1ste afspraak fertiliteitsarts! Inlichtingen please?!?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Geaaaaaatje, 2 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geaaaaaatje

    Geaaaaaatje Bekend lid

    31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Na een lange tijd proberen zwanger te raken en vele bezoekjes aan de huisarts was het vorige week dan eindelijk zover. Ik heb een oproep ontvangen van de fertiliteitsarts, omdat ik vanaf maart al niet meer ongi ben geweest. Ben blij dat er nu eindelijk eens verder onderzoek gedaan gaat worden, want dat jaartje wachten heeft voor mij lang genoeg geduurd.

    Ik ben nu echter wel benieuwd of iemand mij meer kan vertellen over zo'n eerste bezoek aan een fertiliteitsarts. Ik heb namelijk geen idee wat ik kan verwachten en ik kan op internet niet echt de informatie vinden die ik graag wil hebben. Dus eigenlijk komt het er op neer:

    Wat gaan ze doen? Eerst alleen een gesprek of meteen al meer? En hoe lang zal zo'n eerste onderzoek duren? (is wel makkelijk om een idee van te hebben, want moet aan het einde van de ochtend en dan weet ik of ik op tijd terug ben op mijn werk).

    Ik hoop dat er iemand is die mij hier meer over kan vertellen. Alvast ontzettend bedankt voor de moeite!

    Xxxies Gea
    _________________
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Hoi Gea,

    Wat je kan verwachten de eerst keer (hier zijn wel al vele topics over hoor ;)) is vooral veel gepraat. Misschien een inwendig onderzoek, bloedonderzoek en misschien vast een spermaonderzoek.

    Heel veel succes!
    Elmo
     
  3. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ik had de eerste ker gesprek bij de gyn
    allemaal vragen over cyclus en gezondheid
    meteen plan van aanpak 3e dag van ongi bloed prikken dag 10 echo totdat ei groot genoeg was
    samenlevingstest en week later bloed prikken of eiwel gesprongen is
     
  4. Geaaaaaatje

    Geaaaaaatje Bekend lid

    31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Ik ben 21 maart voor het laatst ongi geweest en verder dus niet weer. Gaan ze dan niet andere dingen doen dan alleen een ongi afwachten? Het is namelijk al een hele tijd geleden.
     
  5. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Wellicht dat je een kuurtje krijgt om de boel op te wekken.
     
  6. mirjam1970

    mirjam1970 Bekend lid

    5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Hoi,
    Kan je niet echt helpen omdat de oorzaken bij ons niet duidelijk waren toen we naar de fertiliteitsarts zijn doorgestuurd.
    Wij waren al bij de huisarts geweest waar we vooronderzoeken hadden gehad : ik 3 maanden mijn temperatuur bijhouden en mijn man een spermaonderzoek. Wij hadden een vragenlijst gekregen die we op voorhand moesten invullen en die is toen besproken en de arts heeft toen het hele traject uitgelegd. Ik moest 3x bloed gaan prikken in mijn cyclus en mijn man moest weer zijn sperma laten onderzoeken.
    Ik heb pas de keer erop een inwendig onderzoek gehad omdat ik de eerste keer ongi was.
    Wij hadden een prettige arts waar ik mij heel gauw thuis voelde.
    Schrijf desnoods alle vragen die je hebt op papier en hopelijk mag dit je een beetje geruststellen.
    Succes Mirjam
     

Deel Deze Pagina