Voorliggende placenta

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Huusje, 25 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huusje

Huusje Actief lid

30 mei 2016
    427
    1
    18
    Hoi allemaal! Vanmiddag mijn GUO (20 weken echo) gehad en daaruit bleek dat mijn placenta deze zwangerschap, zoals ik al had gedacht, voor ligt. Ik had al zo'n vermoeden omdat ik de baby gewoon veel minder voel als mijn dochtertje rond dit termijn. Nu ging ik eens googelen, de echoscopiste zei dat het helemaal niets uitmaakte, maar op internet las ik dat het kan voorkomen dat het voor de baarmoedermond gaat zitten en je dan kans hebt op een keizersnede? Ik ben echt Pietje paniek, om maar even in de sfeer te blijven, maar ik maak me er nu ineens zorgen om. Onterecht waarschijnlijk, maar heeft iemand hier ervaring mee? Is de kans groot dat het voor de baarmoedermond gaat liggen? Alvast bedankt! :)

Hier las ik wat verontrustende dingen, en als je googelt vind je wel meer:
    https://www.babyopkomst.nl/article/voor-of-laagliggende-placenta/

2. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.702
    4.313
    113
    noord holland
    Volgens mij groeit een placenta juist mee omhoog. Dus als hij er nu niet voor ligt dan gebeurd dat ook niet meer. Bij mij lag hij de laatste keer met 20 weken voor de uitgang. Naar na een paar weken was hij al mee omhoog gegroeid.

3. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Er is een verschil tussen een placenta die aan de voorkant ligt en een placenta die voor de baarmoedermond ligt, het eerste is volstrekt onschuldig.

4. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Hij groeit omhoog en niet meer naar beneden.
    Bij mij zit de placenta te dicht op de baarmoedermond en ik krijg daarom een extra echo met 32 weken, maar de kans is groot dat hij dan mooi mee omhoog gegroeid is.

5. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.435
    590
    113
    Vrouw
    Mijn placenta ligt ook voor en bij de 20 weken echo vlak bij de baarmoedermond, krijg hiervoor ook een extra echo maar ze verwachten dat deze gewoon mee omhoog groeit.

Lag hij op de echo alleen maar aan de voorkant of ook vlakbij/ voor de baarmoedermond?
    Want als t alleen de voorkant is dan hoef je je nergens zorgen over te maken

6. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Aan de voorkant is geen enkel probleem toch. Behalve dat je de baby minder goed voelt. Dat heb ik beide keren gehad. Voor de uitgang is wat anders. Maar ook dat kan prima aflopen, als het goed is, groeit de placenta mee omhoog.

7. Huusje

Huusje Actief lid

30 mei 2016
    427
    1
    18
    Hij ligt tegen de buikwand inderdaad, goed om te horen dat dit niet veel uitmaakt. Bedankt voor de reacties!

Deel Deze Pagina