3 dagen Disneyland Parijs: tips and tricks

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door RoAn1981, 12 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

    RoAn1981 Fanatiek lid

    17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Wij gaan het laatste weekend van november naar Disneyland Parijs met onze twee meiden van 6 en 2. We logeren in het Disney hotel en gaan met onze eigen auto. Dankzij een mooie aanbieding hebben we elke dag gratis ontbijt, en kunnen we kiezen tussen gratis diner of lunch.
    Nu zijn wij samen weleens in deze periode in Disneyland geweest maar nog nooit met kinderen. Dus kom maar op met die tips! Wat moeten we zeker doen, wat niet? Moeten we reserveren voor het eten of kun je gewoon ergens binnen lopen?

    En nog een wat meer logistiek vraagstuk: we willen rond 5.00 uur 's ochtend weg rijden zodat de meiden in de auto nog wat kunnen slapen. Alleen: ze zijn beiden wagenziek..Normaal geven we ze daar dan ook een pilletje voor, een half uur voor vertrek. Maar nu wil ik ze dus eigenlijk min of meer uit bed rukken en ze dan in de auto zetten :) Kun je die pilletjes ook al voor het slapengaan geven of werkt dat niet?
     
  2. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    De pilletjes werken maar 6 uur, dus dat werkt niet. Welke reispillen heb je? Wij gebruiken Suprimal, die zijn smakeloos, ik plet ze en los ze op in heet wateren doe ze dan in drinken, ze werken vrij snel en dit gaat altijd goed. Dus gelijk wat laten drinken als ze wakker worden en ze dan de auto inzetten.

    Wij zijn in de herfstvakantie geweest, restaurants zaten vol, wachttijden van een uur om om 16 uur ‘s middags te eten, dus reserveren aan te raden.

    Tips is om fastpassen te halen met je pasjes. Dat scheelt wachten. Zo kun je redelijk wat rijen voorbij lopen. BuZz Lightyear is leuk voor kinderen. Met fastpass is het nog leuker ;) Peter Pan vond ik weinig aan 70 min in de rij gestaan, maar Droomvlucht in de Efteling is 100x mooier.
    Ik vond in Studio’s leukere attracties dan het het Disneypark voor kleinere kinderen.
    Veel plezier alvast
     
  3. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.563
    7.390
    113
    Zeker het Disney prinsessen gedeelte meepakken! Dat is zo leuk voor die meiden!

    (Grappig, Peter Pan vonden wij juist heel leuk en later Droomvlucht dan weer tegenvallen :D)

    Studio's vonden wij niet zo bijzonder, wel wat leuke attracties (Ratatouille is fantastisch!) Maar de aankleding en alles vinden we stukken minder dan in het Disney gedeelte.

    Reserveren zeker doen. Zou dan voor diner gaan. Wij namen lunch mee en aten dat in de wachtrij, nuttige met het onaangename combineren ;)

    Verder vinden onze kids It's A Small World helemaal geweldig. En ga zeker een keer naar de avond show, ja het is laat, maar als je dat niet doet en je ziet later de beelden krijg je denk ik echt spijt.
    De parades overdag zijn trouwens ook leuk om te bekijken.
     
  4. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Sws alle parades doen. En ik zou zeker reserveren, dat kan nu al. Niks zo vervelend als een kind met honger en je moet wachten .
    Alle atrakties voor de kleine kids zou ik doen.
    Als er nog plek is, dan is het miss leuk om te ontbijten in plaza garden. Met figuren. Als ze dat leuk vinden tenminste. Sommige kinderen vinden ze doodeng
    Qua avondeten zou ik ook inventions doen als je toch in het disneyhotel slaapt. Ook hier zijn figuren. Maar wel echt reserveren nu. Want dat is vaak vol.
     
  5. buddy

    buddy Fanatiek lid

    23 jan 2007
    1.004
    12
    38
    Noord-Brabant
    Zeker reserveren ja.
    Als je al niet te laat bent...

    Ratatoiulle in de studio is ook echt een aanrader.
    En zoals al gezegd het vuurwerk s avonds met show op het kasteel ook zeker 1 keer kijken.
     
  6. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Leuk ! Wij gaan volgende week 4 dagen. We willen daarvan ook een dag naar partijs. Iemand hier ervaring mee ? Kun je het best met de trein ?
    Ik hoorde dat je om met figuren op de foto te kunnen van tevoren moet reserveren ? Weet iemand waar en wanneer ik dat kan doen ?
     
  7. buddy

    buddy Fanatiek lid

    23 jan 2007
    1.004
    12
    38
    Noord-Brabant
    In de studio's moet je idd reserveren als je met figuren op de foto wilt. Dit gaat via de lineberty app.

    Je kunt bij Disney zelf de metro pakken naar Parijs zelf. Het is heel makkelijk en het wijst allemaal voor zich. Hebben wij in de zomer ook gedaan
     
  8. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.977
    8.777
    113
    Ik zou het reistablet laten nemen zodra ze beneden zijn. Even innemen en laatste spullen pakken.

    We geven verder geen melkproducten omdat we merken dat dit de boel enorm gaat verergeren.

    Onze zoon die valt na een half uur 40 min zelf in slaap als hij moe is. Ondertussen 5 en doet dat nog steeds haha
     

Deel Deze Pagina