2 kleine vraagjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door tilmanjr, 25 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tilmanjr

    tilmanjr Lid

    12 mrt 2006
    13
    0
    0
    Haarlem
    Is het normaal dat mijn vrouw altijd bruine vlekjes op haar inlegkruisjes heeft ? We zitten nu in de 8ste week van de zwangerschap.

    Moeten we ons zorgen maken als ze vaak moet overgeven, meestal begint het rond 16 uur als ze dan iets eet of drinkt dan komt het er elke keer weer uit, tot midden in de nacht. soms kan dat 5 tot 10 keer overgeven wezen. Tevens voelt ze zich dan zwak (duizelig) en heeft pijn in de onderbuik.

    alvast bedankt voor de antwoorden

    Richard
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Richard,

    het gebeurt wel vaker dat je steeds een klein beetje oud bloed verliest. De baarmoedermond is rijk doorbloed in de zwangerschap en er hoeft maar iets te gebeuren of je verliest wat bloed. Op zich geen reden om je zorgen om te maken. Pas als je helderrood bloed verliest in combinatie met krampen (weeën) dan duidt dit op een miskraam.

    Overgeven komt door het zwangerschapshormoon. Ik vind 5-10 keer per nacht overgeven wel veel. Kan ze de rest van de dag wel eten en drinken?
    Het is namelijk belangrijk dat je vooral wel vocht binnenhoudt, anders droog je uit. Dat ze zich door het overgeven zwak voelt kan ik me voorstellen, en ook buikpijn is niet vreemd, je maag draait zich immers om. Ik zou even contact opnemen met de huisarts over dat overgeven. Er zijn namelijk medicijnen tegen de misselijkheid (zetpillen emesafene). Die kunnen verlichting geven. Het lijkt me dat ze overdag ook niet veel waard is als je de hele nacht moet overgeven. De huisarts kan ook uitvragen of ze nog wel vocht binnenhoudt en dan verder beleid bepalen.

    Sterkte ermee!
    Mirjam
     
  3. tilmanjr

    tilmanjr Lid

    12 mrt 2006
    13
    0
    0
    Haarlem
    dank je wel voor het snel antwoord, weer een zorg minder. Nu alleen kijken als ik mijn vrouw meekrijg naar de dokter, daar is ze niet echt een fan van :) :D
     

Deel Deze Pagina