2e Punctie bij Fertiliteitskliniek Twente of Cuypers&Cuypers?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door WensmamaLB, 17 okt 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WensmamaLB

15 jan 2025
    9
    1
    3
    Vrouw
    Hi allemaal!

Ik zou graag jullie advies willen..

Ik heb 1 IVF-punctie gehad, waaruit 10 cryo’s zijn gekomen van 5/6 dagen. Maar na 10 terugplaatsingen is er helaas geen één blijven zitten.

Nu staan we dus voor een twijfel…
    Gaan we weer een punctie doen in Hengelo of gaan we toch voor de punctie bij Cuypers&Cuypers wat dan waarschijnlijk pas ergens in Februari 2026 is.

Bij ons beide kunnen ze niets vinden in Hengelo, Cuypers&Cuypers heeft naar mijn baarmoederslijmvlies gekeken en bloedonderzoek uitgevoerd en daaruit kwam dat mijn Plasma cellen verhoogd zijn.

Hiervoor heb ik een antibiotica kuur gehad. En gebruik ik Yakult.
    Maar dit wordt nu niet meer gecontroleerd door Cuypers&Cuypers. Iemand nog tips wat kan ik nog meer doen? Ik ben inmiddels echt een beetje radeloos!
    Pas in december hebben wij een gesprek staan weer bij Cuypers&Cuypers.

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    13.178
    8.704
    113
    Vrouw
    Het is lastig. Je weet nooit waar je goed aan doet natuurlijk.

Op zich had je een prima opbrengst in Hengelo en zou het goed kunnen zijn dat je minder blastocysten zou hebben in Duitsland. Het is natuurlijk wel zo dat ze daar ruimdenkender zijn mbt medicatie om te stimuleren, andere doseringen of soorten progesteron etc voorschrijven en er zijn ook nog veel meer dingen mogelijk qua onderzoek.

Het is dus maar net waar je je beter bij voelt. In Nederland blijven heeft ook voordelen tov Duitsland maar in Duitsland voel je je mogelijk meer gehoord, dus als je daar naar opzoek bent zou je wel beter kunnen overstappen. Houd wel rekening met lange wachtlijsten.

3. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    2.595
    1.929
    113
    Vrouw
    ooh willen ze het bij jou niet meer opnieuw controleren die plasmacellen? Ik heb namelijk uit de onderzoeken van Brussel deze diagnose gekregen ‘verhoogde plasmacellen’ en ook een antibiotica kuur hiervoor gehad.

Ik heb overigens alles door elkaar lopen, Brussel, een kliniek in Nederland en C&C, maar C&C verklaarde mij voor gek dat ik nu in oktober IVF ging doen in Nederland, terwijl ik in november pas weer het herhaalonderzoek voor plasmacellen bij hun ging doen. Ze vonden het echt zonde en zeiden letterlijk hier gooi je mogelijk een vergoede poging mee weg. Dus ik zou denken als ze zo op mij reageren dat ze herhaalonderzoek wel belangrijk vinden. Heb je trouwens ook de NK cellen bij C&C gedaan en de receptivfity?

Bedoel je trouwens niet dat ze scratching hebben gedaan voor het onderzoeken van plasmacellen? Of kwam dit echt uit bloed onderzoek?

4. mmfra

mmfra Lid

8 sep 2025
    10
    1
    3
    Vrouw
    Het spijt me zo dat je dit moet doorstaan. Toen mijn zus een kliniek aan het uitzoeken was, kwamen we een artikel tegen met de titel ‘7 vragen die je aan een kliniek moet stellen’ (ik weet niet meer zeker of het op de website Egg Donation Friends of Fertility Clinics Abroad stond), en dat was ontzettend nuttig. Het is belangrijk om te weten hoeveel ervaring de kliniek heeft met jouw specifieke geval en leeftijd – dat is een van de belangrijkste factoren. Mijn zus vroeg ook hoe lang het zou duren om succes te boeken, naast andere vragen die in het artikel werden genoemd. Nadat ze gedetailleerde antwoorden van verschillende klinieken had gekregen, koos ze de kliniek met de beste cijfers voor haar situatie. Helaas kan algemene informatie soms misleidend zijn. Ik wens je veel succes!

5. WensmamaLB

15 jan 2025
    9
    1
    3
    Vrouw

Bedankt voor je reactie!

En klopt, toen ik aangaf of nog opnieuw gecontroleerd moest worden kreeg ik als antwoord dat dit niet nodig was.
    Maar wellicht geven ze in December tijdens het Aufklärugsgesprek wat anders aan.

Mijn NK cellen waren goed dus dat is al getest.
    Receptivfity hebben ze nog niet gedaan.

Inmiddels weten we dat onze 10e en dus laatste embryo in Nederland ook niet succesvol is teruggeplaatst.
    Dus weer contact gehad met C&C en besloten wat aanvullende testen te doen.
    Stollingsonderzoek bij mij en Chromosomen bij ons beide en bij mijn man nog een uitgebreidere controle van het sperma.

Het chromosomen onderzoek krijgen we pas over een paar weken uitslag van.
    Mijn bloed kwam uit dat ik B6, B12 en foliumzuur extra moest gaan slikken.
    Dat laatste deed ik al maar schijnbaar niet de juiste of voldoende denk ik.
    Dus nu bij de apotheek de door hun voorgeschreven vitamines etc opgehaald.
    En bij mijn man was alles goed weer, dus het gaat echt ergens mis bij de innesteling.. GRR..

Wij moeten begin december naar Duitsland voor het Aufklärungsgesprek en dan zullen we horen wanneer we kunnen gaan voorbereiden op een nieuwe punctie en hopelijk eventueel daaruit volgende terugplaatsingen.
    In Hengelo nog wel een evaluatie gehad en zij gaven eerlijk aan dat ze het er onderling over hadden gehad met de artsen en dat ze ons echt adviseerden om naar Duitsland te gaan want in Nederland zou een andere kliniek ook hetzelfde hebben geprobeerd als wat nu al gedaan is.

Is het bij jullie uiteindelijk wel gelukt dan of zit je nog in het traject momenteel?

6. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    2.595
    1.929
    113
    Vrouw

Ergens vind ik dat toch wel gek. Dat ze mij voor gek verklaren en tegen een ander zeggen dat herhaalonderzoek niet nodig is. Ze zei echt letterlijk tegen me: ‘je gaat ivf doen terwijl je niet zeker weet of de plasmacellen weg zijn? Dat is echt een verspilling van je vergoede poging.’

En ik heb waarschijnlijk gewoon dezelfde kuur als jou gekregen, ik had 2 maal daags 100mg doxycycline voor 14 dagen, jij ook? Overigens hebben ze her op hun website ook over herhaalonderzoek, dus als je dit zou willen zou ik hier gewoon om vragen. Ik vind ze overigens meegaand in wat je wilt, dus dit lijkt me dat ze hier geen probleem van maken.

Overigens hebben wij via de huisarts ook diverse onderzoeken voor mijn man aangevraagd zoals ureaplasma, mycoplasma etc. Want ze weten niet waardoor je een ontsteking hebt, maar wij hadden zoiets van straks is het iets wat ook seksueel overdraagbaar is en dan slik ik die kuur en krijg ik het vervolgens weer terug via hem.

Wat verdrietig dat ook de 10e terugplaatsing niet gelukt is, heel naar dat het elke keer niet lukt. Ik denk dat je er goed aan doet, om het ergens anders te gaan proberen. Want op dezelfde manier doorgaan lijkt mij vragen om hetzelfde resultaat. Die stollingsonderzoeken heb ik ook gedaan in Brussel, en de chromosomen onderzoek(karyotypering) hebben we bij C&C laten doen, de uitslag was er bij ons al binnen 2 weken. Wat houdt zo’n uitgebreidere spermatest trouwens in? Ik zou trouwens in jouw geval ook zeker de receptivfity test laten doen, gezien je 10 terugplaatsingen heb gehad van goede embryo’s.

Spannend begin december. Ik denk dat je echt wel eerder dan februari kan starten. Tegen mij is gezegd dat ik na dat Aufklärungsgesprek direct zou kunnen starten met bijv een kuur primolut, om een menstruatie op te wekken, en dan direct met ivf zou kunnen beginnen. Maar goed misschien is dit ook wel omdat ze mijn haast voelen, vanwege me lage voorraad. Dat weet ik verder niet.

Wij hebben inderdaad onlangs ivf gedaan, helaas niet succesvol. Er waren 3 follikels, wat gewoon binnen verwachting is hoor. 2 eicellen en 1 achterlopende embryo van 4 cellen op dag 3 is teruggeplaatst. Nou goed dit is hem dus niet geworden. Ik wilde eigenlijk deze maand de onderzoeken bij C&C doen, maar kwam erachter dat dit in mijn geval helemaal niet kan, ik heb vaak geen goede eisprong van mezelf dus te laag progesteron en dan kan nk cellen vals positief uitvallen. Ik baal wel een beetje dat dit niet eerder goed verteld is, want dat is wel duidelijk aan mijn profiel dat ik geen goede eisprong heb. Dus om deze testen te moeten doen moet ik een kunstmatige cyclus creëren. Dus ben nu in dubio hoe nu verder. En ik vind de kliniek waar ik nu loop ook wel fijn. En zij plaatsen 3 daagse embryo’s terug, en vraag me af of C&C dit ook wilt doen. Ik weet dat 5 daagse succesvoller zijn. Maar onze verwachting is telkens 1 embryo en deze die we nu hadden had nooit dag 5 gehaald dus ik heb liever een klein kansje dan geen kans. De huidige kliniek geeft ons die kans en zegt dat het in de baarmoeder toch meer kans maakt om door te groeien dan in het lab. Als je meerdere embryo’s hebt ja dan zou ik ook wel willen wzhten tot dag 5.
    Even in januari aanhoren hoe zij er tegen aan kijken en dan een nieuwe keuze maken. Hopelijk kan ik in de tussentijd nog oi doen, dit hoor ik van de week.

7. Fxoxo

Fxoxo Nieuw lid

12 nov 2025
    2
    1
    3
    Vrouw
    Goedemiddag,

Ik vond dit forum in mijn zoektocht of er vrouwen bekend zijn met de NK cellen controle.
    Mag ik vragen wat de kosten waren voor de onderzoeken bij C&C?
    Ik heb hier ook grote interesse in.
    Ben 36 jaar en al 2 jaar bezig met onze kinderwens. 8 IUI's gehad en nu helaas vandaag gaan menstrueren na een 1e IVF poging met een 3 daagse embryo terugplaatsing...
    AMH van 0.11 dus de tijd dringt enorm.
    Ben er bijna zeker van dat het fout gaat bij de innesteling, en vermoed dat mijn afweer te sterk reageert maar dit wordt nou eenmaal in Nederland niet gecontroleerd dus je staat met je rug tegen de muur...
    Alle tips zijn welkom omtrent goede fertiliteit klinieken in Nederland of over de grens.

8. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    2.595
    1.929
    113
    Vrouw
    Aah wat verdrietig dat je weer ongesteld bent geworden. Was dit je enige embryo? Of heb je nog cryos in de vriezer?

Ik snap je wanhoop, we staan er qua amh wel een beetje hetzelfde voor. Ik heb wisselende uitslagen van 0,21 - 0,20 - 0,10 - 0,28. En ook in deze volgorde. Dus zoals je ziet kan amh ook wel een heel klein beetje fluctueren. Overigens zeiden ze bij C&C tegen mij dat het nog wel even duurt voordat de teller op 0 staat, ook met 0,10. Nou goed neemt niet weg dat je vruchtbaarheid en eisprongen steeds slechter worden, wat ik zelf ook ervaar, dus ik begrijp en deel je haast.

antwoord op je vraag. Om nk cellen te checken moet je een biopt laten afnemen, dat kost 105 euro en is dus nog zonder diagnostiek. Nk cellen kost 215 en plasmacellen kost ook 215. Doe je nk en plasmacellen in 1 kost het je 399. Als je wilt kan ik je een prijslijst van C&C toesturen.

maar ben je al patiënt daar? Ik weet namelijk niet of je zomaar onderzoeken daaar kan laten uitvoeren. En de wachttijd tot intake is zo’n 5 maanden en de wachttijd tot je behandelgesprek weer. Ik had eerst een intake en op basis daarvan zijn deze onderzoeken voor mij aangevraagd. Je kunt gelukkig wel na je intake direct de onderzoeken doen. En je kunt indien je een intake wilt vervroegen je op een wachtlijst laten zetten voor uitgevallen plekjes.

9. Fxoxo

Fxoxo Nieuw lid

12 nov 2025
    2
    1
    3
    Vrouw
    Bedankt voor je snelle reactie Kiki! Super lief! Ik ben helemaal nieuw op deze pagina dus het is even zoeken allemaal hoe en waar ik moet reageren

We staan er inderdaad qua AMH als ik het zo lees bijna hetzelfde ervoor.
    Wat een geruststelling dat dit fluctueert! Ik ben 3 maanden geleden achter mijn AMH gekomen en ben hier toen zo enorm van geschrokken. Snap tot op de dag van vandaag niet waarom dit niet bij start fertiliteit traject ( lees 2 jaar geleden ) niet gecontroleerd is. Als ik toen wist wat ik nu weet had ik nooit 8 x IUI ondergaan. Heb jij ook IUI's gehad of meteen IVF?

Ik had na follikel punctie 4 follikels en uiteindelijk 2 goede embryo's. Dus nog 1 cryo in de vriezer. En gelukkig is deze ook goed qua classificatie.

Wat tof dat je de prijzen kan noemen van C&C. Ik ben zeer geïnteresseerd in de prijslijst! Ben ook enorm aan het rond zoeken en bellen of wij vergoeding kunnen krijgen vanuit een Nederlandse verzekering voor een buitenlandse kliniek. Weet jij daar toevallig ook iets over?
    Ik schikt wel van de wachtlijst, jeetje minimaal 5 maanden. Dat zegt wel wat...

Kikii88 vindt dit leuk.
  10. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    13.178
    8.704
    113
    Vrouw
    Voor zover ik weet is er geen intake nodig en dus ook geen sprake van een lange wachtlijst als je alleen onderzoeken wil laten doen. Als ik jou was zou ik daar morgen even over bellen zodat ze je exact kunnen vertellen hoe dat zit.

11. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    2.595
    1.929
    113
    Vrouw
    Ik heb je even een privéberichtje gestuurd met wat info. En dat zou goed nieuws zijn wat narcisje zegt dat je voor onderzoeken geen intake nodig hebt, goed idee om inderdaad even te bellen hiervoor.

Deel Deze Pagina