2 of 3 kindjes

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lunaatje, 11 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunaatje

    lunaatje Actief lid

    4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    hallo,
    zit met zoveel twijfels of we voor een 3de kindje gaan..
    ik heb nu 2 schatten van zonen van 5j en 3 maand,maar af en toe wringt het voor een 3de..ook bij mijn vriend.
    financieel en om praktische zaken denken we,dat we het beter bij 2 kunnen houden.maar we willen zo graag nog een meisje erbij...
    ik weet dat je daar geen zekerheid mee hebt,is dat 3de dan terug een jongen gaan we dat even graag zien!!
    maar dan kunnen we ons niet verwijten of spijt krijgen dat we het niet nog 1 keer geprobeerd hebben,want meer dan 3 kindjes wil ik niet.
    maar hoe is het nu financieel met 3??
    is het te doen om full-time te blijven werken?
    is het financieel veel duurder?
    hoe ervaren jullie dit?
    ik hoop dat ik er toch eens ga uit geraken...soms denk ik,het is goed zo,maar als ik dan een klein meisje zie dan smelt ik helemaal en wil ik het toch proberen ook al weet ik dan dat het terug een jongen kan worden..
    wat moet ik nu doen??
     
  2. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.849
    3.617
    113
    Vrouw
    Thuis
    Je jongste is pas 3 maanden?

    Je zit nu nog vol met hormonen, die zijn nu niet de beste raadgever. Ik zou even afwachten hoe je er over denkt als je jongste een jaar is.

    Tot die tijd, geniet van je jongens.
     
  3. Vanilia

    Vanilia Fanatiek lid

    13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Lunaatje,

    Als het heel, heel erg kriebelt dan zou ik wel gaan voor een 3e. Lijkt me ook hartstikke leuk 3 kindjes! Tja, de 3e kan of een meisje worden of een jongetje, maar zoals je zegt allebei is welkom.
    Ik heb 1 zoontje, maar probeer zwanger te worden van een 2e. En ik denk nu al aan een 3e, hoe bizar ;).
    Qua financieel denk ik dat het zeker moeilijker zal worden, maar om het daarvoor te laten?....
    Ik zou zeggen volg je gevoel en wie weet huppelt er een paar jaar later een 3e rond :).
     
  4. cupcakes

    cupcakes Fanatiek lid

    28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Hier ook 2 jongens, die van ons zijn 5 jaar en 3 jaar. Ze schelen net geen 2 jaar en ik vond het een hele pittige periode. Ik wilde altijd 3 kinderen, maar door de drukte hebben we als snel gezegd: voorlopig niet, eerst moet de jongste maar bijna naar school gaan.

    Nadat een vriendin van mij weer een kleintje had gekregen begon het bij mij steeds meer te kriebelen en inmiddels is mijn man ook om en zitten we in de derde ronde :)
    Ook wij zouden het erg leuk vinden als dit een meisje wordt, maar een jongen is uiteindelijk ook leuk en meer dan welkom (en ook wel makkelijk want dan kunnen we mooi het speelgoed en kleertjes weer doorschuiven)

    Ik denk dat het niet echt heel veel meer zal gaan kosten, als het nu raak is gaat mn jongste al bijna naar school dus hebben we 2x bso en 1x kdv kosten. Eten zal niet zo'n groot verschil maken of je nu voor 4 of voor 5 mensen kookt. Alleen weer even de luiers.

    Verder moeten wij dan een nieuwe auto aanschaffen, want hier passen er geen 3 in. De oudste 2 gaan voorlopig bij elkaar op de kamer en op den duur zullen we een kamer (met dakkapel) maken op zolder.

    Allebei fulltime werken zou ik wel erg pittig vinden, mijn man werkt fulltime en ik 16 uur, dat blijft denk ik wel goed te combineren. Maar fulltime als ze naar school gaan lijkt me niet erg leuk voor ze, hoe doe je dat met spelen en sport op den duur?
     
  5. lunaatje

    lunaatje Actief lid

    4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    hey,voor ik zwanger was en tijdens mijn zwangerschap waren we al over een 3de bezig als het 2de een jongen ging zijn hoor.we zouden er toch maar pas aan beginnen in april ivm kinderopvang kosten...
    een nieuwe auto hebben we dan ook nodig en een ander huisje ,want we wonen nu in een appartement met met 1 grote en 1 klein slaapkamer,maar dat waren we toch van plan omdat het hier niet groot genoeg is,zelf voor 2 kindjes is het krap.
    ik ga wel full-time moeten blijven werken,ik ga het me niet kunnen permitteren om te minderen ,zeker niet met een 3de erbij...ik werk maar 4 dagen (dinsdag,donderdag,vrijdag en zondag) dus woensdag ben ik thuis voor de kindjes en maandag en zaterdag ook. de drukte zal wel gaan ,maar ind. als ze wat groter zijn en je moet ze helpen met leren wordt het moeilijk(ben pas rond 20 u thuis en dan is het bedtijd) mijn vriend is al niet goed in die dingen om mee te helpen met hun huiswerk...
     

Deel Deze Pagina