2 dagen zonder luier

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door RoIn, 17 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    En nu wil ze perse haar luier om.

    Hoe ga je daarmee om?
    Het ging eigenlijk best heel goed. Naar de winkel zonder luier. Plassen op het potje of de wc zelfs samen naar de winkel, samen doortrekken en er een klein feestje van maken.

    Máár nu wil ze haar luier om. Boos en verdrietig dat ik hem af wil doen..als ik vraag waarom zegt ze Ik wil dat gewoon! Ik wil luiertje om!! Mag ik luiertje om. Uiteraard alles al besproken, grote meid zonder luier, zo knap etc etc..

    Ik wil haar niet dwingen maar.. hoe ga je hiermee om?
     
  2. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Oooh! Ze moest poep doen.
    Had ik wel gevraagd maar kreeg daar geen antwoord op..
     
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Heel goed dat ze dat dus aan voelt komen. Je bent op de goede weg, nu lekker weer uit doen.
    Volgende keer misschien bewust dat met luier aan op de pot of op de wc laten doen, zodat ze die link iets meer legt.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  4. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.038
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier sinds een week zindelijk. Binnen 2 dagen. No way dat die luier weer om gaat, ook al zou ze dat vragen. In jouw geval zou ik het ook niet meer doen.
     
  5. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ze durft niet op de pot te poepen. Ik ga dat ook niet forceren.
    Moet hier duidelijk even een weg in vinden ;):thumup:
     
  6. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Zou het ook zeker niet forceren, ik denk dat je daar niks mee bereikt. Het is al heel knap dat ze de plasjes op de wc doet. Luier om en na het poepen weer af doen.
     
  7. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Ze zal hem dan om willen voor te poepen! Keigoed hoor!

    T. is al 2 maanden zindelijk maar kaka wilt nog steeds niet lukken! Ze doet het gewoon in haar onderbroek, dus ik moet om de 2 weken nieuwe onderbroekjes kopen.
     
  8. Mama&Go

    Mama&Go Actief lid

    5 mei 2017
    305
    107
    43
    Vrouw
    Als ze daarna weer klaar is met de luier dan is ze gewoon zindelijk alleen doet ze de grote boodschap nog in een luier. Komt of wel goed en anders kun je over een tijd nog proberen om haar op de wc te krijgen in stapjes.
     
  9. Fietwordtmama

    Fietwordtmama Niet meer actief

    Jullie zijn al zoveel verder dan onze jongste. Dat gaat met poepen vast ook goed komen.
    Onze jongste wordt in december al 4 maar het wil maar niet lukken.
    Alle dagen dat we thuis zijn gaat de luier af. We zetten hem elk uur op de wc (potje is hij te groot voor). Hij vind het leuk, voelt zich groot, vind zijn onderbroekjes mooi. Maar..... Hooguit een druppel in de wc en 10 minuten later een natte broek.

    Iemand tips? Hij moet echt zindelijk zijn voor hij naar school gaat.
     
  10. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.038
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O sorry dan begreep ik het verkeerd!:cool: Ik dacht dat ze altijd de luier weer om wilde. Als het alleen met poepen is, zou ik dat gewoon doen. Je wil ook niet dat ze geobstipeerd raakt van het inhouden.
     
    RoIn vindt dit leuk.
  11. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Mijn dochter is sinds mei zindelijk, alleen het poepen wilde inderdaad ook maar niet lukken. Thuis in de zomer veel zonder ondergoed rondgelopen (onder een jurkje of rokje) en dan deed ze het wel op het potje/wc, maar idd hier ook flink wat onderbroeken versleten, ze zei het pas als het al in haar onderbroek zat :rolleyes: En nu sinds 3 weken gaat het goed, ze geeft het nu keurig zelf aan, zit tijdig op het potje of de wc en is ook helemaal trots op zichzelf. Dus houdt moed, het komt goed :D
     
  12. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Super goed dat ze het aan voelt komen en om een luier vraagt. Mijn dochter deed het poelen een tijdlang gewoon in haar onderbroek en gaf het pas daarna aan :rolleyes:
    Dat je dochter om een luier vraagt geeft aan dat ze het wel aan voelt komen. De stap om het dan ook op de wc te durven doen komt vast snel, voor nu idd gewoon de luier geven als je dochter er om vraagt.
     
  13. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Dank voor jullie reacties!
    Nou ze poept in principe altijd in de ochtend.. ze wil hem nu bij het uit bed komen gewoon niet af:rolleyes:
    Als ze dan klaar is zegt ze: Ik heb poept! Luier mag af!

    Voor het kindje van binna 4.. ik snap wel dat je je zorgen maakt maan mijn neefje en nichtje waren beiden een paar dagen voor kleuterschool zindelijk. Ze hadden beiden goed verteld hoe het zat, dat je pas naar school mag als je zonder luiertje kan. De oudste zei zelfs: dan hoef ik dan pas luier af! En zo is het gegaan.. :D

    Ik vind het ook wel heel leuk dat ze nu overal wil plassen (zo ook in de winkel wat hier gelukkig kan:roflmao: )
     

Deel Deze Pagina