2 navelstrengvaten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Djam, 21 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djam

    Djam Actief lid

    2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Hoi meiden,

    Ik heb vanmorgen me 20 weken echo gehad en toen ben ik toch best geschrokken. Ze vertelde mij dat de kleine maar twee navelstrengvaten had :( . Ik moest doorgestuurd worden naar een beter ziekenhuis die bekend zijn met dit soort dingen. Tevens kon ze die kleine zijn tweede niertje niet vinden. Nu moet ik aankomende donderdag op het spreekuur komen in een ander ziekenhuis en dan kijken ze of er echt geen tweede niertje aanwezig is. Ow ik ben zo vreselijk bang en verdrietig nu, ik weet gewoon niet wat ik moet verwachten. Voor mijn gevoel breken er nu een paar zware dagen aan totdat ik meer weet.

    Liefs Mariska
     
  2. memke

    memke Actief lid

    15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    hey meid..
    Wat vervelend om dat te horen.. Ik hoop voor je dat het allemaal mee mag vallen!
    Sterkte ermee!
    Annette
     
  3. GhitaThakoerdin

    GhitaThakoerdin Niet meer actief

    oo pff wat vreselijk! kan je niets meer dan sterkte wensen meid en hopen dat ze het toch verkeerd gezien hebben..!
     
  4. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hier is nog iemand op het forum (wie weet ik niet) die had dit ook..
    Misschien meld ze zich hier wel.. Meende dat het geen gevolgen had voor haar kleine..

    Misschien moet je de zoekfunctie even gebruiken want ze heeft er een topic over gehad.
     
  5. Chantico

    Chantico Niet meer actief

    Ik ken iemand die ook maar 2 vaten in de navelstreng had. Ze is inmiddels bevallen van een gezonde dochter!
    Sterkte met het wachten.
     
  6. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Mijn dochter had ook maar 2 navelstrengvaten. Verder mankeerde ze niets! Ik heb geen extra controles gehad en mocht gewoon thuis bevallen :) Ze is trouwens kerngezond en ondertussen 7 jaar ;)
     
  7. joma

    joma VIP lid

    24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    das ff schrikken! maar fijn dat er meiden met zelfde ervaring positief nieuws brengen! sterkte de komende dagen! en hoop dat allemaal meevalt!
     
  8. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Hopelijk konden ze dat niertje idd gewoon even niet vinden en blijkt t toch aanwezig.
    Maar 2 vaten...daar heb ik nog nooit van gehoort maar zie hier al 2 met gezondje kindjes dus zou me niet al te druk over maken als ik jou was.
    Even afwachten als is dat makkelijker gezegd natuurlijk.
    Sterkte meid!
     
  9. Djam

    Djam Actief lid

    2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Bedankt meiden voor jullie reactie. Ik hoop dat donderdag gewoon een tweede niertje te zien is. Ik hou jullie op de hoogte.

    Liefs Mariska
     
  10. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Wat vervelend zeg!
    Ik heb dit zelf niet, maar toen ik in de buik van mijn moeder zat had zei ook 2 navelstrengbloedvaten. Daar kwamen ze pas achter na de geboorte. Mijn moeder moest altijd goed eten, omdat de groei achter bleef. Ik was dan ook een kleintje en heb 10 dagen in de couveuse gelegen, maar ben echt kerngezond nu hoor!
     
  11. wendyp

    wendyp Niet meer actief

    Heb het ook wel vaker gehoord, dat er 2 vaten in kunnen zitten. Waarschijnlijk gewoon een extra check.

    En met de niertjes. Het is natuurlijk allemaal nog best klein, misschien konden ze het gewoon eventjes niet vinden. (dit bedoel ik absoluut niet nonchalant!) Maar in principe, kun je op 1 nier makkelijk leven. Er zijn meerdere mensen die maar 1 nier hebben.

    In ieder geval veel succes donderdag!
    KuZzz
     
  12. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Heel veel sterkte ermee, hopelijk valt het nog mee!
     
