2010

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Liesben, Jan 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    @merel: vandaag is ze 3mnd 3wkn 3dgn :D

2. Liesben

Liesben Niet meer actief

Das een mooie leeftijd sloppy ;)

Dames, ik ga vandaag voor een positieve ovutest! Gisteren steken, en eggwhite. Nu ook zere borsten.
    Vanavond mijn mannetje nog even "verleiden" (alhoewel hij heel goed weet hoe laat het is, want dat heb ik hem al verteld ;) )
    Nu hoop ik dat die test het ook doorheeft. En anders vertrouw ik die testen niet. En mijn lichaam wel. Zo.

3. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    dat word een leuke avond ;)

4. Liesben

Liesben Niet meer actief

Nou breekt toch mijn klomp!
    De test lijkt nu zelfs lichter dan gisteren? Bijna wit zeg maar!
    Zou ik dan toch gelijk hebben? En de piek gemist hebben? Ik dacht namelijk gisteren een eisprong te voelen.....en heb nu sinds vandaag ook weer flink zere borsten (zoals ze meestal na de eisprong aanvoelen).
    Goed, ovulatietesten is voor mij dus ook niet echt rustgevend ;)

5. L78

L78 Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    2,463
    0
    0
    Noord Holland
    ach bah, stomme testen ook. Ik zou zeggen vertrouw maar op je lichaam. En nog een keer klussen kan geen kwaad toch?

6. I S

I S Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    2,224
    1
    0
    Nederland

Hoezooo???? ;)

7. I S

I S Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    2,224
    1
    0
    Nederland
    Bibi
    Nog aan het snotteren of gaat het weer?

L78
    Heb je al met de gyn gesproken?

Ladouce
    Wat vervelend zeg dat je je gisteren zo rot voelde. Hopelijk heb je vandaag een betere of eigenlijk gewoon goede dag. Knuffel voor jou.

Liesben
    Ja die ovu-testen kunnen behoorlijk verwarrend werken :(. Ik heb afgelopen maand rondom de eisprong 2x daags getest. Ik moet zeggen dat ik geen dikke, vette streep heb gehad, maar wel behoorlijk donker.
    Maar als ik het zo lees, heb je alles goed gepland toch, dus volgens mij heb je al het mogelijke gedaan. Maar ja ik snap je wel, als je die testen dan toch gebruikt, wil je ook wel een vette, dikke streep zien.
    Had je trouwens geen temperatuursdip vanochtend, want dan is je ei nog niet gesprongen toch??
    Knuffel voor jou.

Merel
    Het blijft altijd spannend totdat het echt zo is. En nu gaan we gewoon weer flink ons best doen deze maand.
    Over 5 weken naar het nieuwe ZH, maar wij moeten er niet vanuit gaan dat wij nog een nieuw traject in kunnen gaan (maar hopen doen we dat natuurlijk wel).

Ja het lijkt echt of de tijd nu in de vertraging gaat hè ….. enorm kl*te is dat. Sterkte met wachten!
    Knuffel voor jou.

Roxy
    Goed gesprek gehad met de chirurg?

Timon
    Heb je enig idee wanneer jullie ongeveer aan de beurt zijn (nog weken of maanden)?

8. L78

L78 Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    2,463
    0
    0
    Noord Holland
    Wat ben je toch weer attent I.S.!! Ik heb met de gyn gesproken, kom zo ff verslag doen (nog ff wat afmaken). lfs

9. I S

I S Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    2,224
    1
    0
    Nederland

Rustig aan :p .... hoop zo een positief verslag te lezen!

10. L78

L78 Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    2,463
    0
    0
    Noord Holland
    #370 L78, Feb 2, 2010
    Last edited: Feb 2, 2010
    Daar ben ik al. Ja, het was een positieve ervaring! Maar ik begin even bij gisteren, het bezoek aan de huisarts. Weet niet of ik dat al verteld had, maar dacht hier nog niet. Ik ging in eerste instantie om te vragen of er bloed geprikt kan worden omdat ik maar zo moe blijf. Dit schijnt bij overbelasting wel de laatste klacht te zijn die verdwijnt, maar de bedrijfsarts vond het een goed idee om voor de zekerheid maar even bloed te prikken. En ik dacht, laat ik dan gelijk aan de huisarts nog even wat dingetjes vragen die wellicht met de miskramen te maken hebben. Ik heb nl een uitstrijkje en kweekje gehad ooit, maar wist niet of er ook op de SOAs getest was. Op het topic met de herhaalde miskramen was iemand die candida had, wrs de oorzaak van de miskramen. Dit bleek bij mij onderzocht te zijn en was in orde.

Tweede vraag was met betrekking tot schildklier. Ik wilde vragen om urine-onderzoek ipv bloedonderzoek. Toen we net naar de gyn waren doorverwezen (na 3 mk) had ik via de HA al gevraagd om mijn schildklier te laten onderzoeken. En nu bleek dat de TSH toch iets verhoogd was. Dat had de eerste gyn mij helemaal nooit verteld en dat had ik zelf ook nog niet uit mijn dossier gehaald. Volgens de HA zou dit geen MK kunnen veroorzaken, maar als ik zwanger zou worden, moesten we dit wel goed in de gaten houden. Dus denk ik met mijn boerenverstand, goed kan het niet zijn. We spraken af om in ieder geval nog een keer schildklier te testen. En ik zou vandaag aan de gyn vragen of HA contact mag opnemen bij verhoogde waarde om te kijken hoe verder (ook met het idee dat ik nu best wel 's zwanger zou kunnen zijn).

Vraag 3: suiker en latente diabetes. Had van een vriendin van schoonmoeder gehoord over latente diabetes of suiker die alleen bij inspanning geconstateerd zou kunnen worden. De HA had hier nog nooit van gehoord, maar kruiste in ieder geval nog een keer glucose (nuchter) testen aan.

Nou en toen vanmiddag de gyn. Ze had nog 's goed naar mijn dossier gekeken en het was haar opgevallen dat qua stolling niet alles was uitgezocht. Ze bood aan om dat in ieder geval volledig te laten onderzoeken. Daarnaast heb ik gevraagd om dan ook B12 te prikken. Ze had gezien dat mijn schildklierwaarde (TSH) iets verhoogd was en wilde dit ook nog laten testen. Dus ik vertelde van de HA en zij wil ook graag de resultaten van dit onderzoek hebben.

Ze nam heel goed de tijd voor me en vertelde ook (wat ik al wist, maar dat maakt niet uit) over de status van de onderzoeken in het AMC. We zouden daar evt nog mee verder kunnen, maar dat willen mijn man en ik niet. Het feit dat ik er nu achter ben gekomen dat ik een laat ei heb en dus een korte luteale fase, is geen probleem. We hebben het ook nog even gehad over andere factoren (niet roken, gezond leven, geen overgewicht - nou dat heb ik wel maar niet schrikbarend) en dat ik dat allemaal al goed doe.

Tot slot heb ik d'r nog bedankt voor de bloemen en toen zei ze: 'dat was wel het minste dat we konden doen'. Ze hebben gelijk het beleid aangescherpt, dat als iemand voor een second opinion komt, er een andere procedure wordt gevolgd. Dus dat is mooi.

O ja, ze raadde me ook aan om weer met acupunctuur te beginnen. Dat had ik na de laatste miskraam stopgezet, maar heb nu weer een afspraak staan. Ik geloof hier wel in en de gyn had goede resultaten gezien. Ze zei ook nog: ja het gebeurt niet veel dat een arts dit adviseert :).

Dan nog even iets anders. Ik heb ooit op ZP een discussie gezien over dat cola slecht zou zijn voor vrouwen die zwanger willen worden. Dit advies kwam van een consulente die zich bezig houdt met stellen die zwanger willen worden blijven. Zie deze website Online hulp voor vrouwen die moeilijk zwanger worden | www.diethild.nl. Is iemand van jullie bekend met deze dame?

Nou dat was voor mijn doen een lang verhaal! Hier verder spannende dagen. Ik zweef heel erg heen en weer, maar heb op zich een goed gevoel. Oh, ik hoop zo dat het raak is!

11. I S

I S Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    2,224
    1
    0
    Nederland
    Wauw lekker hoor zo'n goed gesprek. Er is ook een hoop gaande qua bloedonderzoeken. Dat is fijn zeg.
    En je hebt zelf een heel goed gevoel over deze maand. Is dat puur jouw gedachten of voel je ook bepaalde lichamelijke dingen? Ik hoop dat je gevoel waarheid wordt!!

Hoe hoog is jouw TSH?
    Ik ben daar ook mee aan de slag gegaan toen ik van de internist hoorde dat mijn TSH 4,03 was. Was goed zei de internist, moest me daar absoluut niet druk over maken. Maar 4,0 is de bovengrens en ik baalde dat ik daar dan net boven zat. E.e.a. gegoogled en het blijkt dat Nederland met 4,0 een hoge bovengrens hanteert (Amerika bijv. 3,0). Ik heb verhalen/onderzoeken gelezen over dat miskramen en een te hoge schildklierwaarde wel degelijk met elkaar te maken kunnen hebben. Alleen wordt hier niet veel geld in gestoken om verder te onderzoeken, omdat het uiteindelijk niet veel geld oplevert (geld is belangrijker dan verdriet :(). Het is sowieso goed om de schildklierwaarde zo laag mogelijk te hebben, maar bij een zwangerschap helemaal ..... het liefst onder de 2, maar beter nog onder de 1. Ik heb mijn gyn toen aangespoord om mijn internist te overtuigen dat ik schildkliermedicijnen wilde hebben. Wellicht heb ik dit al eens verteld. Vorige week weer bloed geprikt, TSH nu (helaas) 2,07. Volgens internist perfect (hij doet trouwens net of hij het heeft uitgevonden dat ik medicijnen moest gaan slikken .... grrr), maar ik vind het te hoog.

