2 keer spiraal vanzelf eruit

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Tranquila, 31 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tranquila

    Tranquila Bekend lid

    23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Hoi,
    Ik wil graag jullie mening/ ervaring weten.
    In januari 2020 heb ik de ballerine koper spiraal laten plaatsen door mijn verloskundige. 6 weken later tijdens het winkelen voelde ik iets onverklaarbaars in mijn vagina prikken. Eenmaal thuis bleek het de spiraal te zijn. Na telefonisch overleg met de vk besloten naar de bekkenfysio te gaan om te kijken of ik een verzakking had. Afspraken gehad en dit heb ik niet. In juni 2020 nogmaals de koperspiraal t safe ditmaal laten plaatsen door een ervaren gynaecoloog in het ziekenhuis. Hij gaf aan dat het bijna niet voor komt dat een spiraal van zelf naar beneden komt. Tot gisteren, ik ging naar het toilet en niet vermoedend zag ik weer de spiraal! En gelukkig dat ik het zag, want ik heb niks gevoeld.

    Iemand ook eerder zoiets meegemaakt? Waar kan het mee te maken hebben? Ik heb liever hormoonvrij anti conceptie van daar 2x mijn keus.
     
  2. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Hier tot drie keer toe met de mirena, al heb ik het de eerste twee keer zelf niet gemerkt. Eerste keer bleek ‘ie kwijt te zijn toen ik ineens onverwacht zwanger bleek terwijl ik beschermd dacht te zijn. Werd een miskraam overigens, zal nooit weten of dit met de spiraal van doen heeft gehad. Tweede keer was ‘ie kwijt toen ik onverwacht 19 (!) weken zwanger bleek. Na de bevalling zelfs nog een röntgen gehad om te zien of ‘ie niet nog ergens rondzweefde, maar was echt weg. En de derde keer wél gemerkt, inderdaad een ineens heel erg prikkend gevoel in de vagina, waarna ik ‘t ding er zo uitplukte vanaf nog geen 5cm diepte. Voor mij dus ook niet echt een succes, zo’n ankertje... We zijn nu beiden gesteriliseerd.
     
  3. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    :eek: wtf..hoe dan? Lett. eruit gepoept :|..
    ?
     
  4. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Beats me. Menstrueer altijd vrij heftig, verklaring van het zh was dat het me wellicht domweg niet opgevallen was dat ‘ie in het toilet viel. Niet onmogelijk maar blijf het raar vinden.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  5. Tranquila

    Tranquila Bekend lid

    23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Nou als ik de tweede keer niet had achterom had gekeken, had ik het ook niet gemerkt haha. Lijkt me flink schrikken! Erachter komen dat je al 19! weken zwanger bent terwijl je beschermt dacht te zijn. Zou voor mij echt horror zijn. Onze laatste was al een verrassing en ik heb ze best snel achter elkaar. Dus ben echt blij dat ik het heb opgemerkt. Maar nu zit ik steeds terug te denken of ik iets heb gevoeld? Of het misschien allanger niet goed zat?
     
  6. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Misschien dan toch niet zo vergezocht, haha. En ja, dat was wat......maar alles op z’n pootjes terechtgekomen hoor. Is nu een heerlijke, kerngezonde, superslimme meid van zes. Zou haar voor geen goud in de wereld willen missen. Maar er is natuurlijk een reden dat je anticonceptie gebruikt, je wil erop kunnen vertrouwen dat deze niet faalt en dat je niet met een ongeplande zwangerschap komt te zitten. Daarom zijn wij nu we echt compleet zijn dan ook maar voor de grootst mogelijke zekerheid gegaan nu met een sterilisatie voor hem én mij. :roflmao:
     
  7. BoysMom4

    BoysMom4 Lid

    2 mrt 2021
    8
    4
    3
    Vrouw
    Ik ben ook zwanger geworden door de koperspiraal heen. Nu verwachten wij ons vierde kindje. Vinden we niet verschrikkelijk, maar we hadden wel liever een groter leeftijdsverschil gehad tussen ons derde en vierde kindje.

    Ook hier is het spiraal nergens meer te bekennen. Als ik het zo hoor, komt het vaker voor dan men laat uitschijnen?
     

Deel Deze Pagina