26 weken, hoe vaak schopt jullie kindje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door S1978, 16 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. S1978

    S1978 Actief lid

    7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

    Na een eerste zwangerschap met een druk en vooral heel vaak schoppend mannetje is mijn huidige zwangerschap echt even wennen. We krijgen een klein meisje en ik voel haar eigenlijk alleen in de ochtend als ik wakker wordt heel even en in de avond voordat ik ga slapen. Ik weet dat ik haar pas vanaf 28 weken het echt iedere dag zou moeten voelen maar ik word er gewoon een beetje onzeker van.

    Dus, even ter vergelijking... hoe vaak per dag voelen jullie de kleine rond 26 weken?

    Liefs S
     
  2. rums

    rums Niet meer actief

    Ik ben ook 26 weken zwanger en ik voel de baby 's nachts als ik wakker ben en een plaspauze heb gehad. 's Middags en 's avonds rond deze tijd.
     
  3. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    Hoi!
    Ik voel onze kleine meerdere malen de hele dag door en tijdens elke "sessie" schopt ze ook wel minimaal 10x. Druk kind dus! Vraag me soms echt af of ze wel aan slapen toekomt...
    Daar staat wel tegenover dat ze vorige week een relaxweekendje had, heb haar 2 dagen veeeeel minder gevoeld dan normaal.

    Elk kind is ook anders denk ik, maar het is mijn eerste dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
    Vanaf 26 weken moet je het kindje elke dag minimaal 10x voelen. Dus als ze en schopuurtje heeft en je 10 schopjes telt binnen een kwartier zit je er ook al aan :)
     
  4. MamaVanSimone

    MamaVanSimone Fanatiek lid

    19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Het wisselt hier een beetje, afhankelijk van hoe druk mijn dag was. Vaak voel ik hem als ik 's avonds GTST zit te kijken, en als ik net in mijn bed lig. En soms overdag als ik aan mijn bureau zit.
    ik tel eigenlijk niet maar 10x haal ik wel elke dag volgens mij
     
  5. vita

    vita Bekend lid

    18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    Hoi, ik begin hem steeds meer te voelen,meerdere keren pet dag.Maar het ene kindje is het andere niet hoor,deze is bij mij ook rustiger dan de 1e.Niet te druk maken!
     
  6. S1978

    S1978 Actief lid

    7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks allemaal! Ik weet dat ik me niet te druk moet maken maar het is zo moeilijk om niet te vergelijken. Ik dacht dat je 10 keer een schopsessie moest hebben en dat haalt deze kleine meid echt niet. Maar 10 schopjes per dag komt misschien meer in de richting. 4 in de ochtend, 4 in de avond en volgens mij twee keer per dag op mijn blaas want dan moet ik acuut plassen ;)
     
  7. SDenise

    SDenise Fanatiek lid

    27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Ik heb hier een hele rustige baby in de buik..
    Ik zat rond de 26 weken / 28 weken ook heel onrustig te doen en was steeds bezorgd... ik voelde hem soms maar 1 keer per dag en nooit echt schoppen...ik leerde zijn bewegingen steeds beter kennen, nu is hij nog heel erg rustig maar maak ik me minder zorgen omdat ik zijn bewegingen nu beter ken en zijn ritme ook..
    Zolang ze beweegt zou ik me niet al teveel zorgen maken en anders overdag je vk bellen en vragen of ze even willen luisteren, heb ik namelijk ook gedaan en dat stelde me wel erg gerust!

    Maar elk kindje is anders, misschien heb jij net als ik gewoon een rustige buikbaby :)
     
  8. yvon365

    yvon365 Actief lid

    10 mei 2012
    332
    0
    0
    Ik heb een ontzettend druk meisje in de buik en er gaat geen uur voorbij dat ik die lleine niet voel. Ik hing me juist zorgen maken toen dat even 2 dagen minder was. Ook ik mocht town gewoon even langskomen om naar het hartje te luisreren. Maar ook tegen mij werd gezegd, ondanks dat het een heel druk beebje is je pas vanaf 28 weken echt elke dag wat moet voelen.
     
