1e temperatuurkaartje... wie helpt mij?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door mamzella, 3 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamzella

    mamzella Lid

    4 mei 2019
    20
    0
    1
    Hallo dames,

    Na een miskraam vorige maand ben ik begonnen met temperaturen en ovulatietesten.
    1e keer dat ik temperatuur, dus heb een klein beetje hulp nodig.
    Voor mijn miskraam had ik een cyclus van gemiddels 29 dagen en op dag 13 vond ik meestel mijn ei.
    Dit is de 1e echte cyclus na mijn miskraam, dus wellicht is alles nog een beetje in de war.
    Wat denken jullie naar aanleiding van mijn temperatuurkaartje en ovulatietesten?
    Alvast bedankt voor het meekijken en de hulp.

    IMG_9704.PNG
    IMG_9703.jpg
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Qua ovulatietesten denk ik gisteren positief gestrest. De andere 2 lijken me net wat lichter. Qua temperatuurkaartje kan ik je niet helpen helaas. Hoop dat er iemand is die je iets meer info kan geven hierover.
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Temp je wel strikt volgens de regels?

    Dus rectaal (via de billen).
    Elke ochtend op hetzelfde tijdstip
    Direct na het wakker worden/nog voor je je bed uit komt.
    Na evenveel slaapuren?
    Zonder snachts je bed uit te gaan?

    Is wel al het hcg al uit je lichaam?
     
  4. mamzella

    mamzella Lid

    4 mei 2019
    20
    0
    1
    Ik ben begonnen met temperaturen op de 1e dag van mijn menstruatie.
    Er was geen HCG meer te zien op de zwangerschapstest (2 dagen voor de menstruatie).
    Miskraam was begin april met 6 weken.

    Ik temperatuur iedere ochtens rectaal, om en nabij 07:15 (dan gaat de wekker en temperatuur ik meteen).
    Ik ga 's-nachts niet mijn bed uit en slaap gemiddeld 8 uur (ga iedere avond tussen 23:00-23:30 naar bed).

    Dit is mijn 1e keer temperaturen, dus wellicht doe ik iets niet helemaal goed.
    Vanmorgen was mijn temp 36.8
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Okay, dan is jouw basaal misschien hoger (rond de 36.8) of je lichaam is nog van van slag vd mk.

    Als je idd een eisprong zou krijgen nav de piek, dan zou je dat morgen in je temp moeten terugzien.
     
  6. mamzella

    mamzella Lid

    4 mei 2019
    20
    0
    1
    Is het dan zo dat morgen mijn temperatuur ook 36,8 of hoger zou moeten wezen? Klopt het dan dat mijn eisprong wellicht gisteren is geweest?
     
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Jouw temp moet dan morgen 37.0 of hoger zijn en dan was je ei vandaag
     
  8. mamzella

    mamzella Lid

    4 mei 2019
    20
    0
    1
    Zou je me dit kunnen uitleggen, want begrijp dit niet helemaal namelijk. Ik had zondag een positieve ovulatietest en dacht dat je ei dan binnen 12/24 uur springt? En jij geeft aan dat mijn ei dan vandaag zou zijn. Sorry voor de vragen, maar moet hier nog even inkomen :D
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Nee je ei springt 12-48 uur na een positieve test.
     
  10. mamzella

    mamzella Lid

    4 mei 2019
    20
    0
    1
    Oke duidelijk. Ben dan even benieuwd naar mijn temp morgen. Zaterdag, zondag en gisteren geklust, dus dat zit dan goed.
     
  11. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Succes!
     
  12. mamzella

    mamzella Lid

    4 mei 2019
    20
    0
    1
    Dank je wel en bedankt voor de uitleg!
     
  13. mamzella

    mamzella Lid

    4 mei 2019
    20
    0
    1
    Vanmorgen wederom de temperatuur 36.8. Heb het temperatuurkaartje bijgevoegd, want hij gaf nu ineens ook een streep mbt de eisprong. Gisteren nog 1x een ovulatietest gedaan, maar ze beginnen echt af te lopen en zondag was echt de piek test. Kan je hier iets zinnings over zeggen? alvast bedankt.

    Image-1.jpg
     
  14. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Hmm gezien het kaartje heb je nog geen ei gehad helaas.
    Doortempen is het enige wat je kan doen.
    Ik denk dat je lichaam wat van slag is door de mk
     
  15. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik meende dat de temperatuur maar 0,2 hoeft te stijgen na de eisprong (en te blijven tot menstruatie) ten opzichte van je basale temperatuur? Tenminste dat lees ik overal. Het is natuurlijk per vrouw verschillend maar lees 0,2 minimaal. En dat lijkt wel gebeurd te zijn?
     
  16. mamzella

    mamzella Lid

    4 mei 2019
    20
    0
    1
    Dat had ik ook gelezen, maar wat is in mijn geval mijn basale temp? symptomen zijn echt afgenomen nu (geen eiwit achtige afscheiding meer en de LH testen lopen steeds verder af).
     
  17. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Op basis van het kaartje dat je hebt geplaatst zou ik zeggen dat je basaal minstens 36,7 misschien zelfs ,8 is. En dat zou betekenen geen eisprong. Maar dat is behoorlijk hoog voor basaal dus ik denk eerder dat het nog de naweeën zijn van je MK.
     
  18. mamzella

    mamzella Lid

    4 mei 2019
    20
    0
    1
    Mijn basale temperatuur lijkt inderdaad erg hoog. Volgens mij ligt deze normaliter bij mij rond de 36,3/36.4. Je zou dan inderdaad denken dat mijn lichaam toch nog wat van slag is van de miskraam. Wat ik alleen nog niet snap is dat ik 2x een positieve ovulatietest had en het vruchtbare slijm. Kan het dan zijn dat er gewoon geen eitje is gesprongen of kan het zijn dat dit wellicht toch nog gaat gebeuren en ik door moet temperaturen? Dit is nu het bijgewerkte kaartje:
    351FDF47-2361-4C93-BDC3-574C8C25F0FE.png
     
  19. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik denk dat je basale temperatuur inderdaad nog wat hoog was. Ik heb 22 mei curretage gehad en hij is de eerste 8-10 dagen ook nog hoog gebleven. Daarna toch weer gezakt naar mijn normale basale temperatuur en nu na de eisprong toch weer omhoog geschoten. Als jullie goed geklust hebben, zou ik deze maand even afwachten. Mocht je niet zwanger zijn dan weer starten op de dag dat je menstruatie echt goed doorbreekt. Hoe meer cycli je doet, des te beter herken je je patroon. Op je kaartje zie je nu in ieder geval een goede dip en stijging. :)
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  20. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik denk niet dat je een eisprong hebt gehad, ik zie hem in ieder geval niet terug in je temperatuur. En dat kan helaas ondanks een positieve LH-test. Het kan zijn dat het eitje een poging doet maar dat het niet lukt om te springen. Kan zijn dat je ei het later nogmaals probeert.
     
    Kramertje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina