2e zwangerschap.. wanneer de baby voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pam, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Ik maak me echt zorgen, maar ik wil de verloskundige nu ook niet bellen in het weekend.. :oops: Ben meteen bang dat ze me misschien een zeur vinden dus eerst ff via deze weg..

    Met 14 weken voelde ik kleine kriebeltjes in mijn onderbuik..
    Nu zit ik bijna op 18 weken en sinds dien heb ik de baby niet gevoeld..
    2 weken terug had ik een afspraak bij de vlos, gewone controle en toen heb ik het hartje gewoon kunnen horen dus niks aan de hand..

    Maarja, nu ben ik weer 2 weken verder en nog steeds niks..
    Ik ben ook niet stevig (wat volgens mij ook niks uitmaakt) en dit is mijn 2e zwangerschap.. dus het word wel tijd toch?

    Heeft 1 van jullie dit ook gehad? Zou het gewoon nog te vroeg zijn? Van andere hoor ik dat hun beeb bij de tweede zwangerschap vanaf 14 a 15 weken erg actief was.. Maar hier dus geen teken :cry:

    groetjes Pam
     
  2. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Het kan heel goed dat je baby naar achter is gezwommen.

    Ik voelde pas echt wat rond de 25 weken. Ook al is het mijn eerste zwangerschap, dat maakt niks uit.

    De ene baby is ook drukker dan de andere. En ze zeggen ook niet voor niks dat je de baby pas na 28 weken echt elke dag moet voelen?

    Maar als je het niet vertrouwd en heel gestressd wordt ga dan even met je VK praten over je onzekerheid, misschien kan ze je geruststellen.
     
  3. Platliggertje

    Platliggertje Fanatiek lid

    11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Ligt je moederkoek niet vooraan soms?
    dan voel je je beeb ook veel minder ;)
     
  4. pienie

    pienie Fanatiek lid

    29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Géén zorgen maken:
    Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik haar ook heel vroeg. Ook deze keer leek ik het vroeg te voelen, maar dit zette niet door en zelfs op een gegeven moment dat ik amper meer iets voelde. Gek want inmiddels had ik de tijd overschreden waarbij mijn man het zelfs al had gevoeld aan de buitenkant tijdens de eerste zwangerschap.
    Ik troostte me met de gedachte dat ik vast een ongunstige placenta had. Ja hoor, bij de 20wekenecho bleek de placenta helemaal voorlangs van boven tot beneden zat.
    Inmiddels voel ik het kindje dwars door de placenta heen!
     
  5. Pam

    Pam Actief lid

    14 aug 2006
    275
    0
    0
    Bedankt voor de reacties!
    Tja, ik heb ook niet een klein beetje weer gevoeld, gewoon totaal niks..
    De vlos zei 2 weken terug wel dat de baby erg laag ligt, tegen de blaas en de schaambeen aan.
    Ik wacht nog evèn af.

    Groetjes Pam
     
  6. Yentl

    Yentl Fanatiek lid

    30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Bij mij lag de placenta aan de voorkant en heeft het ook wat langer geduurd voordat ik Vince kon voelen.

    Liefs,Claudia
     
  7. May

    May Lid

    21 feb 2007
    24
    0
    0
    Gelderland
    Hej,

    maak je geen zorgen joh. OK, ik voelde m (m'n 2e) ook al met 14/15 weken. Mijn placenta ligt dit keer dan niet aan de voorkant, wat de vorige keer dus wel het geval was.

    En het kan heel goed idd dat ie gewoon rustig is, of ergens achterin rondzwemt. Of dat je dus je placenta aan de voorkant hebt.

    Maar als je je zorgen maakt wip je toch even langs je vk om het hartje te luisteren? Daar hebben ze vast begrip voor en het stelt je dan tenminste gerust.

    Suc6!
     

Deel Deze Pagina