2-jarige op bed leggen bij waar we op visite zijn

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door GDuif, 20 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Hoi!

    Ons meisje van net 2 jaar is een supergoede slaper. Met naar bed gaan nooit gedoe, gaat altijd meteen slapen en wordt pas de volgende ochtend vrolijk wakker.

    Is ook wel gewend bij opa en oma te logeren en we hebben ook een vakantiehuisje waar ze ook gewoon prima slaapt.

    Wat we alleen nog nooit gedaan hebben is haar ergens op bed leggen als we op visite zijn, en haar dan wakker maken als we naar huis gaan en dan op bed leggen.

    En dat gaan we nu aanstaand weekend doen.

    Wat zijn jullie ervaringen? Inslapen zal denk ik wel goed gaan, ben alleen bang dat als we eenmaal thuis zijn, ze niet meer verder wil slapen ofzo. Omdat haar hele slaapritme verstoord wordt.
     
  2. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik denk dat dit voor ieder kind anders is en je er alleen achter komt door het uit te proberen. (En dan nog zal ze er niet elke keer hetzelfde op reageren.)

    Hoe gaan jullie naar huis? Met de auto? Want waarschijnlijk dommelt ze dan in de auto sowieso wel weer terug in. We deden dit wel eens toen ze net iets jonger waren en nog in een slaapzakje sliepen. Wij hadden van die slaapzakken waar je in plaats van één 'trappelzak' ook twee 'broekspijpen' kon maken. Dan zorgden we er voor dat het al pijpen waren en konden ze met slaapzak en al mee in de auto en daarna thuis weer in bed. Daar sliepen ze meestal helemaal of half doorheen. Nooit een probleem geweest.
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Hier gaat dat altijd perfect. Wij doen dit zo van baby af aan en heeft nooit problemen opgeleverd.
     
  4. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Mijn dochter is een prima slaper maar wakker maken en dan weer in de auto of thuis verder laten slapen ging nooit zo goed.
    Het werkte dan meestal wel om haar dan thuis nog even te laten spelen, ze ging dan binnen de kortste keren weer gapen want ze was wel moe natuurlijk. En dan volgens vast ritueel naar bed brengen .
    Maar we deden het niet zo vaak, want meestal huilde ze doorlopend tijdens de rit naar huis en voor we haar thuis op bed hadden duurde dan dus ook wel even .
     
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.976
    8.777
    113
    Wanneer we ergens waren en we later naar huis gingen dan bedtijd dan trokken we zijn jas aan en zetten we hem in de auto. Sliep zo weer verder, als dat niet zo was dan bleef hij wakker in de auto en sliep thuis verder.

    Gewoon proberen, wanneer ze niet meteen wil slapen lekker een verhaaltje lezen op de kamer en verder je bedritueel uitvoeren.
     
  6. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Mijn dochtertje, in mei 2 jaar, slaapt s nachts alleen maar thuis, nog nooit gelogeerd. Slaapt verder ook netjes.
    Afgelopen oud en nieuw bij vrienden gevierd, en haar daar in bed gelegd. Ging goed. En dus ook midden in de nacht wakker gemaakt en naar huis gegaan.
    Thuis ging ze gewoon weer slapen. :)
     
  7. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Onze kinderen sliepen in de auto meestal door en konden we slapend overleggen. Later niet meer altijd, maar dan vaak thuis wel in t eigen bed. Al dan niet na een beetje warme melk.
    Kindje van vrienden, nu 2, wordt wel altijd wakker, in de auto blijft ze ook wakker maar thuis in bed slaapt ze verder.
     
  8. LoveShineALight

    LoveShineALight Fanatiek lid

    16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Bij ons gaf het eigenlijk nooit problemen. Een enkele keer wilde het slapen niet zo goed, maar dat was met name omdat hij dan van alles ook mee wilde maken.

    Gewoon proberen lijkt me. Wij maakten onze zoon trouwens niet helemaal wakker als we weggingen. Als hij sliep, zo voorzichtig mogelijk uit bed tillen. Onder een kleedje en al slapend in de auto. Soms werd hij even wakker, maar al heel snel was hij weer in slaap.
     
  9. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Hier ging dat met de oudste ook prima, die ging lekker slapen, vaak in de auto dan wakker, maar thuis gelijk weer verder slapen.
     
  10. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    Bij ons werkt dat prima, thuis leggen we haar meteen in bed en laten we de lamp in haar kamer uit alleen in de gang doen we hem aan. Ze slaapt dan bijna meteen weer. De volgende ochtend is ze dan vaak wat later wakker maar dat vindt niemand erg haha
     
  11. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier ging en gaat het ook zonder problemen.
    Tijdens de autorit blijft ze altijd wakker. En gaat vervolgens zonder problemen weer verder slapen in haar bedje.
     
  12. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Bij ons gaat het ook super goed. We nemen de logeerspulletjes gewoon mee. Ze hebben dus al hun pyjama aan. In de winter nemen we een fleece dekentje mee voor in de auto. Als we in de zomer op loopafstand op visite gaan dan nemen we de buggy' s mee, als we dan naar huis gaan dan leggen we de meiden over in de buggy en lopen we zo naar huis. De meiden hebben er totaal geen moeite mee, denk omdat wij dit al vanaf geboorte hebben gedaan en nooit moeilijk over hebben gedaan.
     
  13. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.160
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier werkt dat niet. Dan is ze te wakker en kan ze thuis niet meer slapen. Ik ga er dus ook niet meer aan beginnen. Is anders gewoon sneu voor dr, want ochtend was ze dan juist erg vroeg wakker wn de hele dag uit dr hum. Dan maar geen feestje of oppas regelen.
     
  14. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.719
    803
    113
    Bij onze 3 kinderen gaat dat prima.
    Zo doen we het van baby af aan.
    Soms blijven ze wakker in de auto op weg naar huis, maar thuis gaan ze altijd weer heerlijk slapen.
     
  15. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Nja, het is vlakbij. Dus makkelijk te lopen met wandelwagen. Alleen denk dat auto fijner is. Anders moet ze buiten in de kou en dan denk ik dat ze echt goed wakker wordt. Is nog discussiepuntje met manlief. Ik ga dus liever met de auto, hij vindt dat onzin. :)
     
  16. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.493
    24.368
    113
    Hier ook altijd gedaan en gaat prima. Laatste keer was met oud en nieuw bij vrienden die op 10 min loopafstand wonen. Midden in de nacht hebben we zoon in zijn 4 seizoenen slaapzak in de kinderwagen gelegd en zijn naar huis gelopen. (Wel nog even een klein dekentje over hem heen). Thuis meteen op bed en hij ging weer lekker slapen. Op deze manier hoefden we juist niet allerlei fratsen uit te halen met jas aan, sokken/schoenen aan. (Wat ook wel prima gaat hier, maar is gewoon meer gedoe).
    Dus in dit geval ben ik het met je man eens om te gaan lopen.
     
    GDuif vindt dit leuk.
  17. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Hier gaat dat ook goed. We maken hem wakker, en zetten hem in de auto. De terugweg in de auto is hij dan wakker, kijkt wat om zich heen (vaak een uur rijden). Als we thuis zijn leggen we hem in bed en slaapt hij zonder gedoe weer verder, tot de volgende ochtend.
    Moet wel zeggen dat we het van baby af aan hebben gedaan. Hij weet niet anders ;)
     
  18. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.160
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Geeft geen garanties, haha. Ik spreek uit ervaring. :)
     
  19. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier van baby af aan gedaan, oa bij opa en oma, en het was altijd drama ;) Maar tja, ik zou het toch proberen en blijven proberen. Hier kunnen ze gewoon echt niet tegen wakker maken, nog steeds niet.
     
  20. Lolalili

    Lolalili Niet meer actief

    Ik snap nooit zo goed waarom mensen dit doen
    Je wilt zelf toch ook niet overgeheveld worden,
    Niets is toch fijner in je eigen bed
    Of het moet al noodzakelijk zijn
    Dan maar geen feestje toch?
     

Deel Deze Pagina