2e hands auto aanschaffen

Discussie in 'De lounge' gestart door novaa, 24 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. novaa

    novaa Fanatiek lid

    28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij zijn van plan om onze huidige auto in te ruilen en een ruimere 2e hands aan te schaffen. We wonen zelf in Den Haag. Wat is nou wijsheid om te doen? Kijken op marktplaats of op zoek naar een autodealer in de regio? Waar let je op bij zo'n autodealer om zeker te weten dat je niet opgelicht wordt?

    Ik zie hier in Den Haag vaak van die vage zaakjes waarbij ik nou niet direct een betrouwbaar gevoel krijg.

    Wie heeft er goede tips hoe dit aan te pakken?
     
  2. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    #2 mam1991, 24 feb 2015
    Laatst bewerkt: 24 feb 2015
    wij hebben wel gezocht via marktplaats en autoscout24.. maar dan alleen bij bedrijven. Wij zullen nooit een auto particulier kopen.
    Wij willen voor aankoop bijv altijd de auto op de brug hebben etc.. om hem gewoon goed te kunnen checken ;)

    Verder; reviews opzoeken over het bedrijf zegt vaak ook al veel :)
    En ga op je gevoel af! wij hebben paar auto's laten staan omdat we er gewoon geen goed gevoel bij hadden.

    Auto met veel wisselede eigenaren kan ook betekenen dat de auto problemen heeft dus let daar ook op.

    en ook op de conditie van de auto letten... voor sommigen is een auto echt een gebruiksvoorwerp en zijn letterlijk van buiten en binnen uitgeleefd. Wordt gewoon niet netjes mee omgegaan, vaak zie je dat ook terug is gebrek aan onderhoudt ;) nadeel dus.... zou voor ons betekenen; laten staan.
     
  3. Chiggy

    Chiggy VIP lid

    29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ja lastig, als je niemand in je omgeving hebt die écht verstand van auto's heeft zou ik denk ik naar een erkende dealer gaan. En niet naar een particulier of zo'n vaag garagebedrijfje.. zou veel te bang zijn opgelicht te worden of een miskoop te doen :)
     
  4. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Het beste blijft om iemand mee te nemen die van auto's weet. Dan krijg je het meeste aan het licht.

    Bovag keurmerk zegt niets. Mijn vorige auto was teruggedraaid door degene die de verklaring van de kilometerstand had afgegeven.
     
  5. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    Er is maar 1 ding verstandig en dat is of he particulier of bij bedrijf koopt iemand meenemen due zelf aan auto's sleutelt.
     
  6. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Op gaspedaal kijken als je weet welke auto je ongeveer wil.
    Langs gaan, rondje rijden en goed naar je gevoel luisteren!
    Wij hebben via marktplaats, een garage en een dealer auto's aangeschaft en wij hebben nooit 'pech' met een auto gehad.
    En zoveel verstand van auto's hebben we niet, wel iets maar wij zijn geen monteurs.
    Doet de airco het, klopt de km stand, geschiedenis etc.
     
  7. El1983

    El1983 Fanatiek lid

    19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Wij zijn op dit moment ook aan het kijken voor een 2e hands auto.
    Onze vorige hebben we ook 2e hands gekocht.
    Wij kopen alleen bij een garage, ik vind particulier een te groot risico dat als er iets mankeerd na aankopen dan heb je vaak geen poot om op te staan.
    Onze vorige auto had namelijk wel wat mankementen na aankopen, en de garage heeft dat weer gemaakt viel nog onder de garantie.
     
  8. minon

    minon Niet meer actief

    Er zijn een aantal dingen die je kan doen bij voornamelijk dieselauto's.
    Koelwater proeven. Prikt het is het goed, is het glad zit er olie bij en heb je een olielek of gebruikt de motor olie.
    Motor laten draaien en de vuldop van de motorolie er los opleggen. Blijft ie liggen (mag wel dansen) dan is het goed. Springt hij eraf heeft de motor verkeerde druk en is het fouteboel.
    Aan het interieur kan je ook een hoop zien. Het leer van het stuur en versnellingspook zegt iets over de km stand en hoe iemand ermee om ging. De ophanging van de deuren. Als een deur ietsje zakt als je hem losklikt zijn er veel korte stukjes mee gereden (deur vaak open en dicht) wat weer minder goed is voor de motor. En zo zijn er nog veel meer foefjes.
    Als je iemand meeneemt die er verstand van heeft koop ik net zo lief er eentje bij een particulier dan bij een garage. Een particulier kan je niet snel bedotten met een apk terwijl er vanalles mis blijkt te zijn bijvoorbeeld.
     
  9. Sandana

    Sandana VIP lid

    9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Zo hebben wij ons dus 3 - 4 x flink verkocht. Het is en blijft een gok bij een 2e hands auto. Ook een dealer kan niet in de motor kijken.
     

Deel Deze Pagina