1e trimester zwangerschap wekenlang bruinverlies

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Kangerootje, 18 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Wie heeft er ervaring met continue bruinverlies in t eerste trimester?

    Weten jullie de oorzaak?
    Hier bruinverlies met 4/5 wk en toen van 7 weken tot nu.
    Goede echo's gehad met 7+1 en 8+0 weken, maar vind t spannend ivm eerdere MA. Toen had ik dit ook...

    Tis weinig, meestal bruin en soms roze... Verloskundige zegt dat t geen kwaad kan en laat me niet meer extra komen.. 26e termijnecho, ik tel de dagen af!
    Benieuwd naar ervaringen.
     
  2. Cedi

    Cedi Niet meer actief

    Hey kangerootje :) Heb ik ook hoor. Ik heb het vooral nadat ik kracht heb moeten zetten om eoa reden.
     
  3. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Heyy!! :) oh echt??
    Ja herkenbaar inderdaad. Na een dag werken hier ook erger.. maak jij je er geen zorgen om? Ik vind deze weken echt zenuwslopend :eek:
     
  4. Cedi

    Cedi Niet meer actief

    Eigenlijk niet. De vk zei dat het normaal is, dus dan ga ik er maar vanuit. Mijn moeder heeft het ook gehad. Ik maak me eigenlijk meer zorgen om allerlei soorten krampjes haha. Hopelijk kun je het snel een beetje loslaten ❤️
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  5. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Ik had heel veel bruinverlies in het eerste trimester. Rond de 11 weken hield het ineens op. In het begin maakte ik me wel zorgen, maar na verloop van tijd heb ik me er bij neergelegd. Het gaat allemaal goed met onze mini!
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  6. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Wat goed om te lezen dat jij er zo nuchter in staat. Doet mij ook goed!! Ga het ook proberen zo te zien.. :) ja krampjes zijn ook eng haha. Ik vind álles eng :p
     
  7. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Ik heb tot nu toe ook bloedverlies gehad, wel steeds helderrood vermengd met afscheiding. Nu ben ik er afgelopen weekend achter gekomen (na een wat heftigere bloeding) dat m’n placenta momenteel voor de uitgang ligt, en dit zou de bloeding kunnen hebben veroorzaakt. Ik maak me er toch ook steeds weer zorgen om hoor... dat is ook niet zo gek, het is toch iets wat ‘niet hoort’. Ik bel bij twijfel de verloskundige, ook al weet ik dat het geen kwaad kan. Maar soms is een geruststellend telefoontje alleen al erg fijn.
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  8. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt! Bloed wil je gewoon niet zien!! Maar goed dat er in elk geval een oorzaak is. En de placenta hopelijk nog omhoog groeit, is dat wel de verwachting?
     
  9. Cindy29

    Cindy29 Fanatiek lid

    13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Hier tussen de 10 en 14 weken bloedingen gehad, waarbij met 13 weken zo heftig dat ik dacht dat het voorbij was.
    En van 14 tot 16 weken bruinverlies.

    Uitstrijkje gehad en een aantal kweekje.
    In 17 weken tijd... 13 echo's gehad

    Ze vinden de oorzaak gewoon niet. Extreem doorbloed baarmoederwand en mijn placenta ligt voor en laag.


    Het Kan dus ook echt heel onschuldig zijn, maar ik snap als geen ander jou bezorgdheid. Maar zoals ze altijd zeggen is bruin niets om je zorgen om te maken

    Weet je waar jou placenta ligt?
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  10. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Tjonge wat eng zeg. Zeker als het zoveel is!!!! Nee weet nog niet waar de placenta ligt... over een weekje de termijnecho hopelijk kunnen ze dan al meer zien..
    Bedankt voor t delen van je ervaring
     
  11. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Kan idd komen door inspanning/seks/niezen/zware dingen tillen. Is het lichtbruin of donkerbruin en hoeveel op n daf?
    Ik heb t 2x gehad en helemaal in de stress gezeten dat t over was, maar waarschijnlijk was t door zwaar tillen (knappen van bloedvaatje in baarmoedermond).

    Hopelijk is t idd niks!
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  12. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Ja dat zou kunnen inderdaad.. ik werk in de zorg dus moet soms wel tillen en momenteel kan ik ook moeilijk naar toilet en begreep dat persen/harde ontlasting ook weer voor bloedverlies kan zorgen..

    Het is maar heel weinig en echt lichtbruin. Meer een soort bruine afscheiding... soms is t 1 a 2 dagen weg en dan ineens weer terug...
    Twee keer is het tussendoor ineens rood geweest en schrok me dan rot, maar t werd dan gelijk weer bruin...
     
  13. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ja klinkt als wat ik had, het was lichtbruine afscheiding (echt weer anders dan donkerbruin bloedverlies) en heel weinig. Denk echt dat t komt van t zware werk, het bloed uit het geknapte vaatje mengt zich dan met je afscheiding.
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  14. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Ohja dus jij had dan exact hetzelfde!! Fijn te lezen dat alles goed is gegaan bij je.... Vandaag is t weer meer maar gister ook gemeenschap gehad :oops: en denk dat t daar ook weer van komt!!!
     
    sarah28 vindt dit leuk.
  15. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Voor de volledige ervaring voor als mensen dit topic teruglezen: bruinverlies is nu sinds week 11 gestopt, een volle week dus nu. Heel fijn!!!! Termijnecho was helemaal in orde. Bloedverlies hoeft dus echt niet altijd erg te zijn....
     
    Leraje, Lisa890 en LindaS80 vinden dit leuk.
  16. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.712
    6.982
    113
    Vrouw
    Oh wat fijn! Geniet van je zwangerschap ❤
     
    Kangerootje vindt dit leuk.
  17. Kangerootje

    Kangerootje Fanatiek lid

    24 dec 2013
    3.283
    1.491
    113
    Vrouw
    Dankjewel!!! :)
     
    Mim89 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina