1ste keer fruitpap

Discussie in 'Voeding' gestart door MoOnLiGhTtt, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoOnLiGhTtt

    MoOnLiGhTtt Actief lid

    10 mei 2013
    267
    0
    0
    hey meiden,
    mijn dochtertje is nu 20 weken
    ik geef nu een 3 a 4 tal weken groentepap en ze doet dat heel goed.
    zou ik nu al beginnen met fruitpap of nog eventjes wachten?
    heb trouwens ook Bambix rijstebloem gekocht en heb hier ook de eerste betterfood koekjes liggen.
    welk is het beste om onder het fruit de mengen?

    groetjes
     
  2. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Koekjes?
    Met net 4 maanden?
    Maar, dan ben je met 3maanden al met groente begonnen??

    En groente én fruit én koekjes én rijstebloem...
    Best veel voor een krummel van net 4 maanden, het gaat om BIJvoeding tot 6 maanden, een hapje hier en daar...jeetje wat een haast..

    Fruit gewoon puur geven.
    Nu wennen aan pure smaken, maakt het makkelijker voor de toekomst.
    Een appel is een appel
     
  3. MoOnLiGhTtt

    MoOnLiGhTtt Actief lid

    10 mei 2013
    267
    0
    0
    heb geen haast hoor was maar even om ervaringen te delen :)
    het is men eerste kindje dus weet ook nog niet goed hoe en wat en ze hadden gezegt dat ik rond 16 a 17 weken met groente of fruit mocht beginnen da heb ik dus ook gewoon gedaan. maar omdat het goed ging dacht ik mss dat is een keertje fruit proberen geen kwaad kon maar nog ni direct elke dag natuurlijk. en ja ik hoor telkens dat je onder het fruit zo'n koekje moest doen om het wat in te dikken dermee mijn vraag :)
     
  4. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Oke, duidelijk :)
    Gewoon lekker puur geven.
    Het is voor een kindje ook goed om kennis te maken
    met een diversiteit aan smaken, met koek of rijstebloem verbloem je de smaak :)

    Als je kindje goed rechtop kan zitten (duurt nog wel even), kan je ook gewoon stukjes fruit geven. Of een struikje broccoli, een sperzieboontje.
    Lekker uit het vuistje knabbelen.:)
     
  5. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.515
    2.356
    113
    Koekjes door fruit mengen is iets uit 1972. Je eet zelf toch ook geen fruit met koek tegelijk? Je kunt het gewoon pureren of prakken met een vork. Ik heb nooit gepureerd. Pure smaken zijn veel beter om je kindje aan eten te leren wennen. Als je een rijpe peer prakt en je vindt dit te waterig kun je er een beetje banaan bij prakken. Maar eerst beginnen met 1 soort zodat je weet of je kindje ergens allergisch op reageert.
     
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.708
    42.542
    113
    Je komt uit belgie zeker;) daar is fruitpap maken met betterfood (liga) heel normaal. Maar het is totaal niet nodig. Pure smaken leren kennen is het beste. En je mag bijvoeden vanaf 4 maanden maar het hoeft absoluut niet. Als je kindje tevreden is met de melk wacht je gewoon tot 6 maanden.
     
  7. gusto

    gusto Niet meer actief

    Ja, ik herken het wel, hier (italie) doen ze ook overal koek door. Door de melk, fruit...

    Echt niet nodig hoor, gewoon groente en fruit puur geven. Zo wennen ze aan de smaken, anders smaakt alles naar koek. Groente gewoon even koken of stomen en prakken als je puree wilt geven, of stukjes a la rapley.

    Fruit kan prima vanaf 5 maanden, als ze al zo'n tijd groente eet en dat goed gaat kun je er mee starten. Paar dagen hetzelfde geven om te kijken hoe het gaat.

    Succes!
     
  8. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou vooral iet teveel tegelijk geven. Pas na 6 maanden hoeven ze echt naast de melk te gaan eten.
    Als je kind nu tevreden is met de melk dan zou ik het vooral voorlopig zo laten.
    Ik zou ook geen koek door het eten gaan doen...dan leert je knd geen fruit eten maar koek eten! (Niet zo gezond...)
     
  9. proudmommy2013

    proudmommy2013 Niet meer actief

    Lekker puur laten, lekker nu wat hapjes groente en fruit geven prima...

    Rijstebloem kan verstopping veroorzaken. Dus lekker weglaten
     

Deel Deze Pagina