Latente diabetes heb ik ook nog nooit van gehoord. Gaat dan je suiker bij inspanning omhoog of zo (lijkt mij overigens vreemd)??

Ik kan uit mijn dossier helaas niet goed opmaken of alles qua stolling wel is gedaan ..... soms groeien die medische termen een beetje boven mijn pet.
    Ga jij dan nog de ontbrekende bloedonderzoeken voor de anti-stolling laten doen?

Grappig dat de gyn acupunctuur aanraad. Wij gaan naar een homeopaat (dat zal ze niet zo snel aanraden denk ik :))

Ik heb het ook 1x gelezen over dat Cola slecht is. Ik zeg maar zo, er zit cafeïne in Cola en cafeïne schijnt niet goed te zijn, althans te veel koffie tijdens zs is niet goed. Ik drink nu al jaren cafeïne vrije koffie. Heeft nog niet geholpen, maar goed. Ik let sowieso al voor een zwangerschap op eten en drinken van bepaalde (slechte) dingen.

Ik ben niet bekend met de site die jij aangeeft, maar ik ga het zeker ff lezen (thnx).

Lieve L78 wanneer denk je dat je NOD is .... 05/02 is te vroeg denk jij, dus wanneer dan? Ik ga in ieder geval heel erg voor je duimen!

12. L78

L78 Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    2,463
    0
    0
    Noord Holland
    Het goede gevoel is meer gebaseerd op het idee dat ik dus in het verleden mijn ei 'mis'. Maar ik heb ook wel spanning op mijn borsten, maar dat heb ik vaker tegen NOD aan. Ik ga er overigens vanuit dat mijn NOD wel vrijdag (05/02) is. Ik heb tot nu toe altijd een cyclus van 28 dgn, dus dat zal nu ook wel denk ik.

Mijn TSH is 4.38. HA en gyn hanteren trouwens de grens van 4.2, vertelden ze. Ik zal 's gaan googlen en ook hier op de site wat rondspieken.

Ja, ik ga de ontbrekende onderzoeken (=bloedonderzoek) laten doen, dan zijn we maar volledig. Ik heb dat ook hoor, dat die termen boven mijn pet gaan, vooral bij de stolling.

Hoop dat je wat aan die site hebt, de meeste meiden hier waren sceptisch, maar ik probeer gewoon alle handvatten vast te pakken die ik maar kan :)

Thnx voor het duimen, hoop dat het helpt. Nog een paar dagen geduld.

13. Liesben

Liesben Niet meer actief

#373 Liesben, Feb 2, 2010
    Last edited by a moderator: Feb 2, 2010
    L78: Wat een GEWELDIGE gyn zeg! klinkt echt als een top-mens! Meelevend, doortastend en eerlijk.
    Ik hoop zo met je mee, laat het jullie ronde maar zijn!

Dat van die cola had ik ooit ook al eens gehoord, maar ik drink nooit cola. Wel weet ik dat caffeine (dat ook in cola zit) niet goed zou zijn bij een zwangerschap? In Amerika raden ze volgens mij zwangere vrouwen af om koffie te drinken. Dit zou mogelijk een mk kunnen geven? Dus ik heb tijdens mijn vorige zw.schap ook geen koffie gedronken.
    Ook een kwestie van: baat het niet dan schaadt het niet. (bij mij baatte het helaas ook echt niet.....)
    Maar ja, je hoort zoveel verhalen, het is moeilijk om dat te filteren en er de juiste dingen uit te pikken.

14. BB10

BB10 Niet meer actief

L78, wat een fijn bezoek zeg. En uit jullie verhalen leer ik ook weer een hoop. Maar dan heb jij dus wel een verhoogde TSH wat raar toch dat verschillende landen andere normen hanteren.
    Ik ken de site niet die je liet zien.
    Ik weet wel dat mijn ha meteen zei dat ik met cola drinken moest stoppen als ik zwanger wilde worden dusssss daar zal wel iets in zitten.
    Hier vandaag vruchtbaar slijm gespot dus ei waarschijnlijk morgen maar waarschijnlijker overmorgen. Vroeg ei deze maand dan. Ben toch elke maand weer benieuwd wanneer het pasen is ;) en je stiekem afvragen of deze maand DE maand is.

15. Roxy83

Roxy83 Actief lid

Mar 4, 2009
    235
    0
    0
    @L78: fijn dat je bezoek positief was, succes met de bloedonderzoeken.

Mijn gesprek met de chirurg was vandaag ook positief.
    Hij is de persoon die tijdens de operatie aan de orde komt als er een stuk van mijn darm verwijderd moet worden maar hij vertelde mij vandaag dat hij het idee heeft dat dit bij mij niet aan de orde zal zijn, gezien mijn dossier en mijn klachten denk hij dat de endometriose alleen tegen mijn darmen aankneld zodra de dagen voor/tijdens en na de ongi er zijn, dit klopt dus ook wel want heb nu al 1,5 week dat mijn darmen normaal zijn. hij zegt ook ik kan het natuurlijk niet met 100% zeker zeggen omdat je het darmonderzoek nog moet ondergaan maar ik denk dat het meevalt pfffffff dat luchte op.....
    Mocht het zo zijn dat de endometriose dus niet in de mijn darmen is gegroeid dan hoef ik ook geen buikoperatie en kan alles verwijderd worden via een kijkoperatie.
    Zoals het er nu na uitziet wordt ik 15 maart geopereerd.....Yes eindelijk een datum om naar uit te kijken het klinkt stom maar heb er eigenlijk echt zin in dan komt het straks ook weer dichterbij dat we weer met onze wens bezig kunnen.

Nou meiden voor jullie allemaal een dikke knuffel, fijne avond.

X

16. L78

L78 Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    2,463
    0
    0
    Noord Holland
    Hee Roxy, dat is nog 's ff fijn om te lezen! Ben heel blij voor je. Wanneer is nu je darmonderzoek?

@ hier, bloeduitslagen binnen. Schildklier TSH is nog steeds verhoogd (4.31), T4 en antistoffen TPO zijn echter in orde. Heb een beetje op internet rondgesnuffeld, maar word niet heel veel wijzer. Ik weet in ieder geval dat mijn schildklier te traag werkt, of in ieder geval dat de hypofyse meer TSH afgeeft om de schildklier sneller te laten werken. De waarde van T4, het hormoon dat de schildklier afgeeft, is in ieder geval goed. Dus vraag me af of er nu echt wat aan de hand is.....

Heb in ieder geval uitdraai van de uitslagen en stuur deze op aan gyn. En mocht ik dit weekend niet ongesteld worden, ga ik maandag maar meteen bellen.

17. Liesben

Liesben Niet meer actief

15 maart, dat is al best snel Roxy!

Hier geen nieuws, ovulatietesten blijven vaag, maar heb ik lichamelijk alle verschijnselen van een eisprong, inclusief een tempdip vandaag. Ik geloof dat ik daar maar op vaar deze maand. Die ovutesten geloof ik wel....
    Morgen vriendlief nog een keer aan de bak, en dan moet het maar weer goed zijn voor deze maand.
    Gek. Mocht (lees: mocht!) het raak zijn deze maand, dan zou ik PRECIES een jaar na de vorige keer positief kunnen testen....17 februari.

18. L78

L78 Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    2,463
    0
    0
    Noord Holland
    Dat is nog 's toevallig, daar houd ik altijd wel van. Wie weet, Lies?!

19. I S

I S Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    2,224
    1
    0
    Nederland
    Roxy ... Ook een fijn gesprek gehad, dat is mooi. Hopelijk heeft de chirurg het helemaal bij het rechte eind en is jouw darm niet aangetast. Fijn dat je een datum hebt, nu kan je tenminste dagen gaan afstrepen.

L78 ... Fijn dat de meeste bloeduitslagen goed zijn.
    Ik zal eens kijken wat ik nog kan terugvinden van die schildklierwaardes.

Bibi denkt dat het al Pasen is ha, ha! Hoop dat je je ei snel vindt!!

Liesben kan geen dikke, vette streep vinden!
    Wil me niet echt met jouw klussen bemoeien, maar vanavond ook maar niet voor de zekerheid voor jullie ;)
    Ik vind eigenlijk dat het gewoon raak MOET zijn deze maand .... zou heel bijzonder zijn dan!

Hier niet echt veel te melden. Beetje aan de opruim en strijk geweest vandaag.

Fijne avond allemaal!

20. L78

L78 Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    2,463
    0
    0
    Noord Holland
    heb juist van de gyn te horen gekregen dat om de dag veel beter werkt. Ze zegt dat met een gemiddelde cyclus van 28 dgn je eigenlijk op dag 12, 14, 16 en 18 aan de gang zou moeten. Weet het ook niet, maar heb vaker gehoord dat om en om beter is, vanwege de zwemmers in het sperma?!

Share This Page