  9. mama40

    mama40 Fanatiek lid

    30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hier al heel wat weken continu schoppjes, ik heb zelfs gevraagd in het ziekenhuis of een baby ook teveel kan schoppen....kon geen kwaad net zoals jij de baby minder voelt.
    Elk kindje is iid anders, mijn dochter was ook veel rustiger.
    Hou mijn hart vast voor deze uk:)
     
  10. Chaii

    Chaii Niet meer actief

    Mijn eerste dochter voelde ik nooit langer niet dan 2/3 uurtjes vanaf week 26.

    Mijn tweede dochter die nog in de buik zit nooit langer dan 30minuten... En dan hou ik het nog erg ruim bij haar.
    Eerlijk gezegt als ik wakker ben voel ik haar constand, echt abnormaal bijna.
    Moet wel zeggen dat ik van echoscopisten en vk's tehoren krijg dat ze echt uitzonderlijk actief is en ze dit zelden zo zien.
     
  11. Vvlinder

    Vvlinder Fanatiek lid

    24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Die van ons is hartstikke druk, had nooit gedacht dat ze zo druk konden zijn haha.
    Ik ben ook bijna 26 weken. Ik voel bijna de hele dag door wel geschop en geduw, ook snachts
     
  12. S1978

    S1978 Actief lid

    7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bizar hè hoe verschillend zwangerschappen kunnen zijn en hoe verschillend die kleine meisjes en jongetjes al zijn! Het is toch fijn om te lezen hoeveel verschil er is en dat het niet uitzonderlijk is dat ze zo rustig is (voor mijn gevoel althans). Misschien idd toch even langs verloskundige als ik echt een stressdag heb. Gewoon om te stoppen met zorgen maken.
     
  13. SDenise

    SDenise Fanatiek lid

    27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Ja gewoon bellen hoor! heb ik ook gedaan..daarnaast genieten van je rustige baby..ik probeer extra te genieten van de bewegingen die hij dan wel maakt ;)
     
  14. Lousaa

    Lousaa Fanatiek lid

    18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Vaak en veel. Als ik niet rondloop, maar even zit of lig voel ik haar veijwel continu. Er gaat eigenlijk geen.uur voorbij zonder dat ik gedraai, getrap of gepor voel. Is m'n eerste zwangerschap, voel haar vanaf vijftien weken en het wordt alleen maar meer. En m'n placenta ligt ook voor, dus ik ga er maar vanuit dat dit niet standaard is.
     
  15. Mardou

    Mardou Lid

    18 okt 2012
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai S

    Ik ben bijna 27 weken zwanger en voel de kleine meid ook niet vaak. Als ik haar voel, dan zijn het echt op de hele rustige momenten, zoals wanneer ik in bed stap. Nu heb ik net een (2e poging) 3Decho laten maken, en blijkt dat de kleine maar liefst 15 cm(!!) diep ligt. En mijn placenta aan de voorkant!
    Ik kan ook geen onderscheid maken tussen schopjes, duwtjes of gedraai... Nu snap ik ook waarom! Desalniettemin gaat het prima met haar, dus maak je geen zorgen!
     
  16. S1978

    S1978 Actief lid

    7 dec 2011
    398
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Mardou,

    Misschien is het bij mij ook wel zo. Ik voel haar vaker tegen mijn blaas schoppen dan tegen mijn buik en ik voel haar dan inderdaad bewegen maar ik weet niet goed of ze schop of draait. Ik had er nog niet over nagedacht dat ze ook gewoon lekker verstopt zou kunnen zitten.

    groetjes,
    S
     
  17. Deesjebeesje

    Deesjebeesje Bekend lid

    7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Die van mij is het ene moment gigantisch druk, terwijl ze het andere moment een paar uur niets van zich laat voelen. Meestal als ik rustig op de bank of achter de pc zit, lekker op bed lig of muziek maak met het orkest, laat ze zich weer gelden. Meestal als ze beweegt, is ze ook écht druk. Kon er vannacht ook niet van slapen.
     
  18. Kimmuh

    Kimmuh Fanatiek lid

    23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ik voel eigenlijk onze kleine uk de hele dag door...
    Soms is hij wel even stil, maar voornamelijk over de hele dag kan ik niet om zijn getrap heen...
     

Deel Deze Pagina