Wanneer krijg je een echo

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sunshine1975, 27 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine1975

Sunshine1975 Actief lid

1 feb 2009
    264
    0
    0
    Hallo,

Ik heb toch even een vraagje, ik zie dat sommige dames rond 6 weken al een echo hebben gehad.
    Maar hoe kan dat? of kan je dat zelf ook vragen?

Mijn eerste afspraak bij de VK is 12 Okt, en dan is het denk ik meer voor een intake en nog niet eens voor een echo of doen ze dat ook,want dan ben ik 8 weken.

Gr Sun

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Sun,

je krijgt meestal alleen vroeg een echo als je in de voorgeschiedenis een miskraam oid hebt gehad. Het is normaal dat je je intake krijgt bij 8 weken en de eerste echo bij 10-12 weken.

Mirjam

3. Sunshine1975

Sunshine1975 Actief lid

1 feb 2009
    264
    0
    0

Dank je wel voor je antwoord Mirjam. Maar ik heb afgelopen April een MK gehad, en dan zou het dus kunnen zijn dat ik wel een echo kan krijgen?
    Nou ik moet nog even wachten tot 12 Okt en dan zien we wel wat de VK gaat doen.

Gr Sun

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Er word inderdaad weleens een echo bij 6 wkn gemaakt maar 6 wkn is nog erg pril en word daarom niet geadviseerd omdat het dan ook mogelijk is dat er nog geen kloppend hartje te zien is. Hoe spannend het ook is, het is toch beter af te wachten tot de 8 wkn. In de meeste praktijken in NL word er direct met de intake een echo gemaakt. Is dit bij jou niet het geval dan mag je altijd vragen of het zo spoedig mogelijk kan en je niet tot de 10 wkn hoeft te wachten

Imke

Deel Deze Pagina