  13. Tulp21

    Tulp21 Niet meer actief

    hey ik had bij mijn moeder in de buik ook maar 2 vaten en de belangrijkste had ik niet! ik wilde 3 x vroeg komen en uiteindelijk toch 2 weken vroeger geboren ondanks dat ik de belangrijkste vaat niet had was ik helemaal gezond en woog net geen 3 kilo
    heb toen maar 1 dag in ziekenhuis gelegen omdat navelstreng tijdens geboorte om mijn nek zat.

    je kleintje krijgt toch wel genoeg voeding binnen zal alleen tijdens de geboorte iets minder wegen maar verder niets ernstigs wens je fijne zwangerschap toe!
     
  14. leonie20

    leonie20 Actief lid

    1 jul 2007
    180
    0
    16
    hoi hoi,

    ook ik heb met de 20 weken echo te horen gekregen dat de kleine maar 2 vaten heeft en 1 niertje was gestuwd, ben ok doorgestuurd voor verder onderzoek..
    hier kwam gelukkig uit dat er verder neit veel bijzonders was en het niertje eigenlijk net op de rand zat..daarom hoef ik nu verder ook geen onderzoeken alleen met 32 weken gaan ze kijken of de kleine geen groei achterstand heeft door dat er maar 2 vaten zijn...
    ben nu 26 weken en zover de vroedvrouw kan zien gaat alles nog super, hoop voo rjou dat je net zulk nieuw te horen krijgen donderdag en het toch allemaal wel mee valt, weet hoe je je voelt schrikken is dat zeg..

    groetjes leonie
     
  15. Djam

    Djam Actief lid

    2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Gelukkig ben jij iemand die hetzelfde heeft mee gemaakt. Ik hoop ook inderdaad op de goede afloop donderdag. Pfff die onzekerheid is echt killing. Maar ja 1 plus punt is wel, dat vanaf het moment dat ik dit maandag te horen kreeg die kleine duidelijke trappen geeft, of hij wil zeggen: Mama, alles is oke met mij hoor :D maak je geen zorgen.

    Liefs Mariska
     
  16. leonie20

    leonie20 Actief lid

    1 jul 2007
    180
    0
    16
    ja das zeker mooi hij of zij wil je gerust stellen hihi.
    nou nu maar hopen op een goede afloop..
    groetjes
     
  17. Djam

    Djam Actief lid

    2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Nou we hebben de uitslag :cry: Hij heeft maar 1 niertje en inderdaad 2 navelstrengvaten. Tevens hebben ze witte vlekken gezien op zijn darmen die kunnen duiden op eventuele taaislijmziekte.
    Maandag moet ik een vruchtwaterpunctie laten doen en als die verkeerde dingen aanduid zoals een chromozone afwijking of iets dan moeten we misschien besluiten om de zwangerschap te laten beeingdigen :cry: :cry: . Ik ben kapot, weer een aantal dagen heeel veeeel onzekerheid. Ik moet er niet aan denken dat het fout zit, maar toch hou je er rekening mee.

    Liefs Mariska
     
  18. plientje123

    plientje123 Actief lid

    20 jun 2007
    117
    0
    0
    Jeetje Djam,

    Wat vreselijk nieuws voor jullie. Ik kan niet anders dan je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd. Ik hoop dat de rest van de onderzoeken toch wat positiever nieuws brengen.

    Liefs Plientje
     
  19. Niet meer actief

    djam;
    wat vervelend dat je slecht nieuws te horen kreeg zeg,maar je kan toch goed leven met 1 nier?
    waarom willen ze dan de zwangerschap misschien afbreken?
    dat ene niertje komt dat door die 2 navelvaten?
    en die witte vlekjes heeft dat ook met die navelvaten te maken dan?

    ik wens jullie heel veel sterkte de komende tijd!
     
  20. leonie20

    leonie20 Actief lid

    1 jul 2007
    180
    0
    16
    he meid,

    echt k*t dat je zulk nieuws hebt gekregen, hopen dat de vruchtwater punctie mee valt want bij mijn 2 vaten werd direkt gezegd met 1 nier kan een kindje ook goed leven dus als de rest goed uit pakt hoeft er nog niks aan de hand te zijn..
    hoop echt voor je dat je snel een beetje beter nieuws krijgt..
    sterkte met wachten weet hoe kut het is..
    groetjes
     

Deel Deze Pagina