2 oudste kindjes koemelkallergie

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Kathy, 15 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Hallo,

    Ik ben nu zwanger van ons 3de kindje en ben van plan om weer borstvoeding te gaan geven. Maar ik zit nu met een vraagje en weet zelf niet goed wat ik het beste zal doen.

    M'n 2 oudste kindjes, bijna 2 en 3 jaar, hebben allebei koemelkallergie en zijn allergisch aan banaan.
    M'n oudste heeft 5weken bv gekregen, de jongste bijna 8 maanden.
    Nu vroeg ik me af, zou ik nu preventief zelf alle koemelkproducten uit m'n dieet laten als deze baby geboren is, of zou ik best afwachten en zien hoe het verloopt?

    M'n zoontje heeft als baby erg veel gespogen en gehuild en we dachten aan reflux (toen waren we nog niet op de hoogte van de allergie van m'n dochter). Bij de refluxtesten sloog z'n maagklepje wel goed, maar de arts hield het toch bij reflux.
    Als ik alles zo terugbekijk, denk ik, dat het spugen en vele huilen een reactie was op de koemelkallergie.


    Ik zie dat het een beetje een lang verhaal geworden is, maar zou graag eens weten, wat jij aanraadt?

    Kathy
     
  2. Rieneke

    Rieneke Actief lid

    26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hai,

    je bent al aardig door de wol geverfd he helaas met de andere twee kindjes. Voordeel is dat je je nu goed kunt voorbereiden. Preventief koemelkeiwit weglaten is idd een aanrader als je het zelf ziet zitten. De kans op allergie is aanwezig en verhoogd aangezien je andere kindjes ook allergisch zijn. Voor je kleintje is het dus heel fijn om deze goede start te krijgen!

    groetjes
    Kirsten
     
  3. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Bedankt voor het vlugge antwoord. Zou ik nu dan al best beginnen met het weglaten van koemelkeiwit, of doe ik dit pas het best na de geboorte?
    Ik wil echt het allerbeste voor dit kindje en heb er heel veel voor over.
     
  4. Kirsten

    Kirsten Actief lid

    30 mrt 2009
    234
    0
    0
    Ja je kunt zeker nu al beginnen!
    Heel veel plezier de komende periode.

    Groeten Rieneke
     

Deel Deze Pagina