1e zoon was dysmatuur nu 2e kindje waarschijnlijk weer!!!

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door rensje, 18 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rensje

    rensje Fanatiek lid

    30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Onze eerste zoon is met 39 weken geboren met 2665 gram en 46 cm. Hij heeft 5 dagen in het zh gelegen ivm suiker en niet warm kunnen houden.

    Nu ben ik dus zwanger van onze 2e manneke en heb vorige week te horen gekregen (groeiecho 34 weken) dat ook dit manneke te klein is. Misschien zelfs nog wel kleiner.. zijn gewicht werd vorige week op 1930 gram geschat.
    Nu ben ik dus officieel overgedragen aan het zh en krijg iedere week een groeiecho om alles in de gaten te houden.

    We hebben bij ons eerste manneke echt een rottijd in het begin gehad door het overmatig huilen etc... , ik had zo gehoopt dat het ons nu dadelijk bespaart blijft.

    Ik baal ontzettend lig al vanaf week 25 plat ivm extreem harde buiken/weeen. Ik ben het zwanger zijn echt zat alleen ik hoop dat ons kleintje nog even blijft zitten wat dat is gewoon beter voor hem.
    Het ziekenhuis heeft gezegt als de bevalling zich nu indient ze niks meer zullen doen om het tegen te houden!!!

    Het maakt me allemaal onzeker, wie heeft er ook meer als 1 dysmatuurkindjes gehad, en kon je de 2e x er beter mee omgaan??
     
  2. Mama Fabii

    26 sep 2011
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

    Mijn zoon was dysmatuur (2370 bij geboorte met 37+1)
    Mijn dochter was ook licht maar wel normaal (2810 bij geboorte met 40+1)
    Nu vraag ik me alleen af hoe het kan dat je kindje dysmatuur was met dat gewicht, normaal geboortegewicht ligt namelijk tussen de 2500 en 4000 gram.
    Wel heel vervelend voor je dat je kindje nog lichter zal zijn dan de eerste.
    Over het overmatig huilen hoef je je niet druk te maken, natuurlijk kan het gebeuren maar elk kind is anders.
    Mijn zoontje huilde in het begin juist helemaal niet, daar had hij niet genoeg energie voor.
    Heel veel succes met dit kindje!
    Ik denk het nu ook moeilijk voor je zal worden, alleen is het misschien in je voordeel dat je al weet wat er staat te gebeuren waardoor de shock minder groot is..
     
  3. rensje

    rensje Fanatiek lid

    30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Tja dat hij dysmatuur was omdat ze dat zo in het zh zeiden. Hij was wel op het randje hoor.
    Hij kon zich niet warm houden en zijn glucose gehalte was niet goed.
    Hij heeft 5 dagen in het zh gelegen in een verwarmt bedje... Ook wilde hij de eerste dagen niet eten.

    Dus of dat je dan kunt zeggen stipt 2500 gram is geen dysmatuur meer ligt er dangewoon aan hoe de kleine functioneert.

    Krijg woensdag weer groei echo dus dan zullen we zien hoe het met onze andere mini is.
     
  4. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    oudste dochter was ook 2600gr bij 41w en dysmatuur. Dat is ze omdat het op zich niet een slecht gewicht was maar ze was ondervoed doordat mijn placenta niet goed was (heel klein) en bovendien haar geboortegewicht een kilo lag onder wat te verwachten was gezien mijn oudste. Hij was nl 3700gr. En dit werd helemaal bevestigd doordat mijn andere kinderen (jonger dan zij) 3800 en 4200gr waren.

    Ook ik had tijdens de zwangerschap veel harde buiken, premature weeën met 30wk, slechte kindbewegingen enz. Toch hebben ze tijdens de zwangerschap nooit ontdekt wat het was. Ze zeiden dat ze wel wat kleiner zou zijn dan de oudste maar niet zoveel. Pas bij de geboorte bleek de placenta heel erg klein en dit is veroorzaakt doordat ik ziekte van Pfeiffer had. Lastige alleen is dat een placenta heel slecht tijdens de zwangrscap te onderzoeken is, ze kunnen wel zien of er verkalkingen oid inzitten en of de bloedstromen goed lopen...
     
