2 adviezen gekregen, lekker duidelijk weer allemaal.

Discussie in 'Corona forum' gestart door pluk, 9 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.042
    4.236
    113
    Vanmorgen belde de ggd, mijn zoon had bij iemand in de taxi gezeten die positief getest is.

    Advies om op dag 5 ( zondag) te testen en anders 10 dagen quarantaine.

    Een paar uur later telefoon van het taxi bedrijf en tegen hun was gezegd dat wanneer de kinderen maandag klachten vrij waren ze gewoon weer naar school mochten.

    Lekker duidelijk allemaal weer.
     
  2. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.578
    10.468
    113
    Verhaal van de taxi vind ik ongeloofwaardig. Dat zou betekenen dat ze dus wel besmet zouden kunnen zijn, je moet immers klachten in de gaten houden, maar niet de 5 of 10 dagen in acht hoeft te nemen... ik zou voor zekerheid gaan en dat wel aanhouden en even toetsen hoe andere hiermee om gaan, zodat je kind straks niet na negatief getest te zijn met een kindje in de taxi zit die wel positief is, maar niet getest. Kan je weer opnieuw beginnen.
     
  3. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.042
    4.236
    113
    Ik ook dus heb het ook meteen door gegeven bij de ggd dat het, volgens mij, niet helemaal goed door was gekomen bij de taxi.

    En niet elk kind in de taxi ( speciaal onderwijs) zal testbaar zijn.

    Zoon zelf ( met ass) heeft ( heel dapper) besloten wel te testen. Samen hebben we gebeld om de afspraak te maken, de mw aan de telefoon was heel rustig en heeft hem al veel duidelijk uit kunnen leggen.

    Nu alleen hopen dat ze de korte teststaafjes hebben voor hem.
     
    Athina en Fuddey vinden dit leuk.
  4. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.578
    10.468
    113
    Wat goed van hem. Bij onze locatie waren er nog geen korte staafjes, maar doen ze het staafje niet ver in de neus.
     
    Syane vindt dit leuk.
  5. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.042
    4.236
    113
    Nou dat zei ik ook al tegen hem, dan doen ze het staafje maar minder ver in je neus.
     
  6. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Bij zulke gevallen altijd je eigen gezonde verstand gebruiken en de basisregel volgen. Testen op dag 5 of 10 dagen thuisblijven na nauw contact met een corona patiënt :thumup:
     
    Trirani en olleke vinden dit leuk.
  7. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tja, ik zou er maar vanuit gaan dat de mensen van het taxibedrijf vooral verstand hebben van taxi's en logistiek. En niet zozeer van infectieziektes. Terwijl de GGD daar wel verstand zou moeten hebben, maar waarschijnlijk niet zo capabel om groepje kinderen te vervoeren. ;)
     
    Plopperdeplopperdeplop, mvl en olleke vinden dit leuk.
  8. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.042
    4.236
    113
    Net bericht gehad dat zijn test negatief is, dus morgen kan hij weer naar school en zaterdag weer lekker naar de zorgboerderij.
     
    cosdy, chrystel73 en Lafayette vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina