehad en daarna was het voorbij, dus ik zou het nog een kans geven als dat je enige klacht is. Helaas kreeg ik pukkels en reageerde ik er niet goed op, dus nu maar weer aan de pil gegaan.
     
    Mammaaa vindt dit leuk.
  3. didi79

    didi79 Bekend lid

    10 nov 2014
    552
    312
    63
    Vrouw
    West Brabant
    Ik heb 6 weken geleden een mirena spiraal laten plaatsen, maar heb nog steeds dagelijks last van bloedverlies (dus al bijna 7 weken). In begin maar beetje (inlegkruisje was voldoende), maar nu al een week meer bloedverlies verglijkbaar met menstruatie (terwijl menstruatie normaal maar 5 dagen was). Ik ben er zo klaar mee.. maandag naar huisarts voor controle, hopelijk is dan weer wat minder, ben er wel een beetje klaar mee.. Ik snap dat je lijf moet wennen, maar dit had ik niet verwacht..
     
  4. tlc81

    tlc81 Bekend lid

    22 jan 2012
    684
    126
    43
    Hier vergelijkbaar. Eerste spiraal na 4 weken niet meer ongesteld geweest of bloedverlies gehad. Deze in oktober laten plaatsen en zeker wel 4 maanden af en aan bloedverlies gehad. Soms twee dagen niet en dan weer hoppa. Laatste weken blijft het langer weg en is de hoeveelheid veel minder. Ik had met merzelf afgesproken het een half jaar de tijd te geven, aangezien de pil bij mij nare bijwerkingen geeft en ik heel hevig menstrueer. Nu gaat het de goede kant op, dus ik want nog even af.
     
  5. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij mijn eerste heeft m'n lijf bijna een half jaar gerotzooid en daarna ben ik nooit meer ongesteld geweest. Achteraf vond ik het die investering wel waard.
    Nu heb ik sinds 3 weken m'n tweede, die aansluitend geplaatst is. Dus nr. 1 eruit en nr. 2 erin. Tot dusver geen klachten. Maar hij is natuurlijk nog maar kort geleden geplaatst dus... afkloppen.
     

Deel Deze Pagina