2e keer mirena - opnieuw 'wennen'?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door tupp, 12 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Over een aantal maanden is mijn mirena-spiraal "op". Aangezien het mij prima bevalt dat ik al meer dan 4 jaar niet ongesteld ben geweest, wil ik hierna weer opnieuw een mirena laten plaatsen.
    Op internet lees ik vooral negatieve ervaringen met mirena. Het gaat dus wel vaak over eerste keer plaatsen en over verwijderen, maar zelden over terugplaatsen. Ik ben dus op zoek naar vrouwen die er, net als ik, wel positief over zijn en die inmiddels met een 2e spiraal bezig zijn. Wat ik vooral wil weten is of je lichaam dan weer opnieuw moet wennen. De afgifte van hormonen neemt geleidelijk af, dus die is straks in eerste instantie weer hoger dan nu. Moet ik dan weer rekenen op een paar maanden 'gedoe'?
    Bij de plaatsing van mijn eerste spiraal heb ik namelijk een maand of 3 doorbraakbloedingen en 'bruine drab' gehad. Als dat bij een tweede spiraal weer het geval kan zijn, houd ik daar graag een beetje rekening mee met het moment van plaatsen. Dat wordt dan een paar maanden vroeger, zodat ik geen last meer heb als de periode van vakantie & zwemmen enzo weer aanbreekt.
    Als bij terugplaatsen, afgezien van misschien een lichte bloeding na het plaatsen, verder de menstruatie nog steeds gewoon wegblijft, dan maak ik de afspraak gewoon echt pas als de 5 jaar (bijna) verstreken zijn.
     
  2. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Eerste spiraal nooit geen problemen gehad, na de geboorte van onze zoon terug laten plaatsen. Ze hebben hem toen 2x opnieuwe moeten zetten en uit eindelijk had ik non stop last van bloedingen.
     
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb nu bijna 5 jaar mijn 2e spiraal, merkte geen verschil, maar heb/had ook pcos dus weet niet of ik normaal wel ongesteld was geworden.
    Nu wel meer last van tussentijds bloedverlies, had ik de vorige keer het laatste half jaar ook.
     
  4. Nora92

    Nora92 Fanatiek lid

    17 dec 2018
    3.883
    4.892
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Mijn eerste Mirena heb ik 5,5 jaar gehad. Geen problemen mee maar wel gewoon elke maand ongesteld.
    Tweede laten zetten en opeens veel buikpijn, klachten qua hormonen en gekke lange cycli van 40-60 dagen. Na dik half jaar proberen, toch maar verwijderd.
    Gek hoe hetzelfde ding de tweede keer zó anders werkt.
     

Deel Deze Pagina