26 weken zwanger continu harde buiken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ovie83, 10 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ovie83

    Ovie83 Bekend lid

    9 jun 2012
    573
    0
    16
    Dames,

    Ik ben nu 26 weken zwanger van mijn tweede en heb al sinds dinsdag continu harde buiken, harde buik gaat alleen weg als ik plat ga liggen, maar dit kan niet vaak want heb een zoon van 14 maanden rondrennen.
    Ik voel de kleine wel goed bewegen.
    Ik weet niet zo goed
     
  2. evi83

    evi83 Fanatiek lid

    10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarschijnlijk doe je teveel, maar het beste kun je dit aan je verloskundige voorleggen.
     
  3. wwrr

    wwrr Fanatiek lid

    14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik ben nu bijna 34 weken en heb precies hetzelfde. Vorige week zei m'n vk nog dat het wel erg veel is, maar ik doe echt vrij weinig. Als ik nog minder doe dan lig ik hele dagen op bed zeg maar. Volgens haar had ik gewoon een gevoelige buik... Het zit mij ook niet helemaal lekker maar blijkbaar kan het geen kwaad.
     
  4. ZaZaM

    ZaZaM Fanatiek lid

    22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik had dat ook.. Vervelend, maar meestal kan het geen kwaad. Probeer in ieder geval wat rustiger aan te doen (als dat gaat). Zolang ze niet regelmatig worden is er waarschijnlijk niks aan de hand. Als je het niet vertrouwd altijd gewoon even vk bellen. Sterkte!
     
  5. mardaisy

    mardaisy Niet meer actief

    Hier had ik het vorige week ook elke avond onafgebroken. Ik dacht ook: fijn als dat vanaf nu zo vaak is... Naar nu sinds een paar dagen geen last meer gelukkig. Het kan dus ook tijdelijk zijn, bijv als je je te druk hebt gemaakt.
     
  6. Ovie83

    Ovie83 Bekend lid

    9 jun 2012
    573
    0
    16
    Ik heb mijn verloskundige gebeld, en moest langs komen, ben opgelucht, maar moet gas terug nemen, harde buiken gaan alleen weg als ik ga liggen.
    Ben voor nu gerustgesteld gelukkig.
     
  7. anglca

    anglca Actief lid

    14 okt 2015
    175
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Heerlen
    Ik had rond dat termijn ook veel harde buiken. De baby heeft in deze weken een groeispurt. Het zal bij mij daardoor zijn gekomen. Met 31 weken heb ik het ook gehad i.c.m. bandenpijn en steken, dat kwam van het indalen.

    Ik zou het even met je vk bespreken.
     
  8. Meris

    Meris Fanatiek lid

    14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Altijd even je urine laten checken op blaasontsteking. Ik had alleen harde buiken, geen verdere klachten die horen bij een blaasontsteking maar toch positief getest en aan de antibiotica. Daarna waren de harde buiken zo goed als weg.
     
  9. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Laat je urine even checken op infectie, ik had dit bij onze jongste ook maar had toch echt elke keer een blaasontsteking waar ik geen andere klachten van had als harde buiken.
     
  10. sadieraven

    sadieraven Fanatiek lid

    2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Hier al vanaf 13 weken harde buiken, is mijn 3de zwangerschap en laatste was 2,5 jaar terug. De een is er gevoeliger voor dan de ander en ik heb ook geen blaasontsteking. Ik ben nu 35+3 en heb ze bij bijna elke beweging gepaard met indalingskrampen pffff
    Probeer een beetje rustiger aan te doen, hier gaat dat niet want ik run alles alleen, maar dat miss iemand even op paar uurtjes op de kleine man kan passen zodat jij ff kan liggen
     
  11. Liz

    Liz Fanatiek lid

    9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ik heb ze ook ineens sinds gister...niet continue maar wel stuk of 5 in een uur...alleen heb ik ze als ik gewoon stil lig op de bank.
    Ik heb ook een kleine lopen van 16 maanden en een kleuter van 5. De jongste heeft wel onrustige nachten gehad waardoor het voor mij ook ff zwaar was...miss een nawee ervan (toepasselijk woord) ;).
    Of idd groeispurt? Ik kijk t wel aan...schijnt ook dat je bij een 2e, 3e of meerdere zwangerschap je eerder last van harde buiken hebt toch?
    Ik heb het ook weleens nadat de baby een schop geeft...en hij beweegt overigens veel ..
     
  12. mb90

    mb90 Bekend lid

    17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Heb ik ook, ben 15 weken vandaag...
    Is sinds 2 weken begonnen en sinds een dag of 2 vind ik dat ik er toch wel tamelijk veel krijg.
    'S morgens valt mee maar tegen een uur of 11 begint het meer en meer. Gisteren avond lag ik echt lastig in men bed ervan en kon er niet goed van slapen.
    Niet dat dat echt pijn doet ofzo maar een heel naar gevoel.
    Van huisarts moet ik rustiger aan doen en ben tot 1 mei thuis.
    Weet alleen niet zo goed of ik best ook eens naar de gynaecoloog bel ervoor ook.. Moet er woensdag naar toe.
     
  13. Liz

    Liz Fanatiek lid

    9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Vandaag viel t mee gelukkig...misschien 5 gehad over heel de dag..
     

Deel Deze Pagina