3 jaar en 2 maanden... Zindelijkheidstraining

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 3rdwish, 19 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 3rdwish

    3rdwish Actief lid

    31 jul 2020
    274
    124
    43
    Vrouw
    Mijn dochter ging eerst wel op het potje of de wc. Ze heeft zelfs al 1x gepoept op de wc. Helaas momenteel wil ze niks. Alsnik haar rond laat lopen plast ze in haar onderbroek:( iemand tips?
     
  2. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Wat is haar reactie als ze in haar onderbroek plast? Heb je het idee dat ze het wel voelt of ‘gebeurt’ het gewoon?
    Mijn oudste zoon moest ik er bijv op wijzen dat ie geplast had en dan keek hij helemaal verbaasd naar beneden, van hoe kan het nou helemaal nat zijn daar? En hij plaste elke 10-20 minuten een klein plasje. Die was er gewoon echt nog niet aan toe.
    En wat is jullie reactie als ze plast?
    Hoevaak op een dag gebeuren er ongelukjes en hoelang ben je daar nu mee bezig?
     
  3. ettol

    ettol Actief lid

    21 aug 2013
    233
    56
    28
    Hier net dit weekend onze meid van 3 jaar en 5 mnd zindelijk gekregen.

    Ze toonde al 6 mnd lang wel interesse en ging zo nu en dan op wc. Maar de twee keer dat we het probeerden ging het te vaak fout en vooral ook dat ze het niet erg vond dat de nieuwe mooie onderbroeken vies werden.... ik had er na 4 broeken verschonen in 1.5 uur dan geen geduld meer voor. Een andere keer op opvang durfde ze niet meer te plassen en had ze hele dag plas opgehouden totdat ze er diarree van kreeg
    Oftewel er was interesse maar ze was er nog niet echt aan toe.
    Toen hebben we het een tijd losgelaten
    Soms gaf ze aan dat ze moest plassen en dat ze dat op wc wilde. Mooi goed! Applaus, maar daar lieten we het bij
    Gisteren had ik geen zin meer in luier. Met haar er over gepraat en toen gingen we het proberen.

    Alleen vandaag 1 ongelukje toen ze tijdens het huilen haar plas niet meer kon ophouden (ze was met fiets gevallen).

    Bij onze oudste was zindelijkheid veel makkelijker. Maar nu moesten wij ons wat meer aanpassen. Zet er dus vooral niet te veel druk achter. Of accepteer zonder frustratie als er veel ongelukjes gebeuren
     
  4. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.488
    1.087
    113
    Herkenbaar, hier een zoon van 3 jaar en 1 maand. Proberen al een tijdje op t potje maar het interesseert hem weinig. Stickervel gemaakt zodat hij na iedere keer op t potje een sticker mag plakken.
    Maar helaas nog zonder resultaat...
    Ik heb hem vorige week 2 dagen lang ieder half uur op t potje gezet, maar niets gedaan en als ie dan z'n luier aan heeft plast en poept ie:rolleyes: ergens voelt ie t dus wel, maar wil hij nog niet ofzo
    In bad poepen daarin tegen gaat dan weer erg goed:confused:
     
  5. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.379
    415
    83
    Limburg
    Hier was oudste dochter pas met 3jr en 9 maanden zindelijk. Ze voelde het eerder absoluut niet, wilde wel maar ging 9 vd 10 keer mis. Ze werd er zo verdrietig van dat we weer naar luier zijn gegaan. Ineens zei ze dat ze het kon en toen ging het heel snel. Binnen een week dag en nacht zindelijk. Ook daarna heel weinig ongelukjes gehad.
     
  6. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hier ook een meid van 3 jaar en een goede maand. Twee maanden geleden dacht ik echt dat we er waren. Potje was super interessant, droge luiers totdat ze op t potje ging enz. Ze voelt het prima aan en weet prima wat ze moet doen op t potje of wc.
    Maar nu zijn we weer terug bij af (zo voelt t voor mij). Weigert overdag echt het potje en voor bedtijd wordt het bijna een machtsmiddel, met een potje is het tijdrekken goed te doen. Zo vermoeiend. dus maar even weer wat luiers ingeslagen en even loslaten.
     

Deel Deze Pagina