  5. tulip

    tulip Niet meer actief

    hier de eerste dysmatuur (2570 bij 38+3), maar buiten het lage gewicht en moeilijk op temp blijven (ze heeft 3 maanden kruikjes nodig gehad in bed) heeft ze verder geen problemen gehad.
    Nu loopt de beeb nog op schema, krijg met 30 weken de eerste groeiecho, maar ga er eigenlijk wel vanuit dat we weer zo'n mini krijgen. Omdat er verder geen problemen waren kijk ik er ook niet tegenop...alleen hoop ik heel erg dat we weer net boven 2500 uitkomen zodat we na de bevalling weer lekker naar huis kunnen.
     
  6. isabella1980

    isabella1980 Actief lid

    16 nov 2009
    270
    0
    16
    Allereerst een knuffel voor de moeilijke weken die je al gehad hebt, al zo lang plat hebben gemoeten is nit makkeijk. Wel heel fijn en goed voor de baby dat hij/zij er nog steeds in zit, dat heb je goed gedaan.

    Hier is ons eerste kindje ook dysmatuur (1890 gram bij 35,6 weken). Die zwangerschap ging ook gepaard met heel veel harde buiken en premature weeen.Gewicht was toen trouens wel hoger geschat. Blijkbaar is het ook erg moeilijk om het gewicht te schatten als de baby nog in de buik zit. je moet rekenen op een foutpercentage van max. 10%. Bij ons was dat ook die max. en dan naar beneden toe. Dus probeer niet teveel af te gaan op dat geschatte gewicht.

    Denk ook niet dat een dysmatuur kindje per se veel meer huilt, wel moeten ze wat pit laten zien om bij te kunnen tanken.

    Op jouw vraag reagerend: hier nog zwanger van de 2e dus geen ervaring met 2 dysmature kindjes. Zwangerschap loopt nu stuk rustiger en groei gaat ook beter (werd met 34 weken op 2100 gram geschat, maar dat neem ik dus wel met enige scepsis aan). Geen zwaargewicht opnieuw, maar weet ook niet of ik die er wel uit krijg :)

    Succes met de laatste loodjes, je hebt het al keiknap gedaan en ervoor gezorgd dat hij/zij toch zo lang mogelijk in jouw buik heeft kunnen groeien.
     
  7. chocolaatje

    chocolaatje Niet meer actief

    Hier 2 dysmaturen. De oudste van nu 3 was met 36 weken geboren en was 1920 gram,hij moest 2 weken in het ziekenhuis blijven en mocht toen mee naar huis. Ging goed, alleen veel huilen door een koemelkallergie maar met pepti meteen over. Mijn meisje werd met 39 weken geboren met een geplande ks, ze was 2425 gram maar het ging prima en ze mocht zelfs bij me op de kamer slapen in het ziekenhuis!, eigenlijk mocht dit pas vanaf 2500 gram maar het ging heel goed. Ze was wel een huilbaby. Aan beide kindjes is niets meer te zien, ze hadden het binnen een jaar ingehaald en mijn meisje noemden ze zelfs hollands welvaren.. Tja met de oudste vele probleempjes maar of het daar allemaal aan ligt?
     
  8. felina

    felina Actief lid

    17 jan 2012
    350
    0
    0
    NULL
    Ik heb vier kindjes nr 1 was 2180 nr 2 was 2880 nr 3 was 2830 en nr 4 2760 gram. De eerste drie kindjes waren gewoon met 40 weken geboren en de vierde met 38 weken, alleen bij mijn eerste kindje moest ik 5 dagen blijven ivm glucose. Bij mij andere 3 kleintjes mocht ik gelijk naar huis. Ik hoop voor jou dat je kindje het goed doet vanaf de geboorte zodat. Je niet weer een rottijd krijg.... Maar meestal de tweede kindje is makkelijker dan de eerste.
     
  9. Sandana

    Sandana VIP lid

    9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Rensje... hoe is het nu met je 2e kleine?

    Ik mag gelukkig weer terug naar de verloskundige. Kleine groeit goed en gaat waarschijnlijk geen dysmatuur meer zijn.
     
  10. rensje

    rensje Fanatiek lid

    30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Sandana, wat lief dat je het vraagt.
    Ons zoontje is op 12-11-12 geboren met 38 weken.
    Tja en wel weer dysmatuur, hij woog 2630 gram.
    We zijn 24 uur in het zh moeten blijven maar ons manneke deed het super dat we naar huis mochten. Zijn glucose bleef op peil en ook zijn tempratuur.
    Nu is hij ondertussen 4.5 week oud en 50 cm en 6.5 pond. Dus mogen niet klagen... hij doet het hardstikke goed.

    En jij ondertussen bevallen???
     

Deel Deze Pagina