21 maanden, nu al zonder middagslaapje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elocina, 1 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elocina

    Elocina Actief lid

    19 aug 2015
    472
    105
    43
    Onze dochter is 21 mnd en ging al een tijd goed op 1 slaapje van 12.30-14.30. ‘s Nachts sliep ze dan van 19.30-7.00.

    Sinds deze week heeft ze ineens weer veel moeite om in slaap te komen. Ze ligt dan met gemak 1.5 uur te keren en te draaien in haar bedje, gooit speen en knuffel eruit (we hebben een babyfoon met camera) met als gevolg dat we paar keer (zonder woorden) opnieuw komen instoppen. Ze slaapt dan van 21.00-7.00.
    Ze heeft eerder zo’n periode gehad en toen bleek dat ze klaar was om van 2 naar 1 slaapje te gaan. Mijn vermoeden is dus dat ze nu overdag ook niet meer zou hoeven. Ze heeft het wel eens overgeslagen doordat we aan het reizen waren (slaapt al sinds baby overdag nergens anders dan in bed) en bleef dan vrolijk.

    Hoewel het voor haar dus prima lijkt om het slaapje al te slippen zijn wij hier echt niet klaar voor. Met alle twee een fulltime baan vanuit huis door Corona zijn die 2 uurtjes overdag echt cruciaal nu, en daarnaast ben ik ook 30 weken zwanger...
    We proberen haar zoveel mogelijk moe te maken door spelletjes te doen in de tuin, bij het uitlaten van de hond haar erachter aan te laten rennen etc maar ze gaat nu natuurlijk niet naar de opvang en speelt niet met andere kindjes dus wellicht is ze daardoor ook minder moe?

    Iemand nog ideeen of tips?
     
  2. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ja, opgeven. Mijn oudste stopte met overdag slapen toen ik 25w zwanger was van de twins. Ik baalde enorm maar de strijd was het niet waard.
     
  3. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.178
    113
    Mijn oudste sliep ook voor haar tweede verjaardag nog zelden overdag.... Het rustmomentje voor jezelf is inderdaad fijn maar als ze niet meer wil, houdt het op..
     
  4. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    554
    113
    Vrouw
    Mijn dochter bedacht in de kraamweek van de jongste dat ze geen middag slaapje meer nodig had. Ze was toen 21 maanden
     
  5. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.341
    1.248
    113
    Vrouw
    Mijn dochter is net zo oud en ligt inderdaad ook opeens lang wakker ‘s avonds. Maar hier is dat zo sinds de klok vooruit is gezet. Dus ik denk dat het daar aan ligt en dat ze even moet wennen, want s middags slaap ze nog heel goed. Zou het bij jou ook niet door de zomertijd kunnen komen?
     
  6. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.822
    7.770
    113
    Amsterdam
    Ik zit eerlijk te denken komt het niet door de zomertijd. En ook al slapen ze niet, als ze even in bed liggen rusten ze wel denk ik altijd maar.
     
  7. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.261
    3.497
    113
    2 dingen die mij te binnen schieten, de zomertijd inderdaad of anders dr middagslaapje inkorten tot max een uurtje. Hier een poosje gedaan toen ze ook moeite had met in slaap komen. Inmiddels is ze ruim 2,5 en slaapt nog steeds met regelmaat s middags, maar ze geeft het zelf aan en slaapt meestal alleen nog als ik moet werken en ze er om 5.50 al uit moet. Andere dagen slaapt ze meestal tot 7.00 en als ik dr dan s middags in bed leg staat ze na een kwartiertje weer gezellig beneden. :rolleyes:

    Oudste stopte trouwens ook met zn middagslaapje toen ik zwanger was van de jongste. Flink balen, maar elke avond tot 22.00 wakker zijn leek me ook niet de bedoeling. Als ik echt moe was mocht hij wat langer op de tablet of tv kijken en ging ik lekker op de bank liggen of we gingen samen in het grote bed.
     
  8. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Hier gingen ze gewoon naar bed voor een uur.
    Ook al sliepen ze niet, ze hadden wel even een rust uurtje (en ik ook ;) )
    Het was een fase en na een tijdje sliepen ze ‘s middags weer.
    Mijn oudste slaapt sinds een maand niet meer tussen de middag.
    Mijn middelste hetzelfde.
     
  9. Elocina

    Elocina Actief lid

    19 aug 2015
    472
    105
    43
    Het gaat niet om een rustmomentje voor mezelf maar om een hele werkdag die ik nu moet combineren met de zorg voor haar. Die twee uur zijn de enige uren dat ik wat werk gedaan krijg... dus vandaar dat het lastig is.
     
  10. Elocina

    Elocina Actief lid

    19 aug 2015
    472
    105
    43
    Overdag komt ze gemakkelijk in slaap, na een kwartiertje is ze weg en dan voor 1.5-2 uur. Maar ‘s avonds komt ze dan dus niet meer in slaap, dan kost het haar wel 2 uur. Waardoor ik dacht dat ze misschien dan te wakker is door haar middagslaapje?
    Ze slaapt ook niet ineens langer uit ofzo.
    maar misschien even afwachten nog een weekje ofzo, of het niet toch door de zomertijd komt. Thanks!
     
  11. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    dan zou ik haar korter laten slapen.
    Max een uurtje.
    Deden we met N ook, die ging anders s avonds uren liggen spoken.
    De zomertijd kan er ook mee te maken hebben inderdaad.
     
    Elocina vindt dit leuk.
  12. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    kan je de zorg overdag niet samen met je partner verdelen? Of werkt hij niet vanuit huis?
     
  13. Elocina

    Elocina Actief lid

    19 aug 2015
    472
    105
    43
    Update: De laatste twee dagen ‘s middags wel op bed gelegd een uurtje maar lag een uur te keten, daarna haar er maar uit gehaald.
    Wel al twee avonden om 19 uur helemaal klaar om te gaan slapen, en dan klokje rond. Is ook heel veel waard! Dan maar geen middagslaapje meer...
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  14. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.311
    1.048
    113
    Hier was het op die leeftijd ook gedaan met het middag slaapje. Snachts wel 12 uur sindsdien.
     

Deel Deze Pagina