<24 uur na goede echo miskraam

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Mokki, 8 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mokki

    Mokki Bekend lid

    27 feb 2019
    517
    448
    63
    Vrouw
    Hi dames,

    Ik snap gewoon niet hoe mij dit is overkomen. Om 14.30 uur een goede echo (7.4 weken en kloppend hartje) en diezelfde avond al bloedverlies. Een dag later om 13.30 was de baarmoeder volgens de echo alweer leeg.

    Iemand ervaring of enig idee wat de oorzaak kan zijn? Ik kan gewoon niet geloven dat het een aanlegfout is geweest...

    Ps: ik hoop dat niemand van jullie dit hoeft mee te maken natuurlijk.

    Liefs
     
  2. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Hè wat naar, ten eerste heel veel sterkte!
    Een miskraam komt helaas best vaak voor, en een aanlegfout is toch meestal wel de oorzaak.
    Hier vorig jaar een goede vroege en termijnecho gehad, 2 weken later bleek dat de baby de dag erna overleden is.. Kan t soms ook nog moeilijk geloven, zo snel erna. Ik ga er maar vanuit dat het echt niet goed is geweest. Je had het zelf in elk geval niet kunnen voorkomen.

    Nogmaals heel veel sterkte!
     
    Mokki vindt dit leuk.
  3. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Ik had met 7 weken en 4 dagen een goede echo, de dag erna is het vruchtje overleden. Bij mij was de bloeding er wel pas na twee weken, mijn lichaam herkende het overlijden van het vruchtje in eerste instantie niet.

    Het is heel verdrietig allemaal.. en toch is de verklaring dat het een aanleg fout was de meest logische. Een kloppend hartje zegt niks over de rest van de organen; de ontwikkeling van de hersenen is minstens net zo belangrijk en die ontwikkeling vindt plaats vanaf 7 weken. Grote kans dat het bij zowel mijn als jouw miskraam daar in mis is gegaan.

    De oorzaak neemt niet weg dat je veel pijn en verdriet hebt en dat je waarschijnlijk heel onzeker bent over je lichaam nu. Dat had ik ook. Je wil zo graag de oorzaak zeker weten, want dat kloppende hartje was het meest mooie wat je ooit had gezien en opeens is het weg. De pijn van de miskraam blijft nog even. brand een kaarsje en maak een gedenk plekje, rouw om dat hartje - dat kindje, die droom - die je verloren bent.

    Jullie regenboog kindje gaat er komen. Nu ik inmiddels weer zwanger ben, en de eerste weken doorgekomen ben, ben ik weer zo gelukkig. Dat had ik na die miskraam niet verwacht.

    Voor lotgenoten wil ik je wijzen op de groep Zwanger worden na een miskraam hier op zwangerschapspagina. Daar zitten meiden in hetzelfde proces, heeft mij veel steun gegeven. Let wel op: sommige zijn inmiddels weer zwanger, want dat gebeurt ook vaak na miskramen. De meeste zijn gelukkig snel erna weer gezond zwanger.
     
    EvitaDedu, Want2beAmom en Mokki vinden dit leuk.
  4. Mokki

    Mokki Bekend lid

    27 feb 2019
    517
    448
    63
    Vrouw
    Helaas al een MA (vruchtje 5,5 week zonder hartje ontdekt op 7,5) en vroege miskraam (net na nod) hiervoor gehad.... dat verklaart misschien meer mijn zorgen.

    We gaan nu een medisch traject in om te kijken of we achter de oorzaak komen. Maar vond het gewoon zo bizar dat na twee goede echo's het zo snel ineens misging..... de MA was nog tot 11 weken niet zelf gekomen.
     
  5. Mokki

    Mokki Bekend lid

    27 feb 2019
    517
    448
    63
    Vrouw
    @Flamingo1990 fijn trouwens dat je inmiddels een goede zwangerschap hebt!!
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    #6 GroeneBomen, 8 jun 2019
    Laatst bewerkt: 8 jun 2019
    Ik denk dat het al een teken aan de wand was dat je werd teruggezet met de echo. Dat het in die zin goed leek voor dat termijn, maar niet gunstig was omdat je verder was. Dat de ontwikkeling al dusdanig vertraagde omdat het kindje al problemen had in de aanleg.

    Ik denk ook dat dat heel vaak gebeurd, dat je bij een echo hoort 'passend bij dit termijn' maar omdat je eigenlijk verder bent dan dat termijn, het toch een duidelijk signaal kan zijn: er is iets niet goed.

    Ik vind het echt super rot voor je :( en hoop dat je ook meer wijzer word met onderzoek.
     
  7. Mokki

    Mokki Bekend lid

    27 feb 2019
    517
    448
    63
    Vrouw
    Drie dagen ben ik teruggezet en dat kan natuurlijk ook veel andere redenen hebben. Maar wie weet heb je gelijk.

    Ik vind het gewoon raar dat het allemaal zo snel na een kloppend hartje ook af is gekomen. Je leest vaak dat het eerst stopt en dan lichaam pas afbreekt. Daar zit meer mijn persoonlijke verbazing in.
     
  8. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Ah dat wist ik niet! Ik snap je zorgen, daar kan natuurlijk nog een oorzaak liggen.. maar dat een hartje zo snel stopt met kloppen is niet heel ongewoon bij een miskraam :) ik hoop snel op een goede zwangerschap voor jou! Heel veel succes in het medisch traject
     
    Mokki vindt dit leuk.
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.108
    113
    Vrouw
    #9 GroeneBomen, 8 jun 2019
    Laatst bewerkt: 8 jun 2019
    Je had die dag al roze verlies toch? Grote kans dat je lichaam al signaal kreeg dat de ontwikkeling ging stoppen.

    Had even terug gelezen, je had 8+1 verwacht en je hoorde 7+4 . Ik denk dat de ontwikkeling echt al vertraagde, jij roze afscheiding kreeg omdat het lichaam via het kindje al het signaal kreeg dat het niet goed ging en dat je in die zin nog net het laatste zag voordat het lichaam het ging afstoten. Is helaas vaker zo dat de echo steeds meer achterstand in groei geeft omdat er iets mis in de aanleg is.

    Heeft ons 1 3/4 jaar gekost om op dit punt te komen van een goede, gezonde, niet dodelijke zwangerschap. En heel eerlijk? Na deze zwangerschap wil ik nooit meer die stress en het verdriet doormaken. T is hierna gewoon klaar.
     
  10. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Hier ook meerdere miskramen. Bij m'n laatste miskraam wel een kloppend hartje gezien. Alleen 6 dagen terug geplaatst(achteraf was dat een voor teken). Weken daarna op donderdag nog hartje zien kloppen. En op maandag weer een echo en geen hartje meer met 10+3. M'n lichaam had niets in de gaten. Dus het kan echt heel snel gaan. Wat de reden is weet ik niet. Onderzoeken laten doen is niet verkeerd maar er komt ook vaak niets uit. Bij ons was dat ook het geval. We stonden zelfs al ingeschreven voor Gent voor extra onderzoeken en nu wel hopelijk blijvend zwanger.

    Veel sterkte
     
    Mokki en Flamingo1990 vinden dit leuk.
  11. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Och jeetje wat naar!!! Her blijft zo onwerkelijk he, zeker als je toch een goede echo hebt gehad! Heel veel sterkte!!
     
    Mokki vindt dit leuk.
  12. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wat ontzettend naar en verdrietig, maar wel fijn dat je lichaam het al zo snel heeft afgestoten.
    Hier ook bij 7 en halve week mijn echo gehad, zag er prima uit. Kleine 4 weken later bij de termijn echo bleek het kindje al 3 weken niet meer te leven... flinke domper uiteraard.

    Ik hoop dat je snel een goede zwangerschap mag hebben.
     
    Mokki vindt dit leuk.
  13. Mokki

    Mokki Bekend lid

    27 feb 2019
    517
    448
    63
    Vrouw

    Dankjewel. Wat goed te lezen dat je inmiddels een goede zwangerschap mag hebben!
     
  14. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Wat ontzettend naar voor je , je moet dan ook wel snel kunne schakelen van blijdschap paar uur later in verdriet .. hopelijk kun je het een plekje geven en duim voor je dat je snel zwanger raakt van een gezond baby’tje ..
    ik zelf vind ook dat als je iets terug gezet word het niet direct zorgwekkend hoeft te zijn.
    Ik heb bij mijn missed abortion gehad dat kindje enkele dagen achterliep maar de vruchtzak netjes op termijn was , en bij mijn laatste zwangerschap zelfs bijna 6 dagen terug gezet en uiteindelijk bij de termijn echo weer een dikke week vooruit .. het meten in zo vroeg stadium blijft lastig en zegt dus echt niet altijd direct iets slechts maar soms helaas ook wel
     
    Mokki vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina