2 kinderen = dubbele uitzet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jannie83, 16 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jannie83

Jannie83 Lid

2 okt 2007
    56
    0
    0
    Assen
    Even een vraagje: april volgend jaar verwachten wij ons 2e kindje en die scheelt dan één jaar en één maand met onze eerste (dochter is van 15-03 dit jaar).
    Nu vraag ik me af tot in hoeverre je zit met een dubbele uitzet, is een 2e box juist handig of niet? En bijvoorbeeld 2 wipstoelen? Is er iemand die daar ervaring mee heeft en die mij tips kan geven? Ik hoor het graag...

2. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik denk dat een extra ledikantje en commode voldoende is. De wipstoel is hier al de deur uit. Je kan de wandelwagenbak ook even als box gebruiken. En als je een 2e wilt is hij zo bij gekocht.

En gefeliciteerd met je zwangerschap !

3. Jannie83

Jannie83 Lid

2 okt 2007
    56
    0
    0
    Assen
    Dankjewel! :D We zitten een beetje na te denken over hoe we het gaan aanpakken en wat we wel en niet erbij willen halen. Een box is leuk, maar voor de 1e zou 'ie eigenlijk op de laagste stand moeten staan maar voor de 2e juist weer hoog...

4. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Wij hebben geen tweede box (onze zoon is anderhalf) en geen tweede wipstoel (daar is hij al een hele tijd uitgegroeid)
    Wel hebben we 2 complete babykamers en 2 kinderstoelen.

5. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Een klein pasgeboren baby kan ook in een box op de laagste stand hoor.
    ik werk op een kinderdagverblijf en daar hebben we alleen maar boxen op de laagste stand.

Ik zelf zou als ik jou was geen tweede box aan schaven en ook geen tweede wipper want je oudste zit daar toch niet meer in.

zou wel een tweede ledikant kopen. en zou het aan kijken met de comode of dat niet op een ander manier kan als bv een kastje want je oudste hoeft niet zo vaak verschoont te worden.
    en qwa de wagen zou ik wel voor een duo wagen gaan.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.011
    1.837
    113
    Provincie Groningen
    Een extra box en wipper is niet nodig, ook een extra commode niet. Je kan toch geen 2 kinderen tegelijk verschonen. Extra ledikantje heb je wel nodig, en eventueel een extra kleding kast, ligt eraan hoeveel ruimte je nu nog hebt.

Een duo kinderwagen is inderdaad ook wel handig.
    Verder zul je het meeste al wel hebben, dus een ledikantje, wat extra lakentjes en kleertjes, en een kinderwagen denk ik.

7. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    maar de commode staat toch in de kamer van je eerste kindje? Hoe doe je dat 's nachts dan? Nee hoor, wij hebben wel een tweede commode in de nieuwe babykamer, echt niet dat ik mijn jongste bij de oudste op de kamer verschoon als hij slaapt.
    Bovendien,waar laat je alle kleertjes dan?

8. Jannie83

Jannie83 Lid

2 okt 2007
    56
    0
    0
    Assen
    Wij wonen op een flatje met >behalve de woonkamer< nog 3 kamers,waarvan 1 een soort achterkamer is van de woonkamer.
    Deze ruimte gebruiken we nu als pc-kamer. Zelf slapen we in de grootste slaapkamer en Esmée in de kleine.
    Nu zitten we een beetje hoe we het gaan re-organiseren.
    Of wij slapen in de achterkamer, de grote slaapkamer wordt een kinderkamer met 2 ledikantjes en de kleine kamper wordt de computerkamer.
    Of Esmée blijft waar zij is, wij in de achterkamer en een ledikant bij ons op de kamer voor de kleine. En dan misschien de commode verzetten naar de extra kamer, om Esmée niet in de nacht te hoeven storen.
    Of de kleine in de kinderkamer en juist Esmée bij ons op de slaapkamer.
    Verhuizenplannen zijn er zeker wel (staan ingeschreven bij de woningstichting, maar deze zwangerschap verwachtten we niet zo snel achter de 1e aan)

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    hier ook twee volledige babykamers en twee kinderstoelen.
    Wij hebben het campingbedje in gebruik als tweede box... wordt nog vaak gebruikt en Sam is 20 maanden.

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben nu 2 boxen, geen wipstoeltje en 2 complete kinderkamers (dus ledikantje, commode, kledingkast, en wandplankje ;)).
    Met de derde op komst gaan we toch weer een hele babykamer kopen, aangezien we de commode bij de ander twee nog niet kunnen missen, en ook niet over 7 maanden. Een box die kopen we niet extra, 3 boxen in huis is gewoon echt te veel. Maar voor jullie zou ik even afwachten of je dochter nog in de box wil, dan kan je evt een tweede erbij kopen. Of de baby gaat aleen in de box wanneer jullie dochter er niet in zit. En de eerste 2 - 3 (- 4 ) maanden zou de kinderwagenbak ook als soort box kunnen functioneren!

Wat betreft de indeling, ik zou voorlopig de kleine gewoon bij jullie op de kamer houden dan. Zou niet jullie andere kindje ineens gaan 'verhuizen'. Je moet snachts steeds je bed uit voor de baby en dan word zij soms ook steeds wakker, omdat jullie toch geluid maken met naar bed komen en eruit moeten voor de voedingen enzo. Kleine kan mi makkelijker bij jullie op de kamer dan jullie dochter.

11. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    bij ons is ook een tweede op komst.

we hebben een tweede kamertje inclusief commode aangeschaft. ook komt er nog een duowagen en een fietskar voor twee kindjes.

als tweede box gebruiken wij dan onze reisbox als dat nodig is. deze is in paraplumodel, net als een campingbedje, en uitgevouwen 1m bij 1m. zo weer ingeklapt en opgeruimd in de kast. de eerste maanden zal de kleine denk ik wat vaker in de wandelwagen liggen.

12. Miky

Miky Bekend lid

18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Wij vonden juist een 2e box wel heel handig. Als je met de kindjes alleen bent en je moet met de jongste even uit de kamer om te verschonen of wat dan ook, dan kun je de oudste even veilig "parkeren" in de box. Dan weet je zeker dat hij/zij veilig zit. Wij hebben het ook eerst met 1 box gedaan ( 1 week ) en het bracht heeeeel veel rust toen er een 2e box bij stond.
    Wipstoeltje was de oudste allang uit, dus daar hebben we er maar 1 van.
    Ze hebben allebei een eigen ledikantje, kasten en een commode op de kamer. Er is nu nog maar 1 kinderstoel maar daar komt er over een paar maandjes nog wel een van bij.

13. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    Ik sluit me hier helemaal bij aan.
    Toen Hessel geboren werd was Melle 13 mnd. Het enige wat wij extra hebben gekocht is een ledikant en een dubbele wagen.

En nu weer. Hanne zit nu al zo goed als niet meer in de box (kruipen). En de dubbele wagen heb ik hier ook alweer staan. Een commede heb ik ook nooit dubbel gehad. Ze sliepen bij elkaar op de kamer en als er 1 op de slpkamer sliep verschoonde ik gewoon op de bank of op tafel. Ik had dus wel een extra aankleedkussen die bij de eettafel in de buurt stond. En een wipstoeltje heb ik nooit gehad, ik gebruikte de maxi-cosi, die staat er toch te staan, en werkt net zo goed!

Zonde van je geld om dat allemaal te kopen, en zonde van de ruimte want die kunnen de kids en hun speelgoed wel gebruiken (en anders jij wel) ;) :)
    succes, jikke

Deel Deze Pagina