21.2 weken zwanger: Harde buiken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Mien30, 20 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.586
    425
    83
    Vrouw
    Sinds dit weekend met momenten harde buiken. Het maakt niet uit of ik ontspannen op de bank lig of iets actiefs doe.
    Iemand hier ervaring mee?
    Voel me verder goed (tot zover dat kan met een HG zwangerschap) en voel de kleine goed en veel bewegen.
     
  2. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.010
    7.332
    113
    Vrouw
    Misschien even laten testen op blaasontsteking? Dit kan heel anders verlopen als je zwanger bent, en harde buiken zijn dan een symptoom.
     
  3. Kruimeltje 1

    Kruimeltje 1 Bekend lid

    18 mrt 2009
    666
    494
    63
    Vrouw
    ik zou ook naar de huisarts gaan om blaasontsteking uit te sluiten.
    daarnaast: wat doe je verder overdag allemaal?

    ik zit nu ook meer op de bank ivm harde buiken. doe nog wel wat dingen maar lang lang lang niet meer zoveel als eerder.
    hoeveel harde buiken heb je ongeveer?
     
  4. Lievekleine88

    Lievekleine88 Bekend lid

    17 jul 2020
    625
    568
    93
    Vrouw
    Ik had ook erg vroeg in de zwangerschappen al harde buiken. Was hier niks aan de hand gelukkig.

    Even wat rust nemen helpt en als je het niet vertrouwt zou ik je vk even bellen
     
  5. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Ik heb vanaf een week of 15 al veel harde buiken per dag en dan vooral in rust. Wat de anderen al zeggen, in ieder geval even je urine op een blaasontsteking laten controleren. Hier zijn de harde buiken onschuldig en zorgen tot op heden niet voor verweking/ontsluiting oid.
     
  6. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Ik had mijn vorige zwangerschap rond de 17 weken harde buiken. Deze gingen niet weg met rust nemen en werden met de dagen erger. Uiteindelijk bleek ik een blaasontsteking te hebben. De arts vertelde dat bij een blaasontsteking je lijf kiest voor jouw gezondheid en zal dan het kindje afstoten als de blaasontsteking onbehandeld blijft. Dus harde buiken gaan dan over op weeen.

    Een blaasontsteking tijdens de zwangerschap is totaal anders dan normaal. Ik had geen klachten afgezien de harde buiken.

    Later in de zwangerschap had ik weer harde buiken, maar dat was echt een verschil want toen zakte het wel als ik rust nam. Ik zou als ik jou was dus inderdaad even naar de huisarts gaan, aangezien het niet afneemt bij rust.
     
  7. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.586
    425
    83
    Vrouw
    Inmiddels bij de ha geweest. Urine is op kweek gezet en ik krijg morgen de uitslag.
    Nog nooit een blaasontsteking gehad dus had hier zelf niet aan gedacht.
    Tnx!!
     
    Kruimeltje 1 en Chechi vinden dit leuk.
  8. VroegeLente

    VroegeLente Actief lid

    3 mei 2015
    347
    146
    43
    Hier ook een harde buiken zwangerschap al sinds 20 weken. Maakt mij niet veel zorgen zolang er geen regelmaat in zit. En geen pijn.
    Sinds een week of 2 zijn de harde buiken wel pijnlijk geworden maar de baby mag elk moment komen hier.
     
  9. Kruimeltje 1

    Kruimeltje 1 Bekend lid

    18 mrt 2009
    666
    494
    63
    Vrouw
    is er nog wat uitgekomen?
     
  10. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.586
    425
    83
    Vrouw
    Een blaasontsteking
    Heb buiten de harde buiken nergens last van.
     
  11. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Goed dat je bent gegaan dan! Helaas is het vaak dat blaasontsteking geen andere klachten veroorzaakt... is een oorzaak van veel vroeggeboortes.
     
  12. Kruimeltje 1

    Kruimeltje 1 Bekend lid

    18 mrt 2009
    666
    494
    63
    Vrouw
    oke dus die toch. meestal zijn de harde buiken een teken en voor de rest niet. heel vreemd is dat he. maar gelukkig is het te behandelen en krijg je dan minder harde buiken
     

Deel Deze Pagina