2 vraagjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door feline1986, 15 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. feline1986

15 aug 2008
    31
    0
    6
    Hallo,

Ik heb 2 vraagjes. Ik ben nu 5 maanden gestopt met de pil. Mijn cyclus is ongeveer 29 dagen. Een week voordat ik ongesteld moet worden krijg ik al buikpijn, zeer gevoelige tepels en stevigere borsten.
    Iedere keer als ik dit krijg denk ik van oke ik word weer ongesteld, Jammer. Maar kan het ook zijn dat deze klachten bij zwangerschap horen? Dat het dus niet per definitie betekend dat het weer niet zo is.
    We klussen vanaf het begin al om de dag. Maar we zijn er allebei vrij nuchter onder. Niet teveel mee bezig. Is dit normaal dat het dan nog niet zover is?

Vraag 2:
    Mijn man is 2 meter, 80 kilo ik ben maar 1,67 en 53 kilo. Sommige mensen zeggen dat we grote kans hebben op grote kindjes. Er wordt mij verteld dat er grote kans is dat ik dan beter in de gaten moet worden gehouden omdat mijn lichaam een groot kindje niet aankan. Kan dit?

Groetjes...

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Feline,

de klachten die beschrijft kunnen idd bij zowel een aankomende menses horen al bij een zwangerschap, dus daar kun je helaas niet zoveel aan aflezen. En dat je parnter een stuk groter is dan jij hoeft absoluut geen probleem te zijn. Je hoeft er bij voorbaat geen extra controles voor oid. Bij elke controle wordt er naar je buik gekeken en gevoeld en dan wordt bepaald of de groei nog nl is. En een lang kind bv is al helemaal geen probleem, dat floept er straks wel achteraan als het hoofdje geboren is. En sowieso kun je eignelijk pas bij de bevaling zien of het allemaal wel past. Dat geldt voor iedere zwangere. Want soms hebben stevige zwangeren meer moeite met een 6 ponder, dan slanke vrouwen met een 8 ponder. Dus geen zorgen, niets aan de hand.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina