25+4 placenta werkt niet goed

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Bloempje10, 4 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempje10

    Bloempje10 Actief lid

    26 nov 2018
    357
    365
    63
    Vrouw
    ik had eergisteren een echo met 25+4 weken en de baby was 750gram er was voldoende vruchtwater. Alles leek oke, de baby beweegt ook goed maar toen de gyn naar de placenta ging kijken zei ze dat er teveel druk op is en dat er weinig bloed naar de baby gaat (dat vermoed ze toch) we hebben morgen een afspraak bij prenatale diagnostiek om daar een grote echo te laten doen en alles nog eens na te zien.

    Ze zei dat de baby voor de periode ook groot genoeg is, maar als die dan te weinig bloed krijgt zou die toch kleiner gebleven zijn?

    We hebben van eergisteren tot vandaag 4 keer de baby op de monitor gehoord. De eerste keer vonden ze de monitor niet geruststellend vandaag was ze heel goed zeiden ze.

    We zitten al van gisteren in stress pfff heeft iemand dit ook gehad en hoe is het afgelopen?
     
  2. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Ik heb er geen ervaring mee, maar wil je wel heel veel sterkte wensen! Ik hoop het beste voor jullie!❤
     
    Bloempje10 vindt dit leuk.
  3. Bloempje10

    Bloempje10 Actief lid

    26 nov 2018
    357
    365
    63
    Vrouw
    Heel erg bedankt! Ik zie op je banner dat jij ook zwanger bent heel veel succes en hopelijk verloopt alles tot op het einde helemaal goed en mag je binnen een paar maand je kindje in je armen nemen:rolleyes:❤️
     
  4. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Het zou kunnen dat de baby voor nu nog voldoende voedingsstoffen krijgt, maar dat hoe groter het wordt, hoe meer het gaat vragen van de placenta en dat de placenta er dan moeite mee gaat krijgen.
    Dan kan er een groeiachterstand gaan ontstaan en in het ergste geval dat de baby eerder gehaald moet worden omdat de placenta uitgeput is.
    Geen idee natuurlijk of dat bij jou aan de orde is, alleen regelmatige groeimetingen (elke 2 weken) zullen dit uitwijzen
     
  5. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Heel lief, dankjewel!! Laat je wel even weten hoe het gegaan is?
     
  6. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Volgens mij hebben @RoGiJuLi en @Pipo30 ervaring met placenta insufficiëntie
     
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Ja klopt @bozoe .
    Hier idd PI bij onze 2e gehad
    Van de 100% flow van mij naar onze dochter stroomde er 80% weer terug. Die overige 20% wat wel bij haar bleef ging naar de hersenen waardoor de groei sterk vertraagde.
    Ook dronk ze het vruchtwater op, maar het werd niet opnieuw aangemaakt, waardoor het vrucht bijna op was mer 36 wkn. Hierdoor voelde ik haar niet meer bewegen en moest ik elke dag met de doppler luisteren of ze nog leefde.
    Bij mij was het al vroeg geconstateerd met uiteindelijk op 25 weken een groeiachterstand van bijna 5 weken.
    En met ruim 26 weken was ze helaas overleden.
    Met 27 weken bevallen en ze woog maar 360 gram en was 26 cm.
    Als ze 850 gram zou wegen, zouden ze haar halen, maar helaas heeft ze dat gewicht nooit bereikt.
    Hier helaas dus geen goede afloop :(

    Bij jou is er nog geen groeiachterstand aanwezig en is er een mooi gewicht aanwezig! Dat is een groot voordeel.
    Je zal nu elke week een flow test gaan krijgen en om de 2 weken een groeiachterstand.
    Rust nemen zal helaas niet helpen, maar voor je eigen gemoedsrust misschien juist wel.
    Dikke knuffel! Het is een akelige rollercoaster :(
     
  8. Pipo30

    Pipo30 Fanatiek lid

    31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Sluit me aan bij bovenstaande bericht van @RoGiJuLi
    Enige wat bij mij anders is gegaan,is dat ze er steeds voor kozen om te halen,dat heeft ons 4 prachtige kindjes opgeleverd en helaas ook 3 engeltjes.
    Bij jou is nu inderdaad nog geen sprake van een groeiachterstand gelukkig.
    Heel veel succes
     
  9. Bloempje10

    Bloempje10 Actief lid

    26 nov 2018
    357
    365
    63
    Vrouw
    Dames,

    We hebben eergisteren de grote echo gehad en alles bleek inorde te zijn! Zo opgelucht!!:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:
     
    Cindy1977, miloena en Sunny37 vinden dit leuk.
  10. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Super fijn!
     
    Bloempje10 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina