1ste afspraak gyn

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Hannah, 10 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hannah

    Hannah Fanatiek lid

    19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Nou de oproep is binnen.
    23 januari hebben de afspraak bij de gyn.
    Ik ben zo benieuwd maar vind het ook spannend.
    Want wat bedoelde de huisarts dat we 'met hulp' zwanger zouden moeten worden?

    Ben ook benieuwd wat de gyn gaat doen.
    Ik neem aan bloedprikken, echo en vragenlijst.
     
  2. Mamamarin

    Mamamarin VIP lid

    5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ik dek dat je verwachtingen el zo'n beetje kloppen. Maar het kan ook heel anders gaan aangezien ik al die dingen niet heb gehad. Laat het dus maar gewoon over je heen komen.
    Vragen kan je het beste vooraf op papier zetten omdat het toch wel overweldigend kan zijn, zo'n gesprek.
    groetjes Femke
     
  3. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    In ons eerste gesprek is de vragenlijst besproken die we per post hadden gekregen, er is een echo en uitstrijkje gemaakt en we hebben allebei bloed laten prikken. Zaadonderzoek had ook al via de huisarts plaatsgevonden.
    Ik hoop dat jullie snel geholpen worden. Ook ik adviseer de vragen die je hebt op te schrijven. Je wordt zo overrompeld in zo'n gesprek...
    Suc6 meis!
     
  4. Hannah

    Hannah Fanatiek lid

    19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Bedankt! Dat ga ik zeker doen!
     
  5. Denise85

    Denise85 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    hee hannah,

    ook ik heb de 23e mijn eerste afspraak bij de gyn! Ik word maar niet ongesteld en ook niet zwanger... dat ik naar de gyn kan is een mega opluchting de ha wilde me eerst een jaar laten wachten maar bij nader inzien wil hij het toch ff laten onderzoeken. Ik heb al een formulier gehad van de ha voor bloedprikken dus dat ga ik morgen doen. Wat is jouw voorgeschiedenis? (als ik het vragen mag, gewoon interesse)

    groetjes,

    Denise
     
  6. Hannah

    Hannah Fanatiek lid

    19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Heej,

    Wij zijn december 2005 met de pil gestopt. Meteen normale cyclus.
    Zwangerschap bleef uit en in december 2006 hebben we de zwemmers ingeleverd voor zaadonderzoek. Helaas bleek de uitslag niet goed.
    De zwemmers zijn te traag. En zonder hulp is de kans op een spontane zwangerschap zeer klein, welke hulp weten we nog niet, daarvoor hebben we nu de afspraak bij de gyn.
     
  7. moon85

    moon85 VIP lid

    5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Spannend voor jullie!
     
  8. roca81

    roca81 Bekend lid

    26 okt 2006
    851
    0
    0
    Hoi Hannah,

    Dit kan precies mijn test zijn. Wij zijn ook in dec '05 met de pil gestopt en dec '06 naar de huisarts geweest. Vorige week bij de fertiliteitsarts in het ziekenhuis geweest en vandaag weer terug.

    We weten ook nog niet welke behandeling we krijgen, we hopen op IUI, maar nog niet alle onderzoeksresultaten zijn binnen.
    In eerste instantie was het zaad van mijn vriend heel slecht, heel misschien IVF en anders ISCI. En bij het 2e zaadonderzoek was zelfs IUI mogelijk en zeker IVF, dus dat was goed nieuws.

    Morgen krijgen we in ieder geval een samenlevingstest.

    Bloedprikken etc was allemaal in orde bij ons allebei en bij inwendige echo zag alles er goed uit.

    Ik wens je heel veel succes volgende week en hoop dat snel duidelijk is voor welke behandeling jullie in aanmerking komen.

    Heb je wat meer info over de zwemmers? Weet je iets van hoeveelheden?
    (aantal miljoenen, beweeglijkheid, etc?)

    Groetjes Roca
     
  9. Hannah

    Hannah Fanatiek lid

    19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Nee helaas niet......
    Dus weet helemaal niet waar we aan toe zijn.
    Toen ik de huisarts belde vertelde ze me dat het aantal wel voldoende was maar te traag/weinig beweeglijk en dat we hulp ndoig zouden hebben.
    Op dat moment ben je zo overdonderd door het nieuws dat je niet verder vraagt.
    Maar dan krijg je pas vragen, welke hulp bedoelt ze dan en hoeveel goede zwemmers zijn er?
    We zullen het dinsdag wel horen neem ik aan.......Ik hoop ook dat het genoeg zal zijn voor IUI maar we zien het wel......
     
  10. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Nou meiden.....Heel veel succes!
    Ik hoop dat jullie wens gauw in vervulling gaat!

    Elmo
     
  11. Hannah

    Hannah Fanatiek lid

    19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Elmo bedankt meid.
    Jij bent altijd zo positief en lief voor anderen...
    Terwijl je zelf toch ook al zo veel mee hebt gemaakt.
    Bedankt voor altijd maar weer die positieve energie.
    Je bent een kanjer.
     
  12. mistimon

    mistimon Actief lid

    18 jul 2006
    214
    0
    0
    Ik moet morgen en zie er toch wel behoorlijk tegenop. Ik ben altijd wel " bang" voor artsen,tandartsen e.d.
    Nja goed het moet maar gebeuren, al hoop ik heel hard dat ze geen inwendige echo hoeven te maken.

    Kun je trouwens via een uitwendige echo ook al zien of je een " kralenketting" of andere rariteiten hebt? of kan dat alleen door middel van een inwendige echo?
     
  13. mistimon

    mistimon Actief lid

    18 jul 2006
    214
    0
    0
    Ik moet morgen en zie er toch wel behoorlijk tegenop. Ik ben altijd wel " bang" voor artsen,tandartsen e.d.
    Nja goed het moet maar gebeuren, al hoop ik heel hard dat ze geen inwendige echo hoeven te maken.

    Kun je trouwens via een uitwendige echo ook al zien of je een " kralenketting" of andere rariteiten hebt? of kan dat alleen door middel van een inwendige echo?
     
  14. mistimon

    mistimon Actief lid

    18 jul 2006
    214
    0
    0
    jeetje sorry, dat was 2 x teveel
     
  15. Hannah

    Hannah Fanatiek lid

    19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Dat geeft niet hoor.......
    Ik weet het eigenlijk niet...
    Heb totaal geen ervaring nog met gynaecologen.
     
  16. Denise85

    Denise85 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    En hannah ben je al een beetje zenuwachtig voor morgen? Ikke begin nu wel een beetje mijn zenuwen te voelen... Ik moet morgen om 11u en jij? Hou ons op de hoogte!

    Groetjes!
     
  17. sam mv kylian

    sam mv kylian Fanatiek lid

    heel veel sterkte voor morgen meid,
    ik denk aan je

    xxx
     
  18. Lenneke

    Lenneke Fanatiek lid

    20 sep 2006
    1.961
    0
    0
    Hannah en Denise85, veel succes morgen!

    Laat je niet zomaar wegsturen als je eigenlijk nog vragen hebt, gynaecologen kunnen soms wat kort door de bocht zijn...

    Groetjes Lenneke
     
  19. Denise85

    Denise85 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    Dank je wel! Ik ben erg benieuwd wat ik morgen allemaal mee ga maken en horen! Ik hou jullie op de hoogte meiden! En nou maar hopen dat ze aardig is die gyn van mij... [-o< groetjes, Denise
     
  20. sam mv kylian

    sam mv kylian Fanatiek lid

    jij ook succes denise
     

Deel Deze Pagina