2 vraagjes over wassen en poetsen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 23 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Hoi, ik wil deze week de babykleertjes gaan wassen en ik gebruik Ariel Sensitive, hier zit toch geen wasverzachter in of wel?
    Kan ik deze wel gebruiken om te wassen voor de kleine?

    En kan het kwaad om de badkamer te poetsen met antikalk of wat voor poetsmiddel dan ook als je zwanger bent? Ik heb net de douche ermee gedaan, was hoognodig, krijg de kalkaanslag nog niet weg, maar goed.

    Maar is dit eigenlijk slecht voor de baby? Het stinkt wel, maar ik heb handschoenen aan en de raam open. Natuurlijk voel ik nu op dit moment de kleine ook niet, dus die bevestiging heb ik even niet. Wat denken jullie? Ik moet toch poetsen...
     
  2. alice

    alice Fanatiek lid

    16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik heb ook alle kleertjes gewassen met Persil sensitive...dat raadden ze ook speciaal aan.

    En die antikalk lijkt me echt geen probleem...zorg altijd dat je goed ventileert maar ik heb altijd alles gewoon door gedaan ben alleen voorzichtiger met chloor.
     
  3. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    hoi,

    wat betreft het wassen van de kleertjes wordt inderdaad geadviseerd om geen wasverzachter te gebruiken vanwege een mogelijke allergie. Nou ik heb vanaf het begin af aan gewoon wasverzachter gebruikt en had zoiets van als me kindje er last van heeft zie je dat snel genoeg, niks aan de hand blijkt dus. IUk heb in het begin wel de extra spoelen knop gebruikt, ook die gebruik ik nu niet meer.

    Voor schoonmaakmiddelen kan ik alleen maar zeggen kijk uit met aggresieve middelen zoals bleek, ammonia en dat soort spullen. inderdaad goed blijven ventileren als je poetst, en als je het echt veilig wilt doen, laat je het doen ;)

    succes!
     

Deel Deze Pagina