1e verjaardag hoe wat waar??!?!??!?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sabien99, 24 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabien99

    Sabien99 Actief lid

    7 feb 2007
    108
    0
    0
    Hoi meiden,

    Mijn kleine man wordt in februari alweer 1 jaar (wat gaat het snel)
    Hoe hebben jullie dat gedaan of hoe gaan jullie dat vieren.
    Ik kom ongeveer op 50 man maar denk dat ik maar wat ga schrappen want wil het inprinciepe thuis vieren.

    Fijne dagen !!

    Gr.Sabine
     
  2. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij konden via m'n werk, een zaaltje gebruiken. Ongeveer zo groot als een klaslokaaltje. Dat was ideaal. Ik kon zelf eten en drinken meenemen en het op die manier gewoon net als thuis doen, maar dan met wat meer ruimte dan in ons kleine flatje. Hierdoor had m'n dochter de ruimte om te spelen en haar gang te gaan.
    Verder kon iedereen zelf eten en drinken pakken, dat stond op een tafel langs de kant, dus ik heb me eigenlijk op de dag zelf heerlijk met m'n dochter bezig kunnen houden en naar haar kunnen kijken :) , zonder dat ik telkens met de gasten bezig was ;)
     
  3. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    tja hier heel wat minder man. we hebben maar een iniminie familie en vind dat eerlijk gezegd ook meer als genoeg

    allebei de opa''s en oma''s
    tante
    peter en meter met 2 kinderen
    wijzelf

    ik vier het op een zondag middag. van 2 tot 5

    lang zat denk ik zo.
    natuurlijk met slingers, taart, koffie, thee en daarna natuurlijk wat drinken en een hapje. na het feestje gewoon lekker eten en daarna heerlijk op tijd naar bed.
     
  4. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier trouwens ook van 2 tot 5 :)
     
  5. madelief78

    madelief78 Bekend lid

    26 feb 2009
    561
    63
    28
    wij hebben het heel klein gehouden. We hebben vooral naar ons kindje gekeken. De indrukken van zo'n dag zijn enorm. Wij wilde dat ons vooral ons kind een leuke verjaardag had. De dag zelf zijn alleen de opa's en oma's geweest en waren mijn man en ik thuis (vrij genomen) en heeft hij taart gegeten en het kaarsje uitgeblazen.
    De zondag er na hebben we zijn verjaardag geviert en hebben we weinig mensen uitgenodigd. we hebben het geviert op de tijd dat hij wakker was en hij is gewone tijd naar bed gegaan. van 1 tot 3 was iedereen welkom en wie wilde blijven hangen was ook welkom maar ons zoontje ging om 3 uur naar bed. dan was ook echt nodig. hij sliep heerlijk. Wij hadden de opa's en oma's ooms en tantes, en een paar vrienden van ons uitgenodigd. ik denk in totaal 20 mensen.
    na het 2de cadeau was hij klaar met uitpakken vond hij. hij wilde gewoon spelen en dat hebben we hem ook laten doen en dat ging prima. De mensen die we niet hebben uitgenodigd op die dag hebben we gezegd dat ze altijd welkom waren op een andere dag.

    het is maar net wat voor feest je wil. Maar hou in gedachte dat aan een groot feest je kindje nog helemaal niks heeft op deze leeftijd. ze snappen niet eens dat ze jarig zijn. een groot feest is vooral voor jezelf.
     
  6. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.388
    3.259
    113
    Wij hebben een tuinfeest gegeven met een barbeque ons meisje is namelijk jarig in de zomer.
    We hebben het gedaan van 16:00 tot 19:00.
    Vind 50 mensen wel heel erg veel!
    Wij hebben wat familie uitgenodigd en vrienden die het dichts bij ons staan.
     
  7. kbloem

    kbloem Bekend lid

    2 feb 2009
    854
    0
    16
    Wij hadden zo rond de 30 personen uitgenodigd; opa's en oma's, ooms en tantes en goede vrienden.

    wat lekkere dingen op tafel gezet en rond een uurtje of 5 worstnbroodjes rond laten gaan.
    En iedereen moest zelf hun drinken pakken.

    Wij hadden het trouwens van 15.00u tot 18.00u.
    Was echt lang genoeg voor haar.
     
  8. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Wij hebben ongeveer 30 personen ( en daarbij horen ongeveer 14 kindjes ) uitgenodigd. We hebben het opgedeeld: de ene helft is uitgenodigd voor de ochtend van 9.30-12.00 en de andere helft is uitgenodigd voor de middag van 14.30-18.00.
     
  9. maartjev

    maartjev Fanatiek lid

    9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    wij hebben het gevierd van 2-4. Noah snapt er nog allemaal niets van, dus we hebben het klein gehouden..
    -mijn ouders
    -mijn broers en zussen (4stuks)
    -een tante van mijn man met haar dochter
    -zijn ouders
    -zijn broers (3 stuks)

    en dat was druk zat voor hem. Hij had lol met het inpakpapier, en liet de kado's links liggen, haha. De taart moest ik hem voeren, hij wilde er niet met zijn handje in hoor!
    Mijn schoonfamilie kwam wat eerder, dat wist ik, dus een pan soep gemaakt en broodjes gebakken. Verder appelflappen gemaakt, taart had ik, en worstjes in bladerdeeg.
     
  10. novmama

    novmama Fanatiek lid

    6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Wij hadden rond de 35 incl. kinderen ... Hebben het thuis gehouden van 15.00 tot 20.00... Ik heb zelf soep gemaakt bij de bakker heel wat pistoletjes gekocht en bij de slager 2 grote schalen met beleg en 2 schalen met salade's gekocht ... rond etenstijd alles op tafel en gezet en klaar...
     
  11. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Hier komen 18 volwassenen en 7 kinderen. Dat zijn ouders, broers en zussen en onze beste vrienden. We vieren het thuis. We schuiven de eettafel aan de kant en dan kunnen we redelijk wat mensen kwijt, al zullen een aantal moeten staan. Maar dat vind ik niet erg, ik vind zit-feestjes een beetje saai :)

    We vieren het van 12 tot 15 uur, omdat mijn zoontje 's ochtends en aan het einde van de middag slaapt.
     
  12. Minke24

    Minke24 Fanatiek lid

    18 aug 2007
    1.380
    22
    38
    Wij hadden zo rond de 35 mensen (thuis in appartement, grote woonkamer) en het was ontzettend leuk. Mijn dochter vond alle aandacht juist geweldig en kon maar geen genoeg krijgen van het cadeautjes uitpakken. Denk echt dat 't per kind verschillend is.

    De visite was hier welkom vanaf half 4 tot hoe laat ze maar wilden. Toen de opa's en oma's er zo'n beetje waren gingen we het kaarsje uitblazen, rond etenstijd kwamen er allemaal lekkere dingen op tafel zodat iedereen wat kon eten, dochterlief at ook even tussen door en ging daarna een uurtje slapen, zodat ze weer fit was toen er 's avonds nog wat visite bij kwam (en een gedeelte was toen weer weg). Om 21.00 ging m'n dochter naar bed (was wel in het weekend en als ze later naar bed gaat slaapt ze ook altijd uit) en onze beste vrienden en naaste familie bleven toen nog zitten tot in de late uurtjes. Wij vieren onze eigen verjaardagen ook op deze manier, wie zin heeft blijft, wie wat anders heeft gaat weer, we houden niet zo van strakke begin- en eindtijden. Dochter deed 't goed, wij vinden 't leuk. Gewoon doen waar je zin in hebt.
     
  13. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wij hebben het op een zondagochtend thuis gevierd. Van 10.00 tot 13.00 zodat Levi daarna gewoon lekker naar bed kon. Wij hebben het express klein gehouden omdat hij toch niet weet waar het allemaal over gaat, en ook het kleine koppeltje al genoeg indruk op hem maakte. Dus alleen opa's, oma's, ooms en tantes en een clubje goede vrienden.
    We hadden een taart besteld bij de hema, en voor de kinderen bakken met snoep en spek neer gezet.

    Ook hebben we een verlanglijstje gemaakt op www.wilgraaghebben.nl om te voorkomen dat we dubbele dingen zouden krijgen
     
  14. lob

    lob Fanatiek lid

    27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    bij ons komen 28 man (21 volwassenen en 7 kindjes).

    we zetten 2 hangtafels neer en wie wil kan ook gewoon zitten in de zithoek. we vieren het op een zondag van 15.00 tot 18.00.

    ik moet er niet aan denken om 50 man over de vloer te krijgen, en ik vind het ook nog al wat om het ergens anders te gaan vieren.
     
  15. Annemarie76

    Annemarie76 Fanatiek lid

    25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik denk dat we Gijs zn eerste verjaardag gewoon met de familie vieren..
    dan zijn we ( er vanuit gaande dat de 80+érs er nog zijn) met z'n 13-en.. Vraag ik een oom en tante met hun kids, dan 18

    Lijkt me druk zat..

    Schoonfamilie zal gijs en mijn verjaardag wel in 1 keer willen vieren, dus kan ik die van mezelf wel lekker overslaan...
     
  16. Larissa1982

    Larissa1982 Niet meer actief

    Niet persoonlijk naar de ts gericht hoor, maar ik snap al die 'heisa' die je hier af en toe leest rondom de 1e verjaardag van je kind niet zo ;)
    Je viert thuis toch wel vaker een verjaardag lijkt mij? En dan komen er (neem ik aan) ongeveer hetzelfde aantal mensen als op de 1e verjaardag van je kindje.......en die kan je dan toch ook kwijt?

    Maar om weer even ontopic te gaan: wij hebben het thuis gevierd, lekker in de tuin met de familie en wat kennissen. Een hapje en een drankje en rond etenstijd is iedereen weer weggegaan ;)
     
  17. Shaylen

    Shaylen Niet meer actief

    wij gaan er niet zo´n heisa van maken, ik plan het op een zaterdag- of zondagmiddag, ik nodig niet teveel mensen uit, ik denk dat het bij 10 man wel ophoudt en ik geef de tijden aan, van 14 tot 17 uur, dan gaat mijn meisje lekker weer even slapen terwijl ik alles opruim. opa´s en oma´s blijven denk ik wel een soepje eten of zo, ik wil het in ieder geval niet ´s avonds houden zoals bij onszelf, daar heeft mijn meisje niks aan.

    ik kreeg nu al de vraag, waarom niet ´s avonds? dan is mijn antwoord, nou, met 1 jaar lig je ´s avonds op bed he? :D
     
  18. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Ik vier mijn eigen verjaardag nooit ;)
     
  19. Koetje

    Koetje Fanatiek lid

    22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Op de dag zelf gaan we gezellig met de opa's en oma's naar de dierentuin. We vieren haar verjaardag zaterdags vanaf 15.30 uur gewoon thuis met slingers, ballonnen, cadeautjes en taart. Ik heb uitnodigingen gemaakt met een leuke foto van ons meisje erop, we zijn in totaal met 16 volwassenen en 2 kinderen (incl. de jarige Jet zelf). Het wordt vast gezellig, ik vind het trouwens wel speciaal hoor zo´n eerste verjaardag! Veel plezier alvast!
     
  20. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Wij hebben de eerst verjaardagen rustig gedaan, alleen directe familie en vrienden. Als het 15 mensen waren was het veel.. Geloof me, je kleintje zit echt niet te wachten op 50 man... Al die drukte, nee...., ik geloof dat het geen goed zal doen. Ik vond 15 al heel erg veel.

    Ik vind zo ie zo dat die kleintjes aan zoveel prikkels worden blootgesteld. Probeer te bedenken wat hij het prettigst zou vinden, in welke setting hij zich veilig en goed zou voelen en baseer je keuze daarop. Het is uiteindelijk zijn verjaardag en jullie kennen jullie zoon het beste.. Succes in ieder geval met alles.
     

Deel Deze